Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دانشگاه عالی دفاع ملی، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ایجاد شده است که هدف آن هم کمک به نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی حول‌موضوع نحوه رسیدن به حکمرانی اسلامی و هم تربیت نیرو‌هایی است که باید در آینده این حکمرانی را انجام دهند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی که امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با بیان اینکه بی‌تردید حکمرانی جز موضوعات اساسی و زیربنایی است، گفت: در دانشگاه عالی دفاع ملی، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ایجاد شده است که هدف آن هم کمک به نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی حول‌موضوع نحوه رسیدن به حکمرانی اسلامی و هم تربیت نیرو‌هایی است که باید در آینده این حکمرانی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که با تشکیل مدرسه شهید بهشتی موافقت کردند، افزود: اساسا حکمرانی بنا شده در غرب با حکمرانی اسلامی، دو مبنای متفاوت دارند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه حکمرانی در غرب برگرفته از پارادایم‌های «هابز» است در حالی‌که حکمرانی اسلامی یک حکمرانی غایت‌گرا و رسالت‌محور است که قرار است انسان‌ها را به خیر و صلاح برساند، عنوان کرد: در حکمرانی غربی وظیفه حکمران این است که سازوکار‌ها را فراهم کند تا هرکس هرچقدر خواست به سود برسد.

سردار وحیدی تصریح کرد: اگر حکمرانی در غرب حداکثر به سازش رساندن اختلافات باشد، حکمرانی اسلامی نه تنها حل عاقلانه اختلافات است بلکه تعالی جامعه را نیز در پی دارد آنچنان که دیدیم در دفاع مقدس جامعه‌ای شکل گرفت که اساس آن خیرخواهی و همبستگی و محبت بود.

وی با بیان اینکه حکمرانی غربی فاجعه‌های فراوانی به وجود آورد و آن‌ها حتی طبیعت را فراموش کردند و اخیرا دوباره یادشان آمده باید به محیط زیست برگردند، گفت: این در حالی است که حکمرانی اسلامی به تمام سرمایه‌ها توجه دارد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان با بیان اینکه حکمرانی اسلامی بر اساس اصل ولایت شکل گرفته است، گفت: ما در همایش ملی حکمرانی اسلامی به دنبال این هستیم که قدمی هرچند کوچک در جهت تبیین مفاهیم حکمرانی اسلامی برداریم. منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه عالی دفاع سردار احمد وحیدی شهید بهشتی دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

 امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.

حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است