Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا به چابهار، مهدی کوهی مدیرعامل پتروعمران مکران با اشاره به اهمیت این سایت در صنعت پتروشیمی کشور گفت: نگین موکران با مساحت 1200 هکتار سومین هاپ پتروشیمی کشور است که 18 پنل پتروشیمی در سه فاز در آن اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت در این سایت از دو سال پیش آغاز شده و در سال 1401 اولین واحد آن با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن وارد مدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه با استفاده از خط اعتباری ایران و چین که قرارداد آن در سفر سال گذشته رییس جمهور به چین امضاء شد به مرحله نهایی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پتروعمران مکران با اشاره به جزییات همکاری ایران و چین در این پروژه گفت: بنابر قرارداد امضاء شده بین دو کشور فاز دوم و سوم این سایت در تمامی مراحل از طراحی ، ساخت و اجرا تا تامین مالی به عهده پیمانکار چینی است و علیرغم تحریم های اعمال شده چینی ها کار خود را به زودی آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: خوراک اصلی واحدهای پتروشیمی گاز است به همین منظور پروژه گاز رسانی از ایرانشهر به چابهار آغاز شده که تاکنون 38 کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است. همزمان سایر زیرساخت های لازم برای واحدهای پتروشیمی اعم از برق ، آب و سایر ملزومات در حال تکمیل است.

کوهی با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی این پروژه گفت: در بخش محیط زیست برای اولین بار در کشور استانداردهای جهانی محیط زیست پیش از اجرایی‌شدن فاز صنعتی در این منطقه اجرا شده که ما برای این کار ما از یک شرکت ژاپنی برای استانداردهای محیط زیست مشاوره گرفتیم.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به اینکه فعالیت این 18 پنل نیاز به کارگر تخصصی دارد و اولویت ما استفاده از نیروی کار بومی است. تصمیم گرفتیم با هماهنگی آموزش و پرورش 180 نفر از دانش آموزان نخبه چابهار و مناطق اطراف را به‌صورت شبانه‌روزی آموزش دهیم تا این افراد تا سال 1401 پس از اخذ فوق‌دیپلم در این واحدها مشغول به کار شوند. به‌طور کلی هر واحد 400 نفر اشتغال کار مستقیم ایجاد می‌کند که این امر می‌تواند در توسعه این منطقه حایز اهمیت باشد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم