Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: مدتی قبل و در پی شکایت نماینده دانشگاه آزاد اسلامی از کلاهبرداری تحت عنوان قبولی صد درصد در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و فروش صندلی‌های این دانشگاه، رسیدگی به موضوع در دستور کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده از سوی ماموران گفت: در تحقیقات اولیه کارآگاهان دو تن از همدستان متهم که اقدام به جذب مشتری و تبلیغ برای موسسه این فرد کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. در ادامه تحقیقات نیز از طریق این افراد محل سکونت متهم اصلی پرونده در منطقه ستارخان شناسایی شد و ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل کردند.

تقی‌پور با اشاره به حضور متهم در پلیس آگاهی اظهارکرد: متهم اصلی پرونده در مقر پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن اعتراف کرد که دارای مدرک تحصیلی لیسانس است، اما خودش را دکترا برق و مشاور ارشد کنکور معرفی کرده و در همین راستا نیز اقدام به راه‌اندازی یک موسسه کنکور در محدوده صادقیه کرده است.

این فرد همچنین در اعترافات خود گفت که از طریق مربیان اقدام به اغفال داوطلبان کنکور کرده و به آنان وعده قبولی صد در صد در کنکور پزشکی را داده و با این ادعا که با افرادی خاص در دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط است و می‌تواند صندلی‌های رشته پزشکی این دانشگاه را تهیه کند، اقدام به دریافت مبالغی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون از افراد کرده تا مثلا سهمیه رشته پزشکی را به آنان بدهند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه بنا بر اعترافات متهم این فرد در این مدت از حدود ۳۰ نفر مبالغ مورد نظر را دریافت کرده‌است، گفت:‌این فرد کارت دانشجویی و مدارک نام نویسی جعلی متقاضیان را به آن‌ها داده و قبل از شروع ترم جدید اقدام به تعطیل کردن موسسه خود کرده بود.

تقی پور با بیان اینکه متهم و همدستانش مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان را از مالباختگان در تهران و کرج کلاهبرداری کرده بودند، گفت: علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۳۰ نفر از فریب‌خوردگان این فرد نیز به عنوان شاکی به اداره سیزدهم مراجعه و شکایت خود را ثبت کرده‌اند. در حال حاضر نیز متهم و سه تن از همدستانش برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی کلیه شکات با دستور بازپرس شعبه ۷ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث حوادث کلاهبرداری دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند

 
به گزارش تابناک،‌ سیدجواد میردوستی با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آن‌ها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

 منبع: میزان

دیگر خبرها

  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • ربایش دختر نوجوان و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی