Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کریمی تبار بابیان اینکه اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی ضد استکباری بصیرت آفرین است، گفت: حرکت اربعین حسینی، دریایی خروشان و لاینقطع از فرهنگ ناب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (22 آبان) در همایش تجلیل از خادمان فرهنگی اربعین حسینی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام، اظهار کرد: اربعین حسینی، فضای ایثار و ازخودگذشتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» بابیان اینکه زبان هنر زبان ویژه‌ای است که می‌تواند در خدمت ترویج فرهنگ دینی و به‌ویژه فرهنگ اربعین حسینی باشد، تصریح کرد: حرکت اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی است، اربعین حسینی، تجلی فرهنگ بصیرت افزایی است.

 

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه غالباً تلاش مردم به‌عنوان خادمان اربعین حسینی بر این است که از زوار به‌خوبی میزبانی‌شده و عمده‌ترین فعالیت و دغدغه خادمان، پذیرایی از زوار است، گفت: لازم است که کار هنری و فرهنگی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی انجام شود و می‌شود با نصب یک تابلو و یک اثر هنری، پیام و فرهنگ اربعین حسینی را منتقل کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه جلوه‌های زیبایی از ایثار و فرهنگ عاشورایی در پیاده‌روی اربعین به منصه ظهور می‌رسد، یادآور شد: حرکت اربعین حسینی، دریایی خروشان و لاینقطع از فرهنگ ناب اسلامی است، یک حرکت فرهنگی ضد استکباری بصیرت آفرین است که دشمنان با تحریف و عدم اطلاع‌رسانی به دنبال ضربه زدن به این فرهنگ ناب هستند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی مهم‌ترین سوژه خبری دنیاست، گفت: دشمنان و نظام استکباری می‌خواهند این حرکت بزرگ منعکس نشود، شکل نگیرد و از همین موضوع، معلوم می‌شود که ما باید حرکت کنیم و تأثیر فرهنگی داشته باشیم.

 

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی، یک دانشگاه بزرگ فرهنگی با درس ایثار جان و مال است، یادآور شد: فرهنگ اربعین حسینی در سطح جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و همچنین جامعه جهانی باید تبیین شود، این وحدت و همدلی مسلمانان جهان در راهپیمایی اربعین از برکت امام حسین (ع) است و باید جهان را با این فرهنگ آشنا کنیم و استمرار داشته باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه تقدیر از فعالان عرصه فرهنگی اربعین حسینی بسیار ارزشمند است، بیان کرد: امسال برای اولین بار قرارگاه فرهنگی اربعین حسینی در مرز مهران تشکیل شد، لازم است این فعالان، طرح‌هایی که در زمینه اربعین حسینی دارند به این قرارگاه ارائه دهند و این قرارگاه در طول سال برنامه‌ریزی کند و قبل از اربعین سال گذشته برنامه‌های فرهنگی تبیین شود.

 

امام‌جمعه ایلام در پیان خاطرنشان کرد: سال گذشته در مرز مهران گروه‌های سرودی با حضور جوانان و نوجوانان در مسیر تردد زوار به اجرا می‌پرداختند که زوار اربعین حسینی ارتباط بسیار خوبی با این برنامه برقرار می‌کردند و لازم است که این برنامه‌های فرهنگی در اربعین حسینی تداوم داشته باشد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اصفهان مساجد شیراز هفته کتاب و کتابخوانی اردبیل اربعین حسینی فعالان فرهنگی ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند