Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امیدی از فعالیت ۶۸۰ کتابخانه در مساجد استان فارس و اجرای برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون های مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (چهارشنبه 22 آبان) همزمان با فرارسیدان هفته کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از فعالیت های کانون های مساجد فعالیت های کتابخانه ای است که در کنار برنامه های دیگر مذهبی و فرهنگی دنبال می شود و به 2 صورت کتابخانه مخزنی و کتابخانه باز به علاقمندان خدمات ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس با اشاره به 680 کتابخانه فعال در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: 382 کتابخانه مخزن دار و 298 کتابخانه باز شبستانی در سطح مساجد استان فعال است و در برخی از نقاط فارس به خصوص روستا ها، کتابخانه ها و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسیار تاثیرگذار فعالیت دارند و نوجوانان و جوانان و نیز اقشار مختلف مردم از ظرفیت مساجد استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه شهرستان های شیراز، فسا و جهرم بیشترین کتابخانه را در مساجد خود تاسیس کرده اند، یادآور شد: برخی از این کتابخانه ها در 2 یا سه شیفت به علاقمندان به خصوص جوانان و نوجوانان خدمات ارائه می دهند و فعالیت کتابخانه های مساجد به اوقات فراغت فصل تابستان محدود نمی شود.

 

وی افزود: برنامه های هفته کتاب کتابخانه های مساجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مسئولان و کتابداران کتابخانه های عمومی کشور مبنی بر اینکه کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود و تاکید معظم له در خصوص افزایش سرانه مطالعه در بین آحاد جامعه برنامه ریزی می شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کتابخانه های مساجد در تمام فصول سال جهت خدمت رسانی آمادگی دارند و نوجوانان و جوانان زیادی با حضور در کتابخانه ها از سالن قرائت خانه بهره مند شده و فضای معنوی حاکم بر آن موجب می شود تا آرامش روحی بر دل و ذهنشان حاکم و اضطراب از آنها دور شود.

 

حجت الاسلام امیدی ادامه داد: نوجوانان و جوانان و نیز اقشار مختلف مردم از ظرفیت مساجد به عنوان محلی مطمئن و امن برای فعالیت استفاده می کنند و بسیاری از پذیرفته شدگان کنکور به خصوص در روستاها از این کتابخانه ها به عنوان محل مطالعه بهره مند شده و به مدارج عالی پژوهشی رسیده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس ضمن تقدیر از فعالان کتابخانه های مساجد گفت: در این هفته ائمه جماعات مساجد نیز در این ایام درباره کتاب و کتابخوانی و نقش مطالعه در افزایش فرهنگ عموم مردم سخنرانی خواهند کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس همچنین اضافه کرد: به منظور آشنایی كتابداران كتابخانه های مساجد استان فارس با روش های نوین كتابداری، رده بندی كردن كتاب ها و همچنین تبیین روش های جذب اعضای كانون های مساجد به كتابخانه ها و ترویج فرهنگ كتابخوانی دوره های مختلف آموزشی در مرکز استان با همکاری کانون تخصصی کتابخانه ها برگزار شده است.

 

حجت الاسلام امیدی اظهار داشت: حضور کتابداران و اعضای فعال کتابخانه های مساجد در نمازجمعه، تجلیل از کتابداران کتابخانه های مساجد، هماهنگی جهت دیدار مسئولان و کتابداران کتابخانه های مساجد با امام جمعه شهرستان ها، توزیع کتاب و ثبت نام از علاقمندان جهت عضویت در کتابخانه های مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، برگزاری نشست با حضور کتابداران، فراخوان اهدای کتاب از سوی نمازگزاران به کتابخانه های مسجد، تجلیل از اعضای فعال کتابخانه ها توسط کانون ها، غبار روبی کتابخانه ها و برپایی نمایشگاه کتاب از 23 تا 30 آبان برگزار می شود.

 

وی از اجرای طرح «شنبه های کتاب» در کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش سرانه مطالعه و در قالب معرفی کتاب، خوانش کتاب و مسابقات کتابخوانی آغاز شده است و همزمان با سراسر کشور در کانون های مساجد فارس نیز در حال برگزاری است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد وحدت اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان هفته کتاب و کتابخوانی کانون های مساجد استان بوشهر هفته کتاب در فارس هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته کتاب کانون های مساجد فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

امام جمعه سنندج، گفت: تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فایق رستمی عصر امروز در دیدار با دبیر کل کتابخانه‌های کشور که در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دین مبین اسلام و قرآن برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است.

وی افزود: اهمیت کتابخوانی در اسلام به قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر حضرت محمد(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توام شده است. 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بسیار عظیم برخوردار است، تصریح کرد: قرآن، به سبب اینکه برای علم و دانش و کسب علم و تفکر در پدیده‌های جهان اهمیت خاصی قائل شده است، به تبع آن، برای دانشمندان و علمای دین و دانش هم فضیلت و اعتبار خاصی قائل است.

وی ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه در کردستان را ضروری دانست و گفت: اگر با تفکر و تدبر کتاب‌ها را نگاه کنیم، می‌توانیم به همه مسائل و شخصیت‌ها دست پیدا کنیم. 

ماموستا رستمی با اشاره به فرموده خداوند، تردیدی در جایگاه و عظمت قرآن وجود ندارد، تأکید کرد: توجه اسلام به حفظ و گسترش میراث علمی، جایگاه والای دانش و کتاب را از دیدگاه این دین مبین نشان می‌‏دهد.

وی با تأکید بر اینکه تقویت کتابخانه‌ها و ترغیب جوانان کردستانی به مطالعه وظیفه مسئولان استانی است، عنوان کرد: کتاب و کتابخانه، مجموعه ارزشمندی را شکل می‌‏دهد که می‏‌تواند در راه شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع نقش سازنده‌‏ای ایفا کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ظرفیت کتاب و کتابخوانی را یکی از راه‏‌های کسب دانایی و توانایی خواند که آدمی را در فهم و درک درست از نادرست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای ایجاد علاقه جوانان به کتاب و کتابخوانی همراهی لازم را داشته باشند و زمینه مطالعه را فراهم کنند.

به گفته وی، قرآن بهترین مبلغ برای انسان‌ها است که می‌توان با تبعیت از آن راه درست را انتخاب و مسیر درست را طی کرد.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: در استانی همچون کردستان نویسندگان و ناشران توانمند و مستعدی هستند که بیش از صدها تألیفات داشته و در دنیا حرف برای گفتن دارند، باید این ظرفیت‌ها به دور از وعده و شعار مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است