Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دهه دوم قرن بیست و یکم یک پیچ تاریخی مهم در جریان است، گفت: ایران، روسیه، چین و آمریکا از جمله بازیگران اصلی محسوب می‌شوند و ما معتقدیم برای عبور از این پیچ تاریخی جنگ اراده‌ها شکل خواهد گرفت.

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه مردم لبنان و عراق نمی‌خواهند بخشی از شبه نظامیان ایران باشند، گفت: ایالات متحده در چارچوب روابط بین الملل نظریه تازه‌ای را دنبال و تلاش می‌کند تا تحولات بین المللی را از دریچه این نظریه تحلیل کند و آن هم پروژه منطقه خاکستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این پروژه آمریکا معتقد است منافع و نفوذ او در مناطق موسوم به خاکستری به چالش کشیده شده است و به گونه‌ای راهبرد «آمریکای اول» که ترامپ آن را سرلوحه خود قرار داده با دشواری مواجه خواهد بود. 

عابدینی با اشاره به اعتقاد مقامات بلند پایه ایالات متحده مبنی بر اینکه در این منطقه باید از همه ابزار‌های جنگی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند، تصریح کرد: با این سیاست به دنبال آن هستند که رفتار آن‌ها منجر به جنگ فراگیر و متعارف نشود و در مورد جمهوری اسلامی به طور خاص نیز وقتی ایران اراده خود را نشان می‌دهد که اگر به حوزه سرزمینی ما تجاوز شود با تمام توان دفاع خواهیم کرد آمریکا عقب می‌نشیند.

این کارشناس مسائل بین الملل مصداق این اتفاق را حضور پهپاد‌های آمریکایی در ایران و انهدام آن دانست و خاطرنشان کرد: در این مرحله آمریکایی‌ها عقب نشینی کردند، چون به این نتیجه رسیدند که عملکرد مقابله به مثل آن‌ها منجر به جنگ فراگیر خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی ایران راجع به مسئله مربوط به ناو جنگی آمریکا واکنش منفی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها ناو آبراهام لینکلن را به جای اینکه در خلیج فارس بیاورند ۳۰۰ مایل دورتر و در آب‌های آزاد نگه می‌دارند.

عابدینی با اشاره به اینکه در دهه دوم قرن بیست و یکم جمهوری اسلامی مواجه با یک جنگ ترکیبی، نامنظم و نامتقارن و سیاسی شده است، گفت: ما نیز باید اهداف خود را از طریق این جنگ پیش ببریم که ابزار آن‌ها استفاده از نیرو‌های نیابتی و حملات سایبری است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به ناآرامی‌های عراق یادآور شد: در این کشور قریب به ۱۸۰۰ NGO سازماندهی شده و آن‌ها در میدان فعالیت‌های مدنی عهده دار نقش‌های مهم هستند و این آمریکاست که در پس پرده به ایفای نقش می‌پردازد.

وی ادامه داد: در همین راستا و در حوزه کمک به تکفیری‌ها آن‌ها را از عراق و شامات به افغانستان منتقل می‌کنند و نوع دیگری از جنگ‌های نیابتی را رقم می‌زنند.

عابدینی در خصوص انگیزه آمریکایی‌ها از این رفتار گفت: آن‌ها معتقدند در پروژه منطقه خاکستری باید از نظامیان، شبه نظامیان، نیرو‌های تحت کنترل دولت و... استفاده کنند، اما هیچ کدام از این ابزار انگشت اشاره را به صورت مستقیم متوجه ایالات متحده نکند.

این کارشناس مسائل بین الملل دیگر ابزار‌های آمریکا را به راه انداختن جنگ اطلاعاتی مستمر بر ضد دولت‌های محور مقاومت، ابزار‌های اقتصادی (مثل تحریم)، شکل دادن به شورش‌های اجتماعی و ... در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به صورت روشن در تمام ناامنی‌ها و حرکت‌های ضد مردمی حضور دارند و تلاش می‌کنند آن را به گردن دیگری بیندازند و در این بین جمهوری اسلامی را کشوری در مظان اتهام ناآرامی‌های رخ داده در سایر کشور‌ها نشان دهند.   وی تصریح کرد: در این روند جمهوری اسلامی و محور مقاومت باید چند کار اساسی انجام دهند اول آنکه شفافیت‌های لازم در زمینه پشت پرده فتنه‌های آمریکایی را از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی انجام دهند و در مرحله بعد باید به بازدارندگی راهبردی برسند که خوشبختانه در بسیاری موارد جمهوری اسلامی و محور مقاومت به این مرحله رسیده‌اند و مصداق آن را می‌توان مسائل مربوط به دفاعی و انهدام پهپاد‌ها دانست.

عابدینی اقدام بعدی را عملکرد یکپارچه همه محور مقاومت از جمله ایران، عراق، سوریه و لبنان دانست و خاطرنشان کرد: گذشته از کشور‌های محور مقامت کشور‌های همسو با این محور نیز از جمله روسیه و چین باید دارای اقدامات یکپارچه و همسو باشند و آمریکا در این مرحله بیش از هر زمان دیگر مراقب است که وارد جنگ فراگیر نشود بر همین اساس راهبرد محور مقاومت باید این باشد که واهمه‌ای از اقدامات جسورانه نداشته باشد تا آمریکایی‌ها بدانند دوران بزن درویی تمام شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل اقدام آخر را ارسال پیام‌های آشکار و پنهان برای نظام سلطه دانست و یادآور شد: این رویکرد نیز تاثیرات زیادی بر دستگاه محاسباتی دشمن خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه در دهه دوم قرن بیست و یکم یک پیچ تاریخی مهم در جریان است و در این پیچ بازیگران اصلی تعیین تکلیف خواهند شد، گفت: ایران، روسیه، چین و آمریکا از جمله بازیگران اصلی محسوب می‌شوند و ما معتقدیم برای عبور از این پیچ تاریخی جنگ اراده‌ها شکل خواهد گرفت و هر کس اراده قوی تری داشته باشد آینده فردای پسا دوره خاکستری را از آن خود خواهد کرد.

عابدینی تصریح کرد: الان پیروزی با گفتمانی است که توان اغنا کنندگی بیشتری داشته باشد و شواهد حکایت از آن دارد که آمریکا این توان را ندارد، اما محور مقاومت این ظرفیت را دارد که افکار عمومی آن را بپذیرند و باید با استفاده از رسانه‌ها که اخیرا فضای مجازی هم به جمع آن‌ها اضافه شده محور مقاومت دوره پسا خاکستری را از آن خود کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عابدینی پمپئو و تحریم ایران لبنان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فصل آینده مهدی قایدی مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی قایدی در فصل جاری با پیراهن اتحاد کلباء عملکرد بسیار خوبی داشته و از بهترین بازیکنان این تیم و لیگ امارات بوده است. او بازیکن الاهلی است و در این فصل به صورت قرضی در اتحاد کلباء بازی می‌کند.

درخشش این بازیکن ریزنقش ایرانی باعث شده است تا گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشتش به الاهلی برای فصل بعد زیاد باشد. روزنامه اسپورت ۳۶۵ امارات درباره وضعیت قایدی برای فصل بعد نوشت: قایدی در اتحاد کلباء عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما هنوز تکلیفش برای فصل بعد مشخص نیست و باشگاه در این زمینه تصمیمی نگرفته است. سرمربی الاهلی باید درباره بازگشت قایدی نظر بدهد که هنوز رای نهایی‌اش را اعلام نکرده است.

این روزنامه اماراتی درباره پیشنهاد‌هایی که برای مهدی قایدی ارائه شده است، نوشت: تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی به الاهلی برای جذب مهدی قایدی داده نشده است و همه آنچه در رسانه‌ها آمده، گمانه‌زنی است و صحت ندارد.

پیش از این رسانه‌های عربی اعلام کرده بودند مهدی قایدی پیشنهاد‌های خارجی بسیار خوبی دارد و حتی بحث حضورش در پورتو و جایگزینی‌اش با مهدی طارمی مطرح شد که اسپورت ۳۶۵ امارات چنین خبر‌هایی را رد کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • نظم جهانی در آستانه فروپاشی است
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • تیم فصل آینده مهدی قایدی مشخص شد