Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:55:39 GMT

کاهش ۷۴ درصد بارش‌های سال زراعی در یزد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۳۹۷

کاهش ۷۴ درصد بارش‌های سال زراعی در یزد

در این مدت میانگین بارش های کشور ۲۳.۱ میلیمتر گزارش شد که یزد با ۱.۶ میلیمتر ، کمترین میزان بارندگی ها را همچون یک سال گذشته تجربه کرد  و سپس خراسان جنوبی ، بوشهر و کرمان با ۴.۲ ، ۴.۸ و ۶.۳ میلیمتر بارندگی داشتند.
بیشترین کاهش بارندگی‌ها در ۵۰ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با منفی ۹۳.۴ ، منفی ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ و منفی ۷۴.۸ درصد به ترتیب به استان های بوشهر ، خوزستان و یزد تعلق دارد.
اما در همین مدت بیشترین افزایش بارش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل هم مربوط به سیستان و بلوچستان با ۵۷۶.۳ درصد ، هرمزگان با ۲۶۳ و قزوین با ۹۷.۵ درصد بوده است.
در مقایسه با بارش های بلندمدت نیز بیشترین کاهش در استان های آذربایجان غربی با منفی ۵۲.۵ ، یزد منفی ۵۰.۶ و بوشهر منفی ۵۰.۲ درصد و بیشترین افزایش در استا نها هرمزگان با ۵۷۵.۱ درصد ، سیستان و بلوچستان با ۳۸۸.۹ و تهران با ۱۱۸.۴ درصد گزارش شده است.
تاکنون بیشترین میزان بارندگی ها در استان های گیلان با ۱۵۰.۵ ، مازندران با ۱۴۶.۶ و در البرز با ۷۲.۹ میلیمتر بود با این حال بارندگی ها در ۲ استان اول و دوم نسبت به مدت مشابه سال قبل ، به ترتیب منفی ۴۲.۳ و منفی ۲۱درصد کاهش بارندگی داشتند ولی در هر ۲ استان نسبت به بلندمدت ۱۵.۴ و ۴۸.۷ درصد افزایش بارش داشته اند.
بر اساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ، بالاترین خشکسالی شدید در مهرماه در استان یزد با ۶.۶ درصد و خشکسالی شدید با ۱.۱ درصد گزارش شده که امیدواریم در ماه های آینده با بارندگی های مستمر ، مشکلات این بخش حل شود.
بر اساس این گزارش ، مجموع درصدهای خشکسالی در مهرماه با ۸۴.۳ درصد مربوط به یزد و سپس کرمان با ۷۰.۹ درصد بود و این در حالی است که میانگین کشوری ۳۶.۱ درصد است.
 

برچسب‌ها بارندگی یزد خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی یزد خشکسالی بارندگی یزد خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات بارندگی‌های لرستان تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز جمعه در قالب سامانه بارشی اخیر، اظهار داشت: میزان این بارش‌ها در خرم‌آباد ۴۲.۴ میلی‌متر، بروجرد ۱۱.۱ میلی‌متر، کوهدشت ۵۵.۱ میلی‌متر، الیگودرز ۱۶.۵ میلی‌متر، پلدختر ۵۱.۸ میلی‌متر و دورود ۱۱ میلی‌متر بوده است.

وی همچنین میزان بارش‌ها در الشتر را ۳۶.۴ میلی‌متر، نورآباد ۳۸.۵ میلی‌متر، ازنا ۱۱.۲ میلی‌متر، رومشکان ۹۱.۲ میلی‌متر، چگنی ۴۴ میلی‌متر، «ایمان آباد» ۳۱.۵ میلی‌متر، «سیلاخور» ۹.۳ میلی‌متر، «سپیددشت» ۴۴ میلی‌متر، «ریمله» ۵۸.۸ میلی‌متر و «شول آباد» ۳۸.۵ میلی‌متر اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان میانگین بارندگی‌ها در این سامانه بارشی تا کنون را ۳۷ میلی‌متر اعلام کرد.

کد خبر 6095683

دیگر خبرها

  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ ثبت بیشترین بارش‌ها در رومشکان