Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:52:22 GMT

بنیاد همکاری‌های فرهنگی خزر تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۰۰۶۴

بنیاد همکاری‌های فرهنگی خزر تشکیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در دیدار‏ حسین انتظامی با پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در موزه سینما با اشاره به تاکید و دستور عمومی حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و تعمیق همکاری‌ها در حوزه ‏های مختلف از جمله فرهنگی، از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش همکاری ‏های فرهنگی با روسیه صحبت و از تمامی پیشنهادات طرف روسی استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بویژه بر لزوم برگزاری هفته ‏های فرهنگی در دو کشور و توسعه مبادلات آموزشی میان دو طرف تاکید و از آمادگی و تمایل ایران برای انجام پروژه ‏های مشترک سینمایی در چارچوب تهیه و تشکیل پلت فورمی مشترک برای انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای این کار، صحبت کرد. 

حسین انتظامی در این دیدار از طرح تاسیس بنیاد همکاری‏ های فرهنگی خزر نیز سخن گفت و این طرح را زمینه خوبی برای همکاری‌های گسترده و مشترک با روسیه معرفی کرد.

در این دیدار همچنین پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی خود از این دیدار گفت: با وجودی که برنامه ‏های مهمی در روسیه داشتم، ترجیح دادم آنها را لغو کرده و به ایران بیایم، چرا که همکاری‌های فرهنگی با ایران برای ما از اهمیت فوق‏ العاده ‏ای برخوردار است. 

وی با اشاره به برنامه ‏هایی که برای سال ۲۰۲۰ در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ کرده بود، افزود: این برنامه ها شامل برگزاری هفته فیلم ایران در روسیه، اجرای یک تئاتر عروسکی با همکاری تالار رودکی و همکاری هنرمندان موسیقی روسیه با ارکستر سمفونیک تهران برای خلق آثاری فاخر است.

 وی همچنین به تمایل روسیه برای دعوت از هنرمندان ایرانی در همایش بین ‏المللی فرهنگ سبز در سن‏ پترزبورگ، در سال ۲۰۲۰،  اشاره و بر لزوم و اهمیت برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه در سال ۲۰۲۱ تاکید کرد.

برچسب‌ها حسین انتظامی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری روسیه دریای خزر سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین انتظامی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری روسیه دریای خزر سینما حسین انتظامی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری روسیه دریای خزر سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل مأموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت گمرک و مسائل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6100056 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • ماجرای دیدار وزیر ارشاد و رضا رویگری
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • سفر بارزانی به تهران، یک تحول مهم
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