Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت ایثارگران ضمن اشاره به برگزاری منظم و هفتگی جلسات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(اصولگرایان) از حضور ادوار جنبش دانشجویی در کنار شخصیت‌های سیاسی خبر داد.

جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره آخرین وضعیت شورای ائتلاف و‌مقایسه این تشکل با جمنا اظهار داشت: شورای ائتلاف روند گذشته را تکمیل کرده است هرچند جمنا یک گام رو به جلو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عامری در عین حال با بیان اینکه در جمنا روند انتخاب از پایین به بالا بوده اما برخی اشکالات را نیز دارا بود، تصریح کرد: در ساختار فعلی بیش از ۵۰ درصد افراد جوان بوده و یک شورای مخصوص بانوان نیز تشکیل شده است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور افراد متخصص حوزه رسانه و ادوار دانشجویان در این ائتلاف ادامه داد: ما سعی کرده‌ایم‌ از تمام سلایق سیاسی جبهه انقلاب دعوت کنیم و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند.

وی درباره نحوه حضور ادوار دانشجویی تشکل‌های مختلف گفت: ادوار پنج تشکل دانشجویی بسیج، انجمن مستقل، جامعه اسلامی، تحکیم وحدت و جنبش عدالتخواه در این جمع نماینده دارند و همان نقشی که به طور مثال آقایان قالیباف یا حدادعادل دارند، نمایندگان دانشجویی نیز همان نقش را ایفا می‌کنند؛ درواقع همه از یک رای برخوردار هستند.

عامری با تاکید بر اینکه این مدل برای اولین بار است که اتفاق افتاده است، افزود: در این ائتلاف دانشجویان، اساتید و بانوان و قشرهای مختلف حضور دارند.

به گفته وی این افراد هیچ کدام حق انتخاب کاندیدا را نداشته و افراد فعال استان توسط شورای ائتلاف استان انتخاب شده و سپس شورای منتخب کاندیداها را پیشنهاد داده و پس از کاندیداتوری درباره آن‌ها نظر سنجی شده و مردم با هرکدام بیشتر موافق باشند آن فرد کاندیدای نیروی انقلاب خواهد شد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: این افراد هم باید چارچوب نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند و هم مردم آن‌ها را بپسندند و مقبولیت داشته باشند. شورای ائتلاف استان‌ها وظیفه حل اختلاف را نیز برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه تمام احزاب و گروه‌ها در این شورا حضور دارند اما حرف نهایی انتخاب کاندیداها بر عهده مردم است، تاکید کرد: هیچگونه سهم‌خواهی در این مدل ائتلاف در کار نیست اما متاسفانه برخی به دلیل عدم آگاهی دست به شایعه‌سازی می‌زنند.

عامری در ادامه درباره چگونگی ارتباط‌گیری مردم با شورای منتخب هر استان یادآور شد: آن شورا چند نفر از مردم هر استان را انتخاب کرده و آن افراد نمایندگان اقشار مختلف فرهیختگان، دانشجویان و فعالان رسانه‌ای را انتخاب می‌کنند و سپس از آن‌ها می‌خواهند به‌عنوان مجمع آن استان کاندیداها را معرفی نمایند و سپس با نظرسنجی فردی که بیشترین مقبولیت را دارد به‌عنوان کاندیدا معرفی می‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نمایندگان ادوار دانشجویان با چهره حقیقی و نه حقوقی و به عنوان ادوار در این شورا حضور دارند خاطرنشان کرد: اسامی نفرات شورا توسط سخنگو اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلسات شورای ائتلاف هفته‌ای یکبار برگزار می‌شود، افزود: ما احزاب حاضر در ائتلاف، از آن حمایت می‌کنیم و نظر ائتلاف را که مصالح نظام و دیدگاه نیروهای انقلاب را مد نظر دارد، قبول داریم.

عامری درباره حضور جبهه پایداری در شورای ائتلاف نیز گفت: پایداری هنوز به این شورا ملحق نشده و دوستان در حال مذاکره هستند تا آنها نیز اضافه شوند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درپاسخ به حضور طیف قالیباف و طرح مجلس نو نیز اظهار داشت: آقای قالیباف در شورا توضیح داده‌اند این کارها هیچ منافاتی با برنامه ائتلاف ندارد و به صورت فعال در این جلسات حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای ائتلاف عامری جمنا اصولگرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس