Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهروند، از توسعه فروشگاه‌های شهروند در سایر استان‌های کشور با استانداردهای روز در حوزه فنی و تاسیسات خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود سریع‌القلم در نشست خبری در تشریح اقدامات فروشگاه شهروند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در جلسه‌ای با شهردار تهران تاکید شد که شهرداری تهران محل رجوع شهروندان است و وظیفه شهرداری تهران خدمت رسانی مطلوب به شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران در این جلسه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه شهرداری تهران، گفت که به دنبال کسب درآمدهای با ارقام بالا نیستیم بلکه باید تلاش کنیم خدماتی در شأن مردم تهران ارائه کنیم.

وی افزود: همه تلاش شهرداری و هیات مدیره فروشگاه شهروند این بوده که نقش موثری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ایفا کنیم. به شکلی که در ماه مبارک رمضان اقدامات موثری انجام شد که در نمایشگاه قرآن روزانه حدود پنج تا ۷۰۰۰ افطاری در شأن شهروندان توزیع شد. همچنین در همین ماه همه مشتریانی که در فروشگاه در هنگام افطار حضور داشتند با بسته‌های افطاری پذیرایی می‌شدند و نزدیک به ۲۰ هزار بسته خوار و بار با هماهنگی دفتر شهردار برای نیازمندان آماده و در میان آنها توزیع شد.

وی ادامه داد: در مهر ماه و هنگام آغاز سال تحصیلی نیز ۵۰۰۰ بسته توسط فروشگاه شهروند برای کودکان نیازمند شامل لوازم التحریر آماده و با راهبری دفتر شهردار تهران توزیع شد. در سال گذشته طرحی با عنوان «یکی برای دوستم» اجرایی شد که همراه با تبلیغات هر خانواده‌ای که برای خرید مایحتاج سال تحصیلی فرزند خود به فروشگاه شهروند مراجعه می‌کرد می‌توانست هدیه‌ای را نیز برای کودکان نیازمند خریداری کند و در باکس‌هایی که در فروشگاه‌ها تعبیه شده بود بیندازد که این هدایا نیز در میان این کودکان توزیع شد.

مدیرعامل شرکت شهروند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به محدودیت‌هایی که در شرایط اقتصادی فعلی به ویژه در حوزه درآمدها در شهرداری تهران حاکم است، افزود: در تلاشیم برای شب یلدا تحت عنوان کمپینی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود با یکی از مجموعه‌های خیر در همکاری مشترکی، کمک‌هایی را جمع‌آوری کنیم؛ به شکلی که فردی که از فروشگاه‌های شهروند خرید می‌کند به صورت سیستمی و کاملا شفاف از مجموعه خرید فرد مبلغی را به عنوان کمک در این حوزه اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در پایان سال شرکت شهروند سود اقلام عرضه شده در فروشگاه‌ها را به صفر رساند که این کار با دستور شهردار تهران در جهت کمک به شهروندان برای خرید بیشتر انجام شد. امیدواریم امسال نیز در پایان سال با دستور شهردار رقم سود کالاها را به صفر برسانیم و در شرایط اقتصادی فعلی بتوانیم به مردم کمک کنیم.

وی تاکید کرد: فروشگاه شهروند در سیل ابتدای امسال نیز پای کار بود و بسیاری از خریدهای دستگاه‌های امدادی از این فروشگاه انجام شد و حدود ۲۰ کامیون کمک نیز از سوی فروشگاه شهروند برای مناطق سیل زده ارسال شد. از سوی دیگر سایت مجازی نیز طراحی شد که هر یک از شهروندان می‌توانستند بدون مراجعه حضوری در جهت کمک به مناطق سیل زدگان خرید دلخواه خود را برای افراد سیل زده انجام دهند که از این محل نیز کمک‌های بسیاری برای شهروندان سیل‌زده ارسال شد.

