Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه نشنال اینترست در گزارشی از قدرت روسیه در ایجاد اختلال در جنگنده‌های اف-۳۵ موسوم به شبح ساخت آمریکا خبر داد.

در گزارش این نشریه آمریکایی که با عنوان «روسیه برای ایجاد اختلال در رادار اف-۳۵ نیروی هوایی در سوریه تلاش می کند» منتشر شده، آمده است: نیرو‌های روسیه در سیستم جی پی اس در خاورمیانه اختلال ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارزار جنگ الکترونیکی می‌تواند بر حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه تأثیر بگذارد.

این نشریه در ادامه به نقل از تایمز اسرائیل می‌نویسد که در اواخر ماه ژوئن گزارش کرده بود: از بهار گذشته، خلبان‌ها به هنگام پرواز بر فراز خاورمیانه اعلام کرده‌اند که سیستم جی پی اس آن‌ها یا مکان‌هایی اشتباه را نشان می‌دهد و یا بطور کامل از کار می‌افتد.

نشنال اینترست در ادامه نوشت: طبق اطلاعاتی که از سوی یک پژوهشگر در آمریکا جمع آوری شده، سیگنالی که ناوبری ماهواره‌ای هواپیما‌ها را در حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی در هفته‌های اخیر مختل می‌کرده، از داخل یک پایگاه هوایی روسی در سوریه نشأت می‌گرفته است.

به نوشته این نشریه، این سیگنال‌ها تنها اسرائیل را هدف قرار نداده است. منابع اسرائیلی به این نتیجه رسیده اند که مشکلات سه هفته‌ای در سیستم جی پی اس، تنها بخشی از تأثیرات اختلال افکنی روسیه در سوریه بوده؛ بطوری که اقدامی که از سوی روسیه انجام شده، تأثیرگذاری بر دو هواپیمای آمریکایی اف-۲۲ و اف-۳۵ بوده است.

نیروی هوایی آمریکا از ابتدای آوریل ۲۰۱۹، جنگنده‌های اف-۲۲ و اف-۳۵ شبح خود را به ترتیب در قطر و امارات مستقر کرده بود. به نوشته نشنال اینترست، در وضعیت کنونی شایعات زیاد است و اسرائیل از هرگونه اظهار نظر رسمی خودداری می‌کند.

در پایان این گزارش آمده است: ارتش آمریکا به دنبال آن است به عنوان گامی احتمالی در برابر جنگ الکترونیکی روسیه، سیستم‌های جی پی اسی را در اروپا آزمایش کند که در برابر اختلال مقاوم هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اما در دنیایی که آمریکا از بازنشستگی قدیمی‌ترین جنگنده‌های نسل پنجم خود صحبت می‌کند و می‌خواهد جنگنده‌های نسل ششم خود را آزمایش کند، روسیه همچنان درباره تولید جنگنده‌های نسل پنجم پایین‌رده تا پایان دهه صحبت می‌کند.

بسیاری از انبوه گزارش‌هایی که در خصوص سوخو ۷۵ منتشر می‌شود از سوی شرکت روسی Rostec است. اما در واقعیت این جنگنده در حال حاضر در مرحله طراحی باقی مانده است و به سختی می‌توان پی برد که بودجه برای توسعه آن از کجا تامین خواهد شد.

اگر سوخو۷۵ طبق تبلیغات تولید شود، برای کشورهایی که بودجه محدودی دارند، هواپیمای جالب، ارزان‌تر، اما همچنان توانا خواهد بود. این جنگنده به عنوان یک جنگنده نسل پنجم با ویژگی‌های رادارگریز به ویژه در قسمت فوقانی است. سوخو ۷۵ یک جانشین رادارگریز (یا حداقل تا حدودی) شایسته برای ناوگان MiG-۲۱ در سراسر جهان خواهد بود.

بنابر گزارش RIA، یک سرویس‌دهنده مالی، قیمت اولیه سوخو ۷۵ حدود ۳۰ میلیون دلار خواهد بود که در مقایسه با اکثر جنگنده‌های آمریکایی و اروپایی موجود در بازار بسیار ارزان‌تر است. Rostec اعلام کرده‌است که ۳۰۰ دستگاه از این جنگنده را طی ۱۵ سال آینده تولید خواهد گرد. به گفته دیفنس اکسپرس، "در اصل، این جنگنده، میگ ۲۱ با قابلیت رادارگریزی بهبودیافته، سیستم‌های دیجیتال و سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق است."

برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901724

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها