Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@11:56:38 GMT

آئین عمامه‌گذاری طلاب آستارا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۵۴۸

آئین عمامه‌گذاری طلاب آستارا برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) آستارا شامگاه دوشنبه در این آئین گفت: در این مرکز، امکان تحصیل در ۶ پایه سطح یک فراهم است و امیدواریم با همکاری خیران و مسئولان، شاهد توسعه حوزه علمیه باشیم.

حجت الاسلام ناصر صالحی ادامه داد: مردم آستارا ولایتمدار و دیندار هستند و در سال جاری ۴۰ طلبه در حوزه علمیه این شهرستان به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: در گذشته، بیشتر طلاب این شهرستان غیر بومی بودند اما اینک بیش از ۹۰ درصد آنها بومی هستند و تبلیغ و معرفی ظرفیت های علمی حوزه، استقبال بیشتر اهالی را سبب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل هم در این آئین گفت: وجود عالم عامل در هر منطقه ضروری است و تربیت دینی باعث مصونیت خانواده ها و جامعه از آسیب های اجتماعی می شود.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: طلاب بعد از ملبس شدن، باید حرمت لباس روحانیت را نگه داشته و تقوا و اخلاص در عمل را سرلوحه امور خود قرار دهند.

امام جمعه آستارا نیز گفت: پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند بهره مندی از علوم روز است و طلاب و روحانیان با تجهیز به علوم، در مقابل تهاجم فرهنگی و هجمه ها ایستادگی خواهند کرد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا  اضافه کرد: با توجه به گستره رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی، حوزه های علمیه به عنوان سنگر مقابله با هجمه فرهنگی، وظیفه خطیری برعهده دارند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد