Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:32:45 GMT

اعتبار طرح‌های پژوهشی در سمنان محدود است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۸۱۵

اعتبار طرح‌های پژوهشی در سمنان محدود است

محمد دستورانی روز سه‌شنبه در نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل افزود: با اعتبارهای محدود نمی‌توان شاهد جهش اساسی در اجرای طرح‌های پژوهشی در استان سمنان بود.

وی خاطر نشان کرد: توجه به رویکردهای پژوهشی با تکیه بر سند تحول بنیادین در استان سمنان در دست پیگیری است و توسعه متوازن با حضور بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان در مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای سمنان رتبه اول کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: نرخ باسوادی در استان ۹۸.۵ درصد است و پوشش تحصیلی در سمنان براساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد است.

دستورانی اضافه کرد: سمنان بعد از استان یزد در رتبه دوم کشور در رتبه‌های برتر کنکور سراسری قرار دارد و آموزش و پرورش با اتخاذ برنامه‌ریزی‌های اصولی همواره در کنار دانش‌پژوهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از ۳۳ طرح پژوهشی در یکسال گذشته از سوی معلمان استان ارایه شد که توجه به رویکردهای از این دست تاثیر شایانی در توسعه کشور با توجه به رویکردهای علمی دارد.

در این نشست فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت  آموزش و پرورش، حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان و اعضای شورای تحقیقات آموزش و پرورش حضور داشتند.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

برچسب‌ها سمنان مدرسه اعتبارات آموزش و پرورش طرح پژوهشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مدرسه اعتبارات آموزش و پرورش طرح پژوهشی سمنان مدرسه اعتبارات آموزش و پرورش طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره شفاف شدن شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که انجام شده یکی از بحث‌ها قانونمندی در پرداخت شهریه، حقوق حق‌التدریس‌ها، زمان آموزش، عنوان و مجوز مدارس و کیفیت مدارس است که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: موارد مذکور هم مورد مطالبه معلمان حق‌التدریس غیرانتفاعی و هم صاحبان مدارس بود و طوری قانون را تصویب کردیم که منافع هر دو طرف تامین شود و حقوق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مباحث مربوط به شهریه، کیفیت مدارس و نوع مدارس هم اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: با ابلاغ قانون جدید و نظارت جدی بر اجرای قانون، شهریه‌های مدارس غیردولتی سامان‌دهی می‌شود، چون الان با نقص‌هایی که در قانون قبلی وجود دارد، مواجهیم و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحی اظهار کرد: در قانون جدید بحث کسانی که می‌خواهند مجوز بگیرند دیده شده حتی به تعارض منافع به صورت جدی پرداخته شده است. 

وی درباره تعارض منافع گفت: منظور از تعارض منافع این است که شاید کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند بخواهند مجوز بگیردند لذا یک محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد و اگر خودشان در آموزش و پروش و جا‌های دیگر سمت داشته باشند این‌ها در گرفتن مجوز‌ها محدود می‌شوند البته این مورد مربوط به مجوز‌های جدید می‌شود، چون قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان