Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیرخانه بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری روز‌های این رویداد فرهنگی را اعلام کرد. تاریخ انتشار: 09:19 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۷۴۳

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اعلام دبیرخانه هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران افتتاحیه این رویداد فرهنگی روز چهارشنبه (۲۲ آبان ماه) در یزد خواهد بود و نامگذاری ایام هفته به قرار زیر اعلام شده است:

چهارشنبه (۲۲ آبان ماه): کتاب و پایتخت کتاب ایران

پنج‌شنبه (۲۳ آبان ماه): کتابخانه، کانون فرهنگی محله

جمعه (۲۴ آبان ماه): کتاب، کتابخوانی و کتابدار

شنبه (۲۵ آبان ماه): وقف کتاب، ترویج کتابخوانی

یکشنبه (۲۶ آبان ماه): مدرسه کتاب محور، دانش آموز کتابخوان

دوشنبه (۲۷ آبان ماه): کودک، کتاب، آینده

سه‌شنبه (۲۸ آبان ماه): کتاب مبنای تمدن

چهارشنبه (۲۹ آبان ماه): کتاب، رسانه و فضای مجازی

پنج‌شنبه (۳۰ آبان ماه): کتابفروشی، پاتوق فرهنگی

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هفته کتاب شعار ها رویداد های فرهنگی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان