Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@00:10:49 GMT

نصب ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۹۵۵

نصب ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از نصب ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: ۳۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور تا سال ۹۷ در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نصب شده که ۲۵ سامانه فعال و پنج سامانه نیز به دلیل سرقت و آسیب دیدگی غیرفعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر تعداد ۲۵ سامانه جدید در دست نصب است که تا پایان خرداد سال آینده راه اندازی خواهد شد.

این مسئول گفت: در این سامانه با هدف کاهش سرعت در سطح محورهای مواصلاتی و با اندازه گیری سرعت لحظه ای، تخلف به صورت اتوماتیک به مالک وسیله نقلیه با ارسال پیامک اطلاع رسانی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در جهت کاهش سرعت بین ۲ دوربین نصب شده در محورهای مواصلاتی با اندازه گیری سرعت متوسط خودروها تخلف بیشتر از سرعت میانگین نیز ثبت می شود.

کرمی بیان کرد: پنج سامانه هوشمند توزین در حال حرکت WIM نیز در سطح جاده های استان نصب و به زودی راه اندازی می شود که در جهت ثبت تخلفات اضافه تناژ و عدم اخذ بارنامه در محورهای اسلام آبادغرب- کرمانشاه، صحنه - کنگاور، بیستون - کرمانشاه، کامیاران - کرمانشاه، اسلام آبادغرب - پل دختر نصب شده اند.

نصب ۷۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ۷۲ دستگاه ترددشمار در سطح تمامی محورهای اصلی و شریانی استان مجهز نصب شده که محاسبه تردد آنلاین و قابل تفکیک برحسب پنج کلاس وسیله نقلیه، نرخ جریان تردد، سرعت متوسط تردد، تردد روزانه ماهانه و سالانه، ساعات اوج و تردد سنگین از قابلیت های سامانه ترددشماری(سانت) است.

این مسئول گفت: با استفاده از وب سایت www.۱۴۱.ir تصاویر دوربین های نظارت تصویری نصب شده در سطح محورهای مواصلاتی استان به صورت هر پنج دقیقه بروز رسانی می شود و اطلاعات راه ها، مسافت بین شهرها، وضعیت ترافیکی و هواشناسی به وسیله آن قابل دریافت است.

کرمی با بیان اینکه وب سایت مذکور  دارای اپلیکیشن قابل نصب بر روی تلفن همراه است، خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ هر دو ساعت یکبار بروز رسانی می شود و از نظر شرایط جوی، ترافیکی، محدودیتهای تردد و امکان ارتباط با اپراتور مرکز مدیریت راه های کشور، همچنین ثبت در لحظه حوادث و سوانح حمل و نقلی در سامانه مربوط و ارسال پیامک تصادفات، شرایط جوی، ترافیکی، پیامک های مدیریتی توسط سامانه ۱۴۱ انجام می شود.

وی افزود: ۱۰ تابلو پیام متغیر در محورهای کنگاور-صحنه، اسلام آبادغرب-ایوان و بالعکس، کرمانشاه-اسلام آبادغرب، کرمانشاه-کامیاران و بالعکس، حمیل-پل دختر و بالعکس نصب شده که به وسیله آن نمایش پیام های ترافیکی و ایمنی و محدودیت تردد، شرایط جوی، و... به صورت آنلاین و هوشمند از مرکز انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین، پل های عابر پیاده با هدف تسهیل عبور و مرور اقشار خاص مانند سالمندان و معلولان و ... مکانیزه (برقی) شدند. ایجاد هر نوع اختلال در فعال بودن این پل ها رفت و آمد گروه های هدف را با مشکل مواجه می‌کند. به گفته سید محمد آقامیری حدود ۵۴۰ عرشه پل مکانیزه در تهران وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد قابل استفاده هستند و مابقی (۲۰ تا ۳۰ درصد) خراب یا از رده خارج شده اند.

او در ادامه به نسل جدید پل های عابر پیاده هم اشاره و عنوان کرد: «۶۰ دستگاه پل عابرپیاده با پله های جدید به زودی در اماکن و نقاط خاص مانند مراکز درمانی، درمانگاهها ، بیمارستان ها و.. مراکز پر تردد شهر نصب می شوند.»

آقامیری با بیان این که پل‌های جدید برخی دارای پله‌ها گام (ارتفاع پله ها کمتر از ۱۰ سانتی متر است) و تعدادی هم به رمپ با شیب ۸ درصد (شیب ملایم) مجهز هستند، تاکید کرد: «با نصب و تجهیز پل‌های عابر پیاده جدید عبور و مرور شهروندان به ویژه افراد سالمند، معلولان، ویلچری ها و مادران همراه با کالسکه بهتر و راحت‌تر می شود.

کد خبر 846898 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران عابر پیاده

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است