Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد اسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات‌ دولت در خصوص آمار ثبت‌نام در سامانه اقدام ملی مسکن، گفت: بخاطر حضور در جلسه هیات دولت آمار امروز را ندارم؛ اما روز گذشته ۲۳۰ هزار نفر به سامانه مراجعه کردند و مشکلی برای سامانه به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در هر چهار استان  قم، خراسان شمالی و جنوبی و سیستان‌ و بلوچستان انجام شده است، گفت: در شهر قم با گذشت دو ساعت ظرفیت پر شد و در این شهر باید وارد فاز بعدی برای برنامه‌ریزی و شناسایی متقاضیان واقعی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی خبر داد که از ابتدای هفته آینده ثبت‌نام در سه استان دیگر طبق جدول استانی اعلام شده‌ انجام می‌شود.

به گفته اسلامی دولت مسیری آرام و مشخص برای خانه‌دار کردن مردم انتخاب کرده است به نحوی که تصمیمات کارشناسی گرفته شود و شناسایی دقیقی از متقاضیان واقعی مسکن انجام شود.

وی شناسایی متقاضیان واجد شرایط را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست.

اسلامی در خصوص شیوه خانه‌دار شدن مردم در این طرح، گفت: بر اساس دو روش مردم می‌توانند صاحبخانه شوند اول اینکه تعدادی از متقاضیان را به شرکت‌های مجری پروژه‌های ساخت خانه معرفی می‌کنیم و در برخی شهرها نیز زمین را به صورت فردی یا گروهی در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا با مشارکت از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند شوند و خودشان خانه‌های خود را بسازند. در این صورت گستره وسیع‌تری در این طرح به خدمت گرفته می‌شود و مردم می‌توانند با سلیقه خود طبق مقررات ملی نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند.

اسلامی از افزایش سهمیه مسکن ملی برای تهران خبر داد و گفت: تصمیم داریم به سهمیه تهران در شهرهای جدید و بافت فرسوده اضافه کنیم تا امکان پاسخ‌گویی به متقاضیان کلان‌شهر تهران را داشته باشیم.

وی‌گفت: اکنون در شهرهای جدید ساخت خانه شروع شده است و در تهران هم بعد از مراسم کلنگ‌زنی با حضور رئیس‌جمهوری(مسکن تهرانسر) پروژه‌ها فعال هستند.

اسلامی خبر داد که ثبت نام ۲۰ هزار نفر در بافت فرسوده صورت گرفته است و گفت: این افراد کسانی هستند که خودشان می‌خواهند خانه فرسوده خود در بافت فرسوده را بازسازی کنند.

برچسب‌ها تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اقدام ملی تولید و عرضه مسکن پروندهٔ خبری آغاز طرح اقدام ملی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اقدام ملی تولید و عرضه مسکن تسهیلات مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

عبدالرضا غفوری، معاون مسکن و ساختمان  راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه خوشبختانه ظرف یکی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی بابت کنترل بازار مسکن شده است، گفت: دولت و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اجاره مسکن و خرید و فروش  برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تمامی آنها برگرفته شده از قوانین جهش تولید مسکن است.

غفوری با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی مستاجران در دستور کار خود قرار داده است گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن یکی از برنامه‌های کوتاه است و در بخش برنامه‌های میان مدت طرح‌های ساماندهی مستاجران و تعیین سقف نرخ اجاره را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد:  پرداخت ودیعه مسکن بخش آگاه کننده‌ای است و اثر مقطعی داشته و در استان تهران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۱۸ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تا به امروز حدود ۷۶ تا ۷۷ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

او بیان کرد: نرخ سود وام‌های ودیعه مسکن متناسب با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار است و می‌تواند تا حدودی بخشی از نگرانی‌های مستاجران را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تهرانی‌ها امروز در خانه نمانید
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها