Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت عربستان اعلام کرد، حق ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین خود، حقی غیرقابل تصرف و ثابت است و با گذشت زمان از بین نمی‌رود، زیرا یک حق قانونی و سیاسی بوده و قطعنامه‌های بین‌المللی آن را تضمین می‌کنند.

به نوشته روزنامه رأی‌الیوم، فیصل بن ناصر الحقبانی، مسئول کمیته‌ سیاسی دفاع از حقوق ملت فلسطین در سخنانی در نشست این کمیته درباره آنروا گفت: تعداد آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌ها به بیش از پنج میلیون تن رسیده و درد رنج این آوارگان در سطوح انسانی، اقتصادی و اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد: عربستان از "بزرگترین کشورهای حامی ملت فلسطین" در همه سطوح است و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ برای حمایت از برنامه‌های آنروا نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار و برای کمک به فلسطین در مجموع نزدیک به هفت میلیارد دلار ارائه و سپتامبر ۲۰۱۹ نیز مبلغ ۵۰ میلیون دلار به سازمان آنروا اهدا کرده است.

الحقبانی ادامه داد: ریاض از تصمیم تمدید اختیارات آنروا و دستیابی به راه‌حل‌های پایدار برای مقابله با چالش‌های پیش روی این سازمان حمایت می‌کند و بار دیگر از جامعه بین‌الملل می‌خواهد از اختیارات این سازمان حمایت کرده، هرگونه اختلال در اختیارات آن را رد، تلاش‌ها برای تحریف کردن آنروا را محکوم و نیازهای این سازمان را رفع کند.

وی گفت، مسأله آوارگان فلسطین مساله‌ای مهم در پرونده فلسطین است و مسأله فلسطین تنها زمانی حل می‌شود که دلیل اصلی آن برطرف شود به این معنا که براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و ابتکارعمل عربی به اشغال‌گری فلسطین و دیگر سرزمین‌های عربی توسط رژیم صهیونیستی پایان داده و کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس تشکیل شود./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/موضع پادشاه بحرین در مورد فلسطین

  22:10 :: 1398/3/11

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد