Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ اخراج مقامی را که شکایت افشاگرانه علیه او را به کنگره گزارش داده، در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، چهار منبع آگاه به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اخراج "مایکل اتکینسن"، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را به دلیل گزارش دادن شکایت یک افشاگر به کنگره که تحقیقات استیضاح ترامپ را به دنبال داشته، بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این منابع به این روزنامه گفته، ترامپ در پی انتشار این گزارش افشاگرانه در ماه سپتامبر خشمگین شده و اخیرا اخراج این بازرس کل را بررسی کرده است زیرا دلیل ارجاع این شکایت به کنگره از سوی اتکینسن را متوجه نمی‌شود.

در گزارش مذکور این افشاگر در شکایت خود جزییات درخواست ترامپ از همتای اوکراینی‌اش را در تماسی تلفنی در ماه ژوئیه مبنی بر تحقیقات قضایی علیه جو بایدن، معاون سابق رییس جمهور آمریکا و پسرش بیان کرده است. این تماس تلفنی چند روز پس از توقف کمک نظامی آمریکا به اوکراین صورت گرفته است.

ترامپ در توییتر به این بازرس کل تاخته و گفته است، اتکینسن نیز باید در تحقیقات استیضاح در کنار مقام افشاگری که این شکایت را ثبت کرده، شهادت دهد.

مشخص نیست که ترامپ در بررسی اخراج اتکینسن به چه نتیجه‌ای رسیده است. دو تن از این منابع آگاه به نیویورک تایمز گفته‌اند، به نظر آن‌ها ترامپ تنها قصد تخلیه عصبانیت خود را داشته و اقدام جدی علیه این بازرس کل را در نظر نگرفته است.

بازرسان کل باید از عقاید حزبی مستقل باشند و اتهاماتی واقع‌بینانه را مطرح کنند.

افراد نزدیک به ترامپ به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند، برکناری اتکینسن می‌تواند پیامدی مخرب را برای ترامپ به همراه داشته باشد که با روند استیضاح روبه‌رو است.

اتکینسون در ابتدا شکایت این افشاگر را به جوزف مگوایر، مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا گزارش کرده ولی مگوایر آن را به کنگره ارجاع نداده اما به این بازرس کل اجازه داده که کنگره را از وجود چنین شکایتی مطلع کند. مگوایر در نهایت این گزارش افشاگرانه را که در اواخر ماه سپتامبر علنی شد، به کنگره تحویل داده است.

ترامپ در کنار افرادی مانند نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان، آدام شف، نماینده دموکرات این مجلس، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات 2020 و مقام افشاگری که علیه او شکایت کرده، از اتکینسون هم به عنوان کسی که خواستار شهادتش در برابر مجلس نمایندگان است، نام برده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر مشهد و کلات با رقابت بین دو نامزد برای یک کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات برای شهر مشهد ۱۰۲۰ شعبه و برای کلات ۴۴ شعبه اخذ رأی برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: در این دوره تعدادی از شعب با هم ادغام شده‌اند و حدود ۲۰ هزار نفر در فرایند اجرا و نظارت انتخابات با ما همراه خواهند بود.

وی با اشاره به زمان‌بندی‌های مشخص برای تبلیغات نامزدها، گفت: از ۱۳ اردیبهشت تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی شروع خواهد شد و نامزدها می‌توانند از ظرفیت‌های شبکه استانی خراسان‌رضوی و اماکن شهری برای تبلیغ استفاده کنند و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت این زمان به پایان خواهد رسید.

داوری تصریح کرد: در این دوره کمیته ارزیابی عملکرد انتخابات، کمیته‌های رسیدگی به تخلف‌ها، بازرس‌ها و… فعال خواهند بود؛ بااین‌تفاوت که در دوره قبل برای هر شعبه یک بازرس داشتیم و در این دوره به ازای هر شش شعبه یک بازرس فعالیت خواهد کرد.

فرماندار مشهد درباره فعالیت «اتاق وضعیت»، مشابه دور اول انتخابات، افزود: در این دوره اتاق وضعیت با تغییراتی پابرجا خواهد بود و فرایند اخذرأی در همه شعب رصد خواهد شد. سامانه پاسخگویی به شهروندان نیز مشابه دور قبل فعال خواهد بود.

کد خبر 6088798

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان