Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر حاجی زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهربابک در حاشیه همایش تجلیل از افراد ۹۰ سال به بالای شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: این شهرستان با حدود ۹ هزار و ۸۰۰ فرد سالمند، در کنار جزو سالمندترین شهرستان‌های استان کرمان هستند.

او افزود: تغذیه سالم، آگاهی بالا و مهاجرت جوانان از شهربابک از دلایل سالمند بودن این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر حاجی زاده با بیان اینکه بهزیستی متولی خدمت به سالمندان است، افزود: برای ارائه خدمات بهتر و تخصصی نظیر بازتوانی اجتماعی و بازتوانی روانی و اجتماعی به سالمندان، از دو سال قبل بنیاد فرزانگان را راه اندازی کرده ایم.

او به همایش جشن نود ساله‌ها در شهربابک اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی زیرمجموعه بازتوانی‌های اجتماعی می‌باشد که دورهمی‌ای برای سالمندان است و باعث فاصله گرفتن این قشر از گوشه گیری می‌شود.

او شناسایی افراد سالمند و تکمیل بانک اطلاعاتی فرزانگان را از اهداف برگزاری این آیین خواند و تصریح کرد: افراد با جذب در بنیاد فرزانگان شهربابک ارتباط برقرار می‌کنند، اگر مشکلی داشته باشند مطرح می‌کنند و ما در صدد رفع مشکلاتشان بر می‌آییم.

حاجی زاده تعداد افراد ۹۰ سال به بالا در شهربابک ۱۲۰ نفر برشمرد و اظهار داشت: ما در طرح توانمندسازی سالمندان، ۲۰ نفر از سالمندانی که از کار افتاده و نیازمند هستند را خدمات رسانی می‌کنیم.

او افزود: تیم خدمت در منزل سالمندان نیز به ۲۰ نفر دیگر از این عزیزان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه ما در حال شناسایی و به روز کردن بانک اطلاعات سالمندان شهربابک هستیم، گفت: بر اساس نیاز سالمندان خدماتی نظیر مناسب سازی محیط زندگی آنان نیز ارائه می‌کنیم.

او به مناسب سازی محیط شهری شهربابک برای سالمندان توسط بهزیستی، شهرداری و بنیاد فرزانگان اشاره و اظهارکرد: این مناسب سازی برای دسترسی راحت‌تر سالمندان به خدمات شهری و عمومی انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهربابک همچنین معرفی این شهرستان به عنوان شهر دوستار سالمند خبر داد.

او با بیان اینکه شهر دوستار سالمند ویژگی‌های زیادی از جمله مسکن و حق دسترسی سالمندان به مکان‌های عمومی و نیز ارتباطات سالمندان دارد، تأکید کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید این ویژگی‌های را به حد مطلوب برسانیم.

انتهای پیام /ی

اجرای طرح توانمند سازی سالمندان در شهربابک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • دستبند پلیس بر دستان قاتلان جوان ۲۳ ساله‌ حاجی آبادی
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری