Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «جوی» ساخته یک کارگردان ایرانی تبار که پیش از این به عنوان نماینده اتریش در اسکار بود، توسط این آکادمی رد صلاحیت شد.

 فیلم اتریشی «جوی» که نماینده این کشور برای حضور در بخش بین المللی اسکار بود به دلیل استفاده بیش از اندازه از دیالوگ‌های انگلیسی رد صلاحیت شد و نمی‌تواند در اسکار حضور پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم به کارگردانی سودابه مرتضایی دومین فیلمی است که با این قانون، از رقابت در بخش فیلم بین المللی اسکار که پیش از این با نام بخش خارجی زبان اسکار شناخته می‌شد، باز مانده است.

هفته گذشته نیز اتفاقی مشابه برای فیلم سینمایی «شیر دل» از کشور نیجریه به دلیل غالب بودن زبان انگلیسی افتاد و این فیلم نیز به دلیل انتقاد‌ها از لیست ابتدایی بخش بین المللی حذف شد.

به گفته آکادمی، دیالوگ‌های انگلیسی این فیلم به حدی بود که صلاحیت آن برای حضور در رقابت‌ها را نقض می کند.

یکی از افراد این آکادمی گفت: طبق کار هر ساله، آکادمی فیلم‌هایی که برای بخش فیلم‌های بین المللی ثبت شده اند را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که کدام فیلم با شرایط مطابقت دارد. فیلم سینمایی «جوی» از سوی کشور اتریش برای اسکار ارسال شده و بعد از بررسی مشخص شد که شرایط لازم را نداشت چرا که تنها ۳۳ درصد از دیالوگ‌های این فیلم غیر انگلیسی بوده اند.

فیلم سینمایی «جوی» سال گذشته در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد و ماه بعد از آن نیز جایزه بزرگ جشنواره فیلم لندن را دریافت کرد./باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود

به گزارش قدس خراسان، اکران فیلم سینمایی تمساح خونی با حضور جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی و شبنم قربانی در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹ در پردیس سینمایی اطلس برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان تمساح خونی آمده است «ما می‌خوایم بزرگترین قورباغمونو قورت بدیم! طعمه بزرگ، دردسرای خودشو داره، ولی ما قراره بدون خون و خونریزی شکارش کنیم؛ آخه ما از تمساح‌ها باهوش‌تریم...!»

این فیلم در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول را برای جواد عزتی به ارمغان آورد. 

علاقه‌مندان به حضور در این اکران‌های مردمی می‌توانند به مراجعه به سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت سینما، بلیت‌های خود را خریداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی