Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدی گفت: توسعه گردشگری برداشت محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی می تواند اقدامی کم هزینه و درآمدزا در راستای شناسایی معرفی این محصولات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیر الحق عابدی» امروز (21 آبان) در میز ملی توسعه صادرات سه محصول زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی اظهار کرد: کارگروه محصولات استراتژیک استان راه اندازی شده و در همین راستا تاکنون سند جامع محصولات استراتژیک در این کارگروه تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بزودی دو محصول پسته و انار در سند جامع محصولات استراتژیک استان لحاظ خواهد شد، گفت: به طرح هایی که در افزایش تولید زعفران  و کیفیت این محصول و سایر محصولات استراتژیک کمک می کنند از طریق صندوق توسعه ملی اعتباراتی  اختصاص می یابد.

 

عابدی افزود: تاکنون بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در این راستا 13 طرح تحقیقاتی به مبلغ 12 میلیارد تومان و 65 طرح عملیاتی با اعتبار 148 میلیارد تومان ارائه کرده است که باید پیگیری شود چرا که اگر درصدی از این طرح ها اجرا شود بسیاری از دغدغه های محصولات استراتژیک مرتفع خواهد شد..

 

وی  بیان کرد: برگزاری میز زعفران، زرشک و عناب قرار است تحقیقات علمی استان با اقدامات عملی عجین شود و در سایر استانها نیز برنامه‌های مختلفی برنامه ریزی شده که با تأسی از تجربیات موفق سایر استان ها  در ارتباط با محصولات برنددار تلاش می‌شود محصولات خراسان جنوبی را با برند خاص معرفی کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عدم وجود تشکل های صادراتی برای محصولات صادراتی در استان، عنوان کرد: نیاز  به اعلام روز ملی زعفران در سطح کشور داریم و همچنین توجه به بحث گردشگری برداشت زرشک و زعفران می تواند اقدامی کم هزینه و درآمدزا در راستای شناسایی معرفی این محصولات باشد.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت هفته وحدت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز وحدت اصفهان مسجد مساجد میز توسعه صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال برای نخستین‌بار ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع آبی و دیم شهرستان نهاوند برداشت می‌شود.

توکل آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای نخستین‌بار ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند، امسال به کشت هفت نوع گیاه دارویی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت می‌شود که همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

آبشناس اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم‌آب‌بر، امسال برای نخستین بار برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته‌اند.

وی در ادامه به افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا به عنوان گیاهی دارویی، کم‌آب‌بر و ضروری برای تولید روغن امسال در شهرستان نهاوند دو برابر شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند تأکید کرد: امسال ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی کم‌آب‌بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبورعسل را از جمله مزایای کشت کلزا عنوان کرد.

آبشناس با اشاره به اینکه محصول کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، یادآور شد: از سیاست‌های اصولی جهادکشاورزی ترویج کشت محصولات کم‌آب‌بر مانند کلزا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله