Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@15:19:15 GMT

آمارهای اربعین ۹۸ از زبان فرمانده ناجا

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۰۹۸۴

آمارهای اربعین ۹۸ از زبان فرمانده ناجا

فرمانده نیروی انتظامی از خروج ۱۲۲ هزار مشمول غیرغایب سربازی از کشور برای حضور در مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی که صبح امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: همه ما امروز به بهانه تقدیر از خادمان حضرت اباعبدالله (ع) دور هم جمع شدیم؛ خادمانی که برای همه ما افتخار بزرگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتری با اشاره به آمار خروج زائران از کشور اظهار کرد:‌ امسال حدود سه میلیون و ۸۰ هزار زائر ایرانی و حدود ۳۰۰ هزار زائر غیرایرانی برای سفر به اربعین از مرزهای کشورمان خارج شدند که در مجموع می‌توان گفت شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بازه راهپیمایی اربعین از مرزهای چهارگانه و از طریق مرزهای هوایی از کشور خروج و دوباره بازگشت داشته‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه علیرغم افزایش شمار زائران، نیروی انتظامی با قوت بیشتر در مرزها حاضر شدند و به زائران حضرت اباعبدالله (ع) خدمت‌رسانی کردند. امسال ورود زائران پاکستانی و افغانستانی نیز افزایش داشت و این زائران از مرزهای میرجاوه و دوغارون وارد کشور شده و به طرف پایانه‌های مرزی خروجی حرکت کرده بودند که پلیس برای زائران خارجی نیز تمهیدات ویژه‌ای داشت.

اشتری نیمی از ترددهای زمینی زائران را مربوط به مرز مهران اعلام کرد و گفت:‌ اقدام بزرگی در تأمین امنیت زائران انجام شد.

وی با اشاره به لغو روادید میان دو کشور ایران و عراق برای سفر اربعین نیز اظهار کرد: همین موضوع موجب راحتی مردم شده و در عین حال ترددها را نیز بسیار افزایش داد به طوری که از ابتدای محرم تا روز اربعین شاهد تردد وسیع زائران به سمت عراق بودیم.

اشتری با بیان اینکه آسیب‌شناسی مراسم اربعین سال‌های گذشته جزو دستور کار پلیس است، افزود: قرارگاه دائمی اربعین ناجا نیز تشکیل شده و برای اربعین امسال ۲۵ جلسه و ۲۵۴ مصوبه طی یک سال داشتیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امسال حدود دو میلیون گذرنامه و برگ تردد در ایام اربعین صادر شد، گفت: همچنین حدود شش هزار برگ تردد نیز برای زائرانی که مدارک را به همراه داشته و در مرزها حاضر شده بودند، صادر کردیم.

وی با اشاره به فراهم شدن امکان سفر بدون وثیقه مشمولان سربازی برای حضور در راهپیمایی اربعین ادامه داد: همچنین ۱۲۲ دانشجو و طلبه که جزو مشمولان غیرغایب سربازی بودند امسال برای راهپیمایی اربعین از کشور خارج شده و آن‌ها هیچ وثیقه‌ای نیز پرداخت نکردند.

اشتری با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار مأمور پلیس در اربعین امسال گفت: همزمان با طرح اربعین از دیگر اقدامات در داخل کشور نیز غافل نشده و امنیت در تمام سطح کشور به خوبی برقرار شد.

به گفته فرمانده ناجا عوامل یگان ویژه و مرزبانی بیشترین خدمات را در مرزها به زائران ارائه کردند و در مجموع نیروی انتظامی تلاش کرد تا با یک روحیه جهادی، خلأها و مشکلات را نیز پر کند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خادمان برگزیده اربعین با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین ۹۸ سردار اشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در آستانه سفر زائران و حاجیان به سرزمین وحی در حاشیه دیدار حجاج با مقام معظم رهبری، گفت: این دیدار به رسم هر سال قبل از انجام سفر به سرزمین وحی برگزار می‌شود و از رهنمود‌های رهبری در این دیدار استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه مقدمات حج امسال از جمله در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، سازماندهی کاروان‌ها و بهداشت و درمان انجام شده است. هتل‌های مورد نیاز اجاره شده و آشپزخانه‌ها برای تغذیه زائران پیش‌بینی‌های شده همچنین بیمارستان‌ها و واحد‌های درمانی مورد نیاز حجاج ایرانی در عربستان نیز اجاره شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: زائران بیت الله الحرام از هفته آینده اعزام خواهند شد. فرق حج امسال مسئله غزه و جنایت رژیم صهیونیستی است. همه جهان و مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین ناراضی هستند. ما در حج امسال بازتاب طوفان الاقصی و وعده صادق را منعکس خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر