Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:42:27 GMT

آمریکا به‌دنبال ایجاد یک شبه‌دولت در شرق فرات است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۲۰۵۷

سرگئی لاوروف افزود: «آنها (آمریکا) هر کاری را برای ایجاد یک شبه‌دولت در سواحل رود فرات انجام می‌دهند و از کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌خواهند تا برای ایجاد یک حکومت محلی بر پایه نیروهای دموکراتیک سوریه(کردها)، سرمایه‌گذاری کنند. ناطقان: دیپلمات ارشد روسیه روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که آمریکا می‌خواهد یک شبه‌دولت جداگانه‌ای در شرق فرات در سوریه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دمشق، مسکو، آنکارا و دیگر کشورها، به طور مکرر از تلاش آمریکا برای ادامه تصرف مناطق نفت‌خیز سوریه، انتقاد کرده‌اند و تاکید می‌کنند که این گونه اقدامات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) در سخنرانی خود در مجمع صلح پاریس، گفت، آمریکا به دنبال جداسازی غیرقانونی مناطق شرق فرات و ایجاد یک شبه‌دولت جداگانه است.

وی افزود: «آنها (آمریکا) هر کاری را برای ایجاد یک شبه‌دولت در سواحل رود فرات انجام می‌دهند و از کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌خواهند تا برای ایجاد یک حکومت محلی بر پایه نیروهای دموکراتیک سوریه(کردها)، سرمایه‌گذاری کنند. هدف آنها جدا کردن این منطقه از سوریه و داشتن کنترل کامل بر روی میادین نفتی آن است.»

در همین حال، لاوروف آمریکا را متهم کرد که از سرمایه گذاری متحدانش برای بازسازی سوریه بعد از جنگ ممانعت می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «زمانی که نوبت به بازسازی سوریه رسید، ما از آن حمایت کردیم و به همراه دولت سوریه، از همه کشورها (دعوت به همکاری) کردیم تا شرایطی را برای نوسازی و بازگشت آوارگان ایجاد کنیم و این کشور بتواند به زندگی عادی بازگردد. آمریکا قاطعانه لزوم این امر را انکار کرد و متحدانش (ناتو، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای منطقه) را از سرمایه‌گذاری در هرگونه پروژه مناطق تحت کنترل دولت سوریه، منع کرد.»

لاوروف همچنین از کردهای سوریه خواست تا در مذاکرات سیاسی اوضاع این کشور، شرکت کنند و از نمایندگان کرد خواست تا در موضع خود ثابت‌قدم باشند.

وزیر خارجه روسیه در پایان تاکید کرد، من شک ندارم که راه حل برای سوریه فقط زمانی حاصل خواهد شد که منافع کردها و همه دیگر اقوام و گروههای سوری مورد ملاحظه قرار بگیرد.
منبع: فارس برچسب ها: وزیر امور خارجه روسیه ، آمریکا ، شبه دولت ، شرق فرات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر امور خارجه روسیه آمریکا شبه دولت شرق فرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، پس از دو ماه آرامش در جبهه های شرق سوریه، مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب عراق هدف حملاتی قرار گرفت که آمریکا مدعی شد مسئولیتی در این تجاوز نداشته است.

 

.

 

پس از این اقدام، دو پایگاه نظامی آمریکا در خراب الجیر در شمال شرقی شهر حسکه و میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند که علی رغم شایعات مطرح شده در ساعات نخست این عملیات، با بیانیه کتائب حزب الله عراق همراه شد که هرگونه مسئولیت در این عملیات را رد کرد.

به رغم هشدار های امنیتی نیروهای آمریکایی، گزارش های منابع تسنیم حاکی از آن است که یکی از موشک ها به مجاورت نقطه پدافندی و سالن اجتماعات داخل پایگاه آمریکا در میدان العمر اصابت کرده است.

«حسن العجیلی»؛ روزنامه نگار سوری در تشریح جزئیات حملات پهپادی و موشکی به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: در جریان این حمله پایگاه العمر با چهار موشک و یک پهپاد و پایگاه خراب الجیر با سه موشک و سه پهپاد به اختلاف یک ساعت هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

 

حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه پس از تجاوز به مقر فرماندهی در پایگاه کالسو نشانگر رد و بدل شدن پیام های غیر مستقیم میان طرف های درگیر در این جبهه است که هیچ حمله ای به پایگاه های مقاومت اسلامی عراق و سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا