Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک گراول، سناتور سابق آمریکا به شدت از سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا برای مداخله در امور داخلی بولیوی و دست داشتن در کودتای این کشور انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- این سناتور سابق آمریکایی در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد به نقش سازمان سیا در کودتای بولیوی اشاره کرد. گراول نوشت: دروغی که شما می‌شنوید این است که کشور‌های سوسیالیستی به طور خودجوش شکست خورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این تلاش هماهنگ ماشین امپریالیسم آمریکا برای خرد کردن هر ملتی بوده که در هر زمانی توانسته با آن‌ها مخالفت کند.

سناتور سابق آلاسکا از منتقدان جدی سیاست‌های آمریکا در قبال آمریکای لاتین است.

اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی، با کسب ۱۰ درصد رای بالاتر از کارلوس مسا، رقیب خود، در انتخابات اخیر این کشور پیروز شد، اما مسا نتایج آن را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد. سرانجام بامداد امروز رئیس‌جمهور بولیوی به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور از سمت خود استعفا کرد.

مورالس که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات که با سازمان دهی آمریکا صورت گرفته بود، مجبور شد از سمت خود استعفا کند. به دنبال استعفای رئیس جمهور بولیوی، آشوب، حملات خشونت بار، آتش سوزی و حمله به منازل کارمندان دولت در لاپاز گزارش شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان سیا مورالس سناتور سابق آمریکایی کودتای بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • علل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا