Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش طلوع، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد، با وجود مخالفت تیم های مهم انتخاباتی با روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری،‌ این روند از یکشنبه در کابل و از امروز(دوشنبه) نیز در سایر استان ها شروع شد.

طبق اعلام این کمیسیون، آرای ۸ هزار و ۴۹۴ صندوق از مجموع ۲۶ هزار صندوق شمارش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، "گلبدین غبار"، خبرنگار طلوع، که شاهد بازشماری آرا در کمیسیون انتخابات در کابل بود، گفت، ناظران برخی تیم های انتخاباتی در روند بازشماری حضور نداشتند.

تیم های انتخاباتی که بازشماری آرا را تحریم کردند، می‌ گویند، کمیسیون مستقل انتخابات در اقدامی خلاف قانون، آرای بیش از ۲ هزار صندوق که در آنجا از دستگاه بایومتریک استفاده نشده بود را نیز مشمول این روند کرده است. این تیم ها همچنین نگران سرنوشت بیش از ۳۰۰ هزار رایی هستند که به گفته آنها فاقد اعتبار است.

تیم های انتخاباتی "عبدالله عبدالله"، "گلبدین حکمتیار"، "رحمت الله نبیل" و نیز شورای نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری، بازشماری آرا را تحریم کردند.

عبدالله عبدالله خواستار توقف روند بازشماری آرا از سوی کمیسیون انتخابات شد و گفت، ۲۴۰۰ صندوقی که در آن از دستگاه بایومتریک استفاده نشد، در طول یک ماه تا ۴۵ روز گذشته در اختیار همان کسانی بود که تقلب گسترده را سازمان‌ دهی کردند و در داخل این صندوق‌ ها هر چیزی می‌ تواند پیدا شود.

"شهاب حکیمی"، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری و عضو شورای نامزدها نیز گفت،‌ موضع ما، همان موضع سابق است. ما از همان اول می خواستیم انتخابات را تحریم کنیم. بنابراین،‌ از نظر ما، نتایج‌ آن نیز قابل تحریم است.

طبق بند دوم ماده ۱۹ قانون بازنگری شده انتخابات، در صورت اختلاف نظر، تنها آرای شعبی که در آنها از دستگاه‌ های بایومتریک استفاده نشده بود باید بازشماری شوند.

به نظر می‌ رسد تنها تیم انتخاباتی "اشرف غنی" اعلام کرد، به تصمیم قانونی کمیسیون انتخابات احترام می گذارد.

"نجیب دانش"، سخنگوی این تیم انتخاباتی گفت، تصمیم کمیسیون برای  بازشماری آرا  مورد تایید ماست.

انتخابات ریاست‌ جمهوری افغانستان، ۶ مهر برگزار شد و قرار است نتیجه آن با دو بار تعویق، ۲۳ آبان اعلام شود.

برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بازشماری آرا نامزدهای مخالف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بازشماری آرا نامزدهای مخالف انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بازشماری آرا نامزدهای مخالف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه، عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته در نظام جمهوری اسلامی در کشور ایران، فراهم بودن شرایط ظهور و بروز همه سلایق در جریان انتخاب مردم در امور کشور است.

وی افزود: اینکه همه سلیقه‌ها، مذاهب و اقوام بتوانند در رقابت انتخاباتی حاضر شوند نشان دهنده نگاه عادلانه در قانون و در این نظام مقدس است.

استاندار گلستان گفت: احترام به قانون به عنوان یک اصل در رقابت انتخاباتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود هر فردی که قصد دارد در این عرصه حاضر شود و وارد مجموعه قانون‌گذاری کشور شود، ابتدا خود پایبند به قانون باشد.

وی یادآور شد: در برخورد با تخلفات با هیچ فردی تعارف نداریم و بدون اغماض بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات استان گلستان نیز اعلام کرد مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088737

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی