Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پلیس ضد شورش فرانسه حامیان استقلال کاتالونیا را که برای ۲۴ ساعت بزرگراه اسپانیا به فرانسه را مسدود کرده بودند با اعمال خشونت متفرق کرد. تاریخ انتشار: 16:27 - 21 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۲۷۲ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ پلیس ضد شورش فرانسه امروز سه شنبه صد‌ها تظاهرات کننده طرفدار استقلال کاتالونیا را که بزرگراه منتهی به فرانسه را برای ۲۴ ساعت مسدود کرده بودند، متفرق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیرو‌های پلیس ضد شورش فرانسه با اعمال خشونت، معترضان را به سمت بزرگراه اسپانیا هدایت کردند. معترضان ۲ سمت بزرگراه اسپانیا به فرانسه را مسدود کرده بودند.     معترضان طرفدار استقلال کاتالونیا با قرار دادن موانع بتونی این بزرگراه مشترک میان اسپانیا به فرانسه را به مدت یک روز مسدود کردند.       به گزارش رویترز، معترضان کاتالونیا از زمان صدور حکم حبس برای ۹ تن از مقام‎های ارشد این منطقه در اواسط ماه اکتبر اعتراضات علیه دولت اسپانیا را کلید زدند.       رئیس دولت محلی کاتالونیا در پاسخ به این سوال که پلیس این منطقه با معترضانی که از مرز فرانسه بازگردانده شدند چه کار می‎کند گفت "دلیلی برای مطرح کردن اتهام وجود ندارد."


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس ضد شورش فرانسه تظاهرات کننده استقلال کاتالونیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  

در تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر آتلانتای ایالت جورجیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی بازداشت شدند.

به گزارش‌ مشرق، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • فیلم/ دستگیری حامیان فلسطین توسط پلیس آمریکا