Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:42:30 GMT

تخصیص یارانه تجاری‌سازی در نمایشگاه هفته پژوهش

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۹۷۴۳

تخصیص یارانه تجاری‌سازی در نمایشگاه هفته پژوهش

«مهدی کشمیری» امروز - دوشنبه - در گفت و گویی گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن بازار امسال، قرار است از فروش طرح‌ها و محصولات فناورانه و سرمایه‌گذاری در این حوزه در قالب یارانه تجاری سازی فناوری، حمایت شود.
وی اظهار داشت: به همین منظور از بین طرح‌ها و محصولات فناورانه و نوآورانه که در ایام نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و فن‌بازار قرارداد فروش و یا سرمایه‌گذاری آنها به صورت رسمی منعقد شده و بر اساس شاخص‌های مربوطه به عنوان قرارداد منتخب پذیرفته شوند، درصدی از قرارداد منعقده تا سقف دو هزار میلیون ریال حمایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: این حمایت محدود بوده و بر اساس پیشرفت قراردادهای منعقده به آنها اختصاص خواهد یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، کشمیری یادآور شد: دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور که دارای طرح‌ها و محصولات فناورانه با قابلیت بالای فروش و یا جذب سرمایه‌گذار بوده و متقاضی استفاده از این حمایت هستند، می‌توانند خلاصه مشخصات طرح یا محصول، مشتریان و سرمایه‌گذاران را به دبیرخانه گروه تجاری‌سازی و کارآفرینی واقع در دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند.
وی تاکید کرد اطلاعات طرح‌ها می‌بایستی حتماً در سامانه www.IranTechHub.ir جهت بررسی میزان TRL و انجام مراحل بعدی، ثبت شده و همچنین طرفین قرارداد در ایام نمایشگاه برای انجام مراحل انعقاد، حضور یابند.
 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری هفته پژوهش بودجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری هفته پژوهش بودجه وزارت علوم تحقیقات و فناوری هفته پژوهش بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان

اعتبارات حوزه رسانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به قانون سال ۱۴۰۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که از مجموع اعتبارات حوزه رسانه در سال ۱۴۰۳، حدود ۹۸ درصد به سازمان صدا و سیما اختصاص یافته است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، به عنوان نخستین قانون بودجه که براساس برنامه هفتم پیشرفت کشور تنظیم شده است، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان را از محل بودجه عمومی برای دستگاه‌های رسانه‌ای در نظر گرفته است. اعتبارات پیش بینی شده برای این دستگاه‌ها به شرح زیر است:


۱. حدود ۲۴.۰۰۰ میلیارد تومان برای سازمان صدا و سیما (جاری، عمرانی، متفرقه)،
۲. حدود ۳۷۳ میلیارد تومان برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) (جاری، عمرانی)،
۳. حدود ۸۱ میلیارد تومان برای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،
۴. حدود ۲۲ میلیارد تومان برای شورای نظارت بر صدا و سیما،
۵. حدود ۲۰ میلیارد تومان برای خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)،
۶. حدود ۱۹ میلیارد تومان برای خبرگزاری خانه ملت.

گفتنی است در لایحه بودجه ۱۴۰۳، مبلغ ۶.۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان درآمد اختصاصی برای صدا و سیما برآورد شده که با احتساب این مبلغ مجموع اعتبارات (ردیف ۲۸۳۵۰۰، متفرقه و اختصاصی)، پیش بینی شده برای این سازمان معادل ۳۱.۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. همچنین مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به عنوان درآمد اختصاصی برای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پیش بینی شده که با احتساب این مبلغ مجموع اعتبارات (ردیف ۲۸۲۵۰۰ و اختصاصی) پیش بینی شده برای این خبرگزاری در لایحه بودجه ۱۴۰۳ معادل ۴۵۷ میلیارد تومان است.

همچنین اعتبارات حوزه رسانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به قانون سال ۱۴۰۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است. این درحالی است که از مجموع اعتبارات حوزه رسانه در سال ۱۴۰۳، حدود ۹۸ درصد به سازمان صدا و سیما اختصاص یافته است.

مهم‌ترین یافته‌ها و پیشنهاد‌های حاصل از تحلیل جداول و پیوست‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور عبارتند از تفکیک نشدن برنامه‌های فصل رسانه به طور جداگانه ذیل امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری در لایحه بودجه ۱۴۰۳ برخلاف سال‌های گذشته و در نتیجه فقدان اطلاعات لازم در خصوص اعتبارات برنامه‌ها و عناوین آنها، پیشنهاد افزوده شدن سنجه‌های قابل ارزیابی به متن لایحه برای افزایش اعتبارات عمومی سازمان صدا و سیما در ازای کاهش حجم تبلیغات بازرگانی، پیش بینی اعتبارات مشخص برای اثربخش کردن شورای نظارت به منظور تقویت قانون نحوه اجرای اصل (۱۷۵) قانون اساسی در بخش نظارت، ضرورت رفع ابهام در خصوص معیار تقسیم منابع پیش بینی شده بند «ب» تبصره «۱۳» بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ برای دستگاه‌های اجرایی.

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی