Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:55:20 GMT

نهنگ سفید جاسوس ارتش روسیه، پیدا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۷۴۹۳

نهنگ سفید جاسوس ارتش روسیه، پیدا شد

گمان می‌رود فیلمی که یک نهنگ سفید را مشغول بازی با گروهی از هواداران راگبی آفریقای جنوبی نشان می‌دهد، متعلق به برنامه جاسوسی ارتش روسیه باشد که فرار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان گفته‌اند، این نهنگ سفید شاید از نوع هوالدیمیر (Hvaldimir) باشد که یک بلوگای نر دچار سوءتغذیه است که گمان می‌رود همان حیوان جاسوس مفقود شده و آموزش‌دیده از سوی نیروی دریایی روسیه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آوریل ۲۰۱۹ گزارش شد که این نهنگ سفید در نزدیکی شمال نروژ با مهارکننده‌هایی بر روی بدنش و یک برچسب با عنوان "تجهیزات سن پترزبورگ" رویت شد. این نهنگ سفید برای یافتن غذا به سمت قایق‌ها رفته و شروع به بازی کرده است. تصاویری از یک نهنگ سفید که در حال دنبال کردن توپ راگبی است، بیش از ۱۹ میلیون بار در رسانه‌های اجتماعی بازدید شده است.

فریس جبر، نویسنده مطالب علمی در نیویورک تایمز و ساینتیفیک امریکن نوشت: «احتمال می‌رود که این یک نهنگ سفید باشد که زمانی در اسارت ارتش روسیه بوده است. این نهنگ سفید گرسنه، تنها و زخمی با گشت زدن در دریا‌ها به دنبال توجه و غذا می‌گردد. هم آمریکا و هم روسیه به اجرای برنامه‌های آموزش و تعلیم پستانداران دریایی، چون دلفین‌ها و نهنگ‌ها شهرت دارند و این حیوانات را برای پیدا کردن مین‌های دریایی و یافتن اژدر‌های عمل‌نکرده تعلیم می‌دهند.»

یک سخنگوی ارتش روسیه، ماه آوریل این مساله را رد کرد که این نهنگ سفید با برنامه آموزشی کشورش مرتبط باشد، اما اذعان داشت که دلفین‌ها برخی اوقات برای امور نظامی به کار گرفته می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ملی مسکن ذرت های آلوده ورنکش ورزقان رمز پویا هشترود ائتلاف دریایی آمریکا اقساط وام طرح ملی مسکن تابناک نهنگ سفید روسیه طرح ملی مسکن ذرت های آلوده ورنکش ورزقان رمز پویا هشترود ائتلاف دریایی آمریکا اقساط وام طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین المللی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین المللی به ویژه مهم است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور پویایی بالایی داشته باشد و به روندهای زمان پاسخ دهد. تعامل ما برای ثبات استراتژیک در این سیاره مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع چین همچنین گفت، به دنبال گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل بین المللی با همتای روسی خود است.

این نخستین دیدار رو در رو بین وزرای دفاع چین و روسیه پس از انتصاب دونگ جون در این سمت است.

۳۱ مارس ۲۰۲۴، این دو از طریق ویدئوکنفرانس و به ابتکارعمل طرف چینی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • (تصویر) حمله اوکراینی‌ها به رادار کنترل آتش ارتش روسیه؛ ۹۲N۶E از کار افتاد؟