سریع‌القلم با اشاره به اینکه ۴۰۰ نفر از پرسنل این فروشگاه از میان ۲۲۰۰ نفر پرسنل، زنان سرپرست خانوار هستند، افزود: مقرر شده بتوانیم چهار مرکز در تهران را که در اختیار سرپرستان خانوار است تجهیز کنیم و محصولات سرپرست خانوار در این مراکز به فروش برسد. ما در این طرح علاوه بر کمک برای فروش کالاها کار نظارت بر محصولات ارائه شده را نیز انجام می‌دهیم و هیچ سودی نیز از این محل برای فروشگاه شهروند در نظر گرفته نمی‌شود؛ چرا که این اقدامات از وظایف ذاتی ما قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: در مناسبت‌های پزشکی، همکاران ما در حوزه روابط عمومی مشارکت‌هایی را با دستگاه‌های ذیربط همچون وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و... دارند که از این محل پایش‌هایی به صورت رایگان در حوزه دیابت و کنترل فشار خون انجام می‌شود. در حال حاضر نیز از ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه سال جاری سه تیم به صورت گردشی در ۴۲ فروشگاه ما خدمات کنترل دیابت و فشار خون را به صورت رایگان به مردم ارائه می‌کنند و علاوه بر این مشاوره‌های حوزه سلامت نیز به شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهروند در پاسخ به سوالی در خصوص روند فروش اینترنتی در مجموعه شرکت شهروند، گفت: از زمان راه‌اندازی ناوگان جدید حمل و نقل در شهروند فروش اینترنتی پنج برابر افزایش داشته و به دلیل افزایش حجم سفارشات اینترنتی با دو مرکز حمل و نقل دیگر در حال مذاکره هستیم تا همکاری‌های جدیدی را آغاز کنیم. همچنین مقرر شده فروش دیواری شرکت شهروند با شکلی جدید در تهران پیگیری شود. به این ترتیب که از دی ماه نقاط جدیدی در تهران جانمایی شده که کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در فروش دیواری عرضه خواهد شد و این روش توسعه پیدا می‌کند. بی تردید فروش مجازی از ارکان مهم برای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی است.

سریع‌القلم در تشریح توسعه فیزیکی فروشگاه‌های شهروند نیز با اشاره به افتتاح شعبه کرج فروشگاه شهروند، گفت: دومین فروشگاه در استان البرز در یکی از بهترین نقاط شهر در فضایی که متعلق به شهرداری است، در حال تکمیل است. بی‌تردید اگر شهروند قصد تبدیل به برند شهرداری‌ها را دارد باید در حوزه توسعه فیزیکی فعالیت بیشتری را انجام دهد و استانداردهایی را در حوزه‌های تسهیل خرید و تجهیزات فنی رعایت کند.

وی ادامه داد: با مشارکت شهرداری شیراز تلاش خواهیم کرد که شعبه‌ای در این شهر افتتاح کنیم و شعبات شهروند در مشهد و اصفهان نیز در مراحل مطالعاتی توسعه بازار قرار گرفته‌اند که پس از مصوبه هیات مدیره اجرایی خواهند شد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد در سایر شهرهای پرجمعیت از جمله شهرهای استان مازندران شعباتی را افتتاح کنیم. کار فنی در این حوزه در حال انجام است و در همین زمینه طرحی را به شورای شهر تهران ارائه خواهیم کرد تا برای بودجه سال ۱۳۹۹ این موضوع پیش بینی شود که تا پایان سال ۹۹ در شش کلانشهر شعبات فروشگاه شهروند دایر شود. قطعا افتتاح این شعبات در این شهرها علاوه بر ایجاد اشتغال، به فروش محصولات ویژه این استان‌ها نیز کمک خواهد کرد.

سریع‌القلم در پاسخ به سوالی در خصوص اجازه قانونی افتتاح شعبات جدید در سایر استان‌ها گفت: اساسنامه شرکت شهروند منعی برای توسعه در سایر استان‌ها ندارد، مگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص ملاحظاتی داشته باشند. در حال حاضر ما از طریق شورای عالی استان‌ها تقاضاهایی برای افتتاح فروشگاه‌های جدید در استان‌های مختلف دریافت کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فروشگاه شهروند شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسئولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار شد. در این نشست راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

مهدوی، با اشاره به اهداف و سیاست‌های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره گیری و بهره‌مندی ازدستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی بستر‌های لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه‌ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد