Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، لیست نمایش‌های راه‌یافته به بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استانی را اعلام کرد.

 محمدرضا محمدی در نشست خبری بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی اظهار کرد: «آدیداس» به کارگردانی پویا غازی، «حادثه در نوسا» به کارگردانی دانوش یزدان‌پناه، «ژنتیک» به کارگردانی مهسا غفوریان، «مکبث» به کارگردانی امین رضایی اردانی، وحید عباسی و مسعود میرنیک‌زاد، «نسخه‌ پشتیبان» به کارگردانی علی ایزدپناه، «زن‌سرخ‌پوش» به کارگردانی مجید بخششیان، «سونامی» به کارگردانی احسان روحی، «ناحملط» به کارگردانی مسعود صفری، هشت نمایش راه‌یافته مشهد به این دوره از جشنواره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «دور سه فرمان با ماری» به کارگردانی رضا بیقشی از سبزوار، «منیژه ۱۴۰۰وچند» به کارگردانی رضا حسن‌زاده از خواف، «پرونده عجیب مرگ آقایان ف.الف_ عین.الف» به کارگردانی حمید مهدوی از گناباد، «نفت» به کارگردانی عبدالحسین مهرکام از فریمان، «چرا خداحافظی نکردی با نجمه سورچی» به کارگردانی محمد رضایی از نیشابور، «آوات» به کارگردانی رسول محمدنیا از تربت جام، دیگر نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره هستند.

دبیر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین لیست اول نمایش‌های رزرو به ترتیب اولویت «کشیده» به کارگردانی هادی سکاکی از نیشابور و «استکهلم» به کارگردانی مسعود زرگران از مشهد و نیز لیست دوم نمایش‌های رزرو به ترتیب اولویت شامل «برچسب» به کارگردانی احسان عاقل از کاشمر، «دژاوو» به کارگردانی هلیا جنگی از مشهد، «موجود سوم» به کارگردانی احسان نگهبان و احسان دبیر از مشهد، «کارنامه‌ بندار بی‌دخش» به کارگردانی امیرحسین عبادی از مشهد و «جنگ سوم» به کارگردانی داود شالفروشان از مشهد است.

محمدی تاکید کرد: در صورت عدم حضور نمایش‌های حاضر در جشنواره، به هر دلیل، نمایش‌های رزرو به ترتیب اولویت جایگزین خواهند شد.

وی ضمن اشاره به این که افتتاحیه این دوره از جشنواره، ۲۷ آبان در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار خواهد شد، ادامه داد: اختتامیه جشنواره نیز روز ۳۰ آبان در سالن اصلی تئاتر شهر بوده و ضمنا در طی جشنواره، آثار نمایشی در سالن اشراق و مجموعه تئاتر شهر به نمایش در می‌آید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که اکثر متون نمایشی حاضر در جشنواره مربوط به نویسندگان بومی است، گفت: سهمیه استان برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر، دو اثر نمایشی خواهد بود. ضمن این که چندین‌بار از مسئولان وزارت‌خانه درخواست شده تا سهمیه بیشتری برای حضور در جشنواره فجر به خراسان رضوی اختصاص داده شود که این مهم هنوز صورت نگرفته است.

محمدی با اشاره به این که تمامی شهرستان‌های استان مجتمع فرهنگی و هنری دارند، خاطرنشان کرد: البته هنوز ساختمان چند شهرستان به بهره‌برداری کامل نرسیده است. همچنین با توجه به این که اداره کل فرهنگ خراسان رضوی با محدودیت اعتباری روبه‌روست، از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت سالن‌های تئاتر استفاده شده و تابه‌حال دو سالن نمایش توسط بخش خصوصی در شهر نیشابور راه‌اندازی شده است. ضمنا شهرداری نیز قول داده که پردیس تئاتر شهر تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر مشهد جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی