Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:24:19 GMT

جشن تولدی برای هنرمندان پیشکسوت / «ادامه می‌دهیم»

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۱۲۸۷

جشن‌ تولد تعدادی از هنرمندان قدیمی سه ماه اخیر با اشاره به ادامه فعالیت فعلی موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه جشن‌های ماهانه‌ای که برای تولد هنرمندان پیشکسوت برگزار می‌شود، موسسه هنرمندان پیشکسوت تولد هنرمندان ماه‌های شهریور، مهر و آبان را با تاخیر به دلیل ماه محرم و صفر، ظهر سه شنبه ۲۱ آبان ماه در هتل لاله تهران برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

داود جعفری امید (نوازنده و از مسن ترین اعضای موسسه)، سیدرضا میرهاشمی ( صدابردار قدیمی سینما)، عباس شیرخدا،محمدعلی اسماعیلی متین (موسیقیدان قدیمی)، علی اصغر ریسه (طراح صحنه)، عباس مشهدی زاده (معمار و مجسمه ساز)، مهدی میرزاعلی(تعزیه خوان)، محمدناصری پور(نقاش)، پروانه معصومی (بازیگر)، علی قلم سیاه(عکاس)، علی اصغر زهیری (طراح صحنه)،  علی اصغر اسکندری(طراح نور سینما)، محمد احمدی (نویسنده و کارگردان تئاتر)، آرمان استپانیان (هنرمند قدیمی تجسمی)، مرشد محمد احدی(هنرمند هنرهای نمایشی)، عبداله اسکندری (طراح گریم)، عبدالوهاب شهیدی که فرزندش به جای او حضور داشت، عباس خوشدل(آهنگساز)، هرمز برازنده کار، بهمن رضایی (کاریکاتوریست)، رحمت افشار (نوازنده )، الله وردی هراز (طراح شیشه)، حسین ترابی(فیلم‌نامه نویس)، بهرام منبتی، بیژن محتشم(چهره پرداز)، لطفعلی فیروزی فر(معمار سنتی)، جمشید شاه محمدی (بازیگر)، رحیم عزت بقایی (دوبلور و بازیگر و فعال قدیمی موسیقی)، نصرالله مدقال چی( دوبلور)، حبیب الله اللهیاری (مدیر تولید سینما)، محمد صیاد (عکاسی)، محمد گلریز (خواننده)، یداله وفاداری ( کارگردان تئاتر)، محمود فرهمند(متخصص ساخت ساز)، محمد حبیبی (خوشنویس)، میترا اعتقادی(مرمتگر)، فضل الله توکل (موسیقیدان)، سعید امیرسلیمانی (بازیگر)، مهدی آذرسینا(نوازنده)، نوروز رسولی(هنرهای سنتی)، منوچهر خلیلی (نوازنده نی)، اکبر هدایت(خاتم کار)، سید محمود صنعتی (نقاش موزاییک)، منصور خلج (نویسنده و کارگردان تئاتر)، طاهر شیخ الحکمایی(مجسمه ساز) از هنرمندان حاضر در این مراسم خودمانی بودند که به بهانه تولدشان این جشن برپا شده بود.‌

عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت که شهریور ماه تولد خودش هم بوده، درباره برگزاری این مراسم در هتل لاله گفت: شاید بعضی‌ها بعدا بگویند که چرا در یک هتل پنج ستاره؟ چرا این قدر هزینه؟ و... ولی معتقدم شأن پیشکسوتان می‌طلبد که در مکانی خوب و مناسب باشند و تا وقتی من هستم از این کاری که انجام می‌دهم، دفاع می‌کنم. بعدی‌ها که آمدند در هتل سه ستاره و دو ستاره مراسم را برگزار کنند. 

او که قبل از این جشن تولد، در مراسم گشایش نمایشگاه تجسمی هنرمندان پیشکسوت در فرهنگسرای نیاوران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت، گفت: برای عرضه هنرهای ایرانی نیاز به یک بازار بزرگ هنر داریم و امیدوارم برای بحث اقتصاد هنر دولتمردان، وزارت ارشاد را بیشتر حمایت کنند. به مردم هم توصیه میکنم به جای خرید سکه، هنرهای تجسمی و صنایع دستی را خریداری کنند.
او سپس لوح یادبود و عکسی یادگاری از هنرمند فقید انوشیروان ارجمند را به همسر و دختر این بازیگر،بهار ارجمند اهدا کرد.

در ادامه مراسم عظیمی گفت: بعضی دوستان تلفنی یا حضوری می‌پرسند که تکلیف ادغام موسسه چه می‌شود؟ می‌خواهم بگویم به نظرم نیاز نیست به آن بپردازیم. ما که هستیم و کار می‌کنیم و امیدواریم همان طور که این هفت سال کار را پیش بردیم، همان طور ادامه دهیم چون خودم هم خبر ندارم چه اتفاقی می افتد.
فضای این جشن با توجه به حضور هنرمندان قدیمی صمیمی بود و خیلی از حاضران که سالهاست فعالیت چندانی ندارند، خاطراتی مشترک را از گذشته با هم تقسیم می‌کردند.

یکی از جالب توجه‌ترین خاطرات آن ها که سر هر میزی میشد نکته ای از آن شنید تفاوت مدیریت دوران گذشته عرصه هنر با زمان فعلی بود و اینکه مدیران و حتی وزیر فرهنگ و هنر را در قدیم خیلی راحت‌تر می‌شد ملاقات کرد و آن ها برخوردی راحت تر با حتی کارمندان وزارتخانه داشتند اما الان اصلا چنین شرایطی نیست. 

یکی از هنرمندان موسیقی حاضر در این جشن با همکارانش از وضعیت موسیقی درد دل می‌کرد و می‌گفت که تاریخ ۵۰ ساله موسیقی ایران را خوب میداند و می‌داند که بعضی از خواننده‌هایی که الان ۱۵۰ هزارتومان پول بلیت کنسرتشان است قبلاً مداح بودند ولی نسل فعلی این چیزها را نمی‌داند و خیلی اتفاقات این چنینی سطح فرهنگ و سلیقه مردم را پایین آورده است.
با این حال تقریبا تمام این هنرمندان از این دورهمی‌های هر از گاهی یا همکاران خود ابراز رضایت می‌کنند تا جایی که بعضی‌ها برای همین جشن سه ساعته خود را از شهرهای دیگری به تهران می‌رسانند. 

این خبر در حال بروز رسانی است.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • پیکر مسعود اسکویی فردا به خاک سپرده می‌شود
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش یکشنبه برگزار می شود
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • دیدار نکونام و سمیعی در مراسم ختم پیشکسوت استقلال
  • عکس قدیمی از سید محمد خاتمی و فیدل کاسترو
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان