Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازوند، با اشاره به گذشت دو سال از زلزله غمبار آبان ماه ۹۶، گفت: با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته، تاکنون ۹۵ درصد ساخت و سازها‌ در مناطق زلزله زده به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» امروز(سه شنبه، ۲۱ آبان) در آیین افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در سالن اجتماعات بیمارستا امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امروز دومین سالگرد زلزله آبان ماه ۹۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلزله ای با قدرت زلزله ۷.۳ ریشتر که جزو سهمگین ترین زلزله های صد سال اخیر بود.

 

استاندار کرمانشاه، افزود: زلزله های مشابه‌ زلزله سرپل ذهاب به طور متوسط ۳۰ هزار کشته در پی داشته اند ولی خوشبختانه با توجه به پیش لرزه ها و هوشمندی مردم، این زلزله خسارت های جانی بسیار کمتری در پی داشت.

 

وی اظهار کرد:  این زلزله بیش از ۵۰ پس لرزه قوی و بالای ۵ ریشتر داشت و در طول ۴۵ روز تمام گسل های کشور از جمله گسل تهران را تحت تاثیر قرار داد‌ و در  سطح مدیریت کلان کشور نگرانی های جدی ایجاد کرده بود.

 

بازوند، ابراز کرد: یکی از آن زلزله ها که در آذر ۹۷ رخ داد؛ ۶.۴ دهم ریشتر قدرت داشت که در حدفاصل شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب رخ داد. زلزله های مشابه این زلزله صدها کشته بر گذاشته است ولی خوشبختانه در این زلزله حتی یک نفر هم کشته نشد و هیچ سازه‌ای هم آسیب ندید که نشان از کیفیت مناسب سازه‌های ساخته شده در دوران بازسازی مناطق زلزله زده دارد.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به مناطق زلزله زده در رهنمودی حکیمانه خطاب به مسئولین عنوان کردند؛ از این بحران یک فرصت برای توسعه  منطقه بهره بگیرید. مجموعه دولت و مدیریت ارشد استان با تمام توان این جمله راهبردی مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار داد و خوشبختانه این فرصت سازی در تمام ابعاد اتفاق افتاده است. 

 

استاندار کرمانشاه، تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت ها و ساختمان های شهر سرپل ذهاب در زلزله آسیب جدی دیدند و در دوران زلزله این شهر تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده بود و برای چند هزار جوان اشتغال ایجاد کرد.

 

وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته طی این دو سال، تاکنون ۹۵ درصد ساخت و سازها‌ در مناطق زلزله زده به اتمام رسیده است.‌

 

بازوند، با ابراز تأسف از اینکه  تورم و گرانی باعث شده برخی نتوانند خانه های خود را تکمیل کنند، اعلام کرد: با این وجود تا بازسازی آخرین خانه در کنار زلزله زدگان ایستاده‌ایم.

 

وی همچنین از اعلام درخواست برای امهال وام های زلزله زدگانتا  یک سال دیگر امهال شود و جدیت مجموعه مدیریتی استان در پیگیری آن خبر داد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود مطالبات حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه را مطرح کرد و گفت: احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی کرمانشاه و بیمارستان ثلاث یک ضرورت جدی برای استان است. از وزیر تقاضا داریم با نگاهی ویژه به تکمیل این پروژه‌ها کمک کند. 

 

وی اذعان کرد: استقبال رو به افزایش دانشجویان عراقی نشان از پتانسیل های توریستی حوزه آموزشی و درمانی استان دارد.

 

بازوند، در پایان با اشاره به اینکه سه مرز  استان به تازگی رسمی شده اند، بیان کرد: در تلاش هستیم امکان تردد مسافری و توریستی را در آن ها برقرار کنیم و از این امکان برای توسعه توریسم درمانی کرمانشاه بهره بگیریم.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت خبرگزاری شبستان کانون های مساجد رفسنجان هفته کتاب و کتابخوانی استان بوشهر اصفهان امهال تسهیلات پرداختی بازسازی منازل مسکونی حمایت از زلزله زدگان زلزله کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه شب بازی با توجه به استقبال گسترده علاقمندان تمدید شد وهنرمندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.

نخستین جشنواره خیمه شب بازی با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره به میزبانی خانه موزه خیمه شب بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه موزه خیمه شب بازی ایران با آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند. شماره تماس ۰۹۱۰۴۰۳۳۵۸۷ نیز پاسخگوی سوالات خواهد بود.

آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد وعلاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم، فرم تکمیل شده را بهمراه سایر مدارک به آدرس: بلوار کشاورز. خیابان وصال شیرازی. کوچه اسلامی ندوشن. پلاک ۶ - کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱، خانه فرهنگ مانا از طریق پست یا بصورت حضوری ارسال نمایند

لازم به ذکر است نخستین جشنواره سراسری خیمه شب بازی ایران از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • دلخوری درویش: پرسپولیس خانه علی دایی است اما...
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر