Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:06:31 GMT

شهردار : شاهرود به سمت شهری هوشمند حرکت می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۸۴۰۳

شهردار : شاهرود به سمت شهری هوشمند حرکت می کند

محسن احمدی چهارشنبه شب  در نشست خبری در سالن مرکز کنترل ترافیک شاهرود، اظهار داشت: با استفاده از نرم افزارهای جدید هم دسترسی شهروندان به اطلاعات آسان می شود و هم می توانند درخواست های خود مانند صدور پروانه را از طریق نرم افزار فرستاده و پاسخ آن را نیز از همان روش دریافت کنند.
وی پیگیری برای تبدیل عکس های هوایی به نقشه را یکی از اقدامات شهرداری دانست و افزود: شاهرود نخستین شهری است که طرح محله بندی را آماده و به وزارت کشور فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار شاهرود از برنامه ریزی برای خروج صنف های مزاحم به خارج از شهر خبر داد و گفت: پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم و رعایت حقوق اصناف، این واحدهای خدماتی به محل های مشخص شده و قابل دسترس برای مردم منتقل می شوند.
احمدی همچنین با تاکید بر اعتمادسازی در بین مردم نسبت به شهرداری، تصریح کرد: در حالی که آمار صدور پروانه در شهرهای اطراف به دلیل شرایط اقتصادی در سال جاری کاهش یافت، در شاهرود این آمار با افزایش رو به رو بود.
وی همچنین با اشاره به تفاهم سه جانبه میان شهرداری، اداره ثبت اسناد و نظام مهندسی یادآور شد: با این تفاهم نامه برای اعطای پایان کار، نظام مهندسی برداشت دقیقی انجام می دهد و نیازی به حضور کارشناسان شهرداری نیست.
شهردار شاهرود تعداد پایان کارهای صادر شده در 2 سال گذشته را 723 مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت 14 هزار و 735 بازدید، 278 اصلاح سند، 29 تفکیک، حدود 300 اصلاح پروانه و 84 تمدید پروانه انجام شد.
احمدی همچین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص طولانی بودن زمان برگزاری نشست های کمیسیون ماده پنج پس از استقلال اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، ابراز داشت: تشکیل این نشست ها در شاهرود اتفاق خوبی است اما به دلیل حجم کار مسئولان استان و برنامه ریزی برای سفر آن ها تا زمان منظم شدن نشست ها مدتی طول می کشد اما باید برای رسیدگی به درخواست شهروندان اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.
وی  از تملک طرح ستاره شرق توسط شهرداری نیز خبر داد و گفت: با پیگیری واحد حقوقی پس از تملک، پیمانکار طرح برکنار شده و به زودی برای حضور پیمانکار جدید برنامه ریزی می شود.
شهردار شاهرود با بیان اینکه در 2 سال گذشته بیش از 200 مورد تملک، تخریب و رفع خطر در سطح شهر انجام شد، تصریح کرد: در این مدت 20 هزار و 500 نامه به واحد حقوقی شهرداری فرستاده شد.
احمدی درخصوص حفظ و توسعه فضای سبز شهری نیز بیان کرد: تولید و کشت 65 هزار نهال به صورت واکاری و توسعه، خرید و کشت میلیون ها بوته گل در چهار فصل سال با رویکرد طراحی جدید، سم پاشی به موقع برای مهار بیماری های عمومی و خاص درختان از دیگر اقدامات شهرداری است.
وی ادامه داد: در 2 سال گذشته 400 کیلومتر خط مستقیم آب خام طراحی، خریداری و اجرا شد در حالی که تا پیش از این فقط 320 کیلومتر خط لوله در سطح شهر اجرا شده بود.
وی هوشمندسازی فضای سبز را از مهمترین برنامه های شهرداری برشمرد و تصریح کرد: در خیابان هایی که به چنین سامانه ای مجهز می شوند به طور خودکار در زمان مورد نیاز آبیاری درختان انجام شده و در صورت تشخیص بیماری به مرکز اطلاع داده می شود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص حفظ چنارهای سطح شهر، ابراز داشت: چنار گیاهی پرآب بر است که زمانی شرایط محیطی و اقلیم شاهرود برای این درخت مناسب بود اما اکنون به دلیل محدودیت منابع آب چنین شرایطی فراهم نیست.
وی با بیان اینکه ترمیم و بازگشت چنارهای آسیب دیده بسیار سخت است، تاکید کرد: برای حفظ این درختان برنامه ریزی هایی انجام شده که پس از اجرایی شدن اطلاع رسانی می شود.

شهر شاهرود با 150 هزار نفر جمعیت سه هزارو 500 هکتار مساحت دارد.

برچسب‌ها شهرداری محسن احمدی شاهرود وزارت کشور شهرداری شاهرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری محسن احمدی شاهرود وزارت کشور شهرداری شاهرود شهرداری محسن احمدی شاهرود وزارت کشور شهرداری شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود