Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان کردستان عملیات احداث این واحدهای مسکونی را در شهر دهگلان کلنگ زنی کرده است.

برای این واحدهای مسکونی یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که در عرض یک سال تحویل مددجویان می شود و همچنین همزمان با این واحدها نیز کار ساخت ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان ساکن در روستاها نیز شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم کلنگ زنی این واحدهای مسکونی اظهار داشت: واحدهای مسکونی هدیه نظام و دولت در هفته وحدت به مددجویان این استان است. 
 محمدباقر نوبخت افزود: آنچه که سال گذشته با بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه اقدام کردیم در حال حاضر آماده بهره‌برداری است که هفته قبل هزار واحد آن افتتاح و  همین تعداد هم در بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز آماده بهره برداری است.
 وی افزود امروز 2 هزار واحد روستایی هم با کمک و مساعدت بنیاد مسکن کلنگ زنی می شود که اولویت در آنجا هم به اتمام رساندن پروژه ها در ظرف مدت زمانی یک سال است.
رئیس بنیاد مسکن کشور رئیس بنیاد مسکن کشور هم در مراسم کلنگ زنی این طرح‌ها گفت: پروژه مسکن محرومین با پشتوانه قوی سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است که تاکنون کمتر از فضایی را در دولت شاهد بودیم که شخص رئیس سازمان برنامه و بودجه پشتیبان این طرح ها قرار بگیرد.
علیرضا تابش افزود: بهسازی و نوسازی ۳۸ هزارمین واحد مسکونی روستایی در استان هم امروز افتتاح می‌شود و  این برنامه به شدت در کشور در حال رشد است.
 

جغرافیای کردستان باید کارگاه فعال زیر ساخته شود 


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در بازدید از گردنه صلوات آباد سنندج گفت: از نظر دولت جغرافیای کردستان باید کارگاه فعال زیر ساخت شود که توسعه شبکه بزرگراهی و تکمیل راه آهن از جمله بخش‌های مهم این کارگاه است.

محمدباقر نوبخت به پیشرفت محسوس فیزیکی این طرح اشاره کرد و افزود: قطعه کوچک باقی مانده در این طرح باید تا بهار سال آینده و قسمت اصلی آن تا قبل از فصل سرما و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت خود را مدیون مردم شریف کردستان می‌داند، اضافه کرد: با اجرای شبکه بزرگراهی و بهبود زیرساخت‌ها امیدواریم بخشی از دین خود را به این مردم ادا کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کلنگ زنی سه هزار واحد مسکونی نیازمندان در این سفر هم اشاره کرد و گفت: سال آینده همین موقع این واحدها تحویل مردم استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در حاشیه این بازدید گفت: مسیر تهران تا سنندج ۶۰۰ کیلومتر است که به صورت آزادراه و بزرگراه است. 

خیرالله خادمی با بیان اینکه حد فاصل همدان تا سنندج به طول ۱۶۰ کیلومتر است که ۱۴۰ کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده است، افزود: هم اکنون بسیاری از حوادث گذشته را نداریم اما پرهزینه ترین قسمت این بزرگراه گردنه صعب العبور صلوات آباد است که با روند خوب و مصوبه اعتباری مناسب دولت در سه قطعه به طول  ۲۱ کیلومتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اختصاص ۳۴۰ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه برای این طرح اظهار داشت: در حال حاضر این طرح مشکل نقدینگی ندارد و تا پایان فصل کاری، ۱۵ کیلومتر آن زیر بار ترافیک می رود و مابقی هم بهار سال آینده به اتمام می‌رسد.

خادمی با بیان اینکه با این روند گره ترافیکی در این مسیر باز می‌شود و تصادفات به شدت کاهش می‌یابد، یادآور شد:  برآورد اجرایی این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال است که ۳۵۰ میلیارد ریال  آن را سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده و مابقی هم به تدریج تزریق می شود که در این صورت تا بهار سال آینده آن را به اتمام خواهیم رساند.

برچسب‌ها اجتماعی کردستان کمیته امداد امام خمینی (ره) محمدباقر نوبخت راه و شهرسازی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی کردستان کمیته امداد امام خمینی ره محمدباقر نوبخت راه و شهرسازی مسکن اجتماعی کردستان کمیته امداد امام خمینی ره محمدباقر نوبخت راه و شهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس

محمدهادی ایمانیه در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از برخی غرفه‌های تولیدکنندگان صنایع دستی، آلومینیوم و فولاد این استان بازدید کرد و با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه در راستای توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان فارس، اظهارداشت: خوشبختانه در دستیابی به اهداف از پیش تعریف شده در این زمینه تا حدود زیادی پیش رفته است.

او در همین راستا به عملکرد وهمکاری شرکت فولاد غدیر نی‌ریز در زمینه اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس اشاره و خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن طرح انتقال آب علاوه بر تامین آب مورد نیاز شرکت فولاد نی‌ریز، زمینه آزاد شدن بخشی از منابع آبی این شهرستان برای سایر مصارف آشامیدنی و کشاورزی را فراهم می‌کند.

استاندار فارس به مسئولیت‌های اجتماعی فولاد غدیر نی‌ریز نیز اشاره کرد و گفت: احداث پارک برای استفاده عموم مردم شهرستان به همراه فراهم کردن زمینه انتقال و تامین آب آشامیدنی برای روستا‌های اطراف از جمله اقدامات ارزشمند این مجموعه است.

ایمانیه احداث مسکن مورد نیاز مدیران، مهندسان و کارکنان واحد‌های بزرگ صنعتی در نزدیکی و محدوده این واحد‌ها را زمینه‌ساز کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌ها و آرامش کارکنان توصیف کرد و ادامه داد: به همین دلیل این اقدام را از کارخانه‌های بزرگ استان مانند فولاد غدیر نی ریز شروع کردیم و اعلام می‌کنیم که مدیریت ارشد استان از احداث واحد‌های مسکونی کارکنان در محدوده واحد‌های تولیدی و صنعتی بزرگ حمایت خواهد کرد.

محمد هادی ایمانیه همچنین از غرفه آلومینیوم جنوب بازدید و با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران