Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@01:12:52 GMT

جدال با همسایه در زمین بی طرف

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۱۵۰۸

جدال با همسایه در زمین بی طرف

ساعت 24- ‌تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17:30 امروز و در چهارمین دیدار خود در گروه C مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 میهمان عراق است. دیداری که ابتدا قرار بود در بصره برگزار شود ولی فیفا به دلیل ناامنی، میزبانی این مسابقه و دیدار بعدی عراق برابر بحرین را از عراق گرفت و به اردن منتقل کرد تا به این ترتیب این مسابقه در ورزشگاه مرکزی امان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیداری که اگرچه در زمین بی طرف برگزار می‌شود ولی باز هم دشواری‌های خود را خواهد داشت. ضمن اینکه بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ایران قضاوت این دیدار بنا بر اعتراض ایران به حضور داور عرب برای این مسابقه، به کریشناتا دیلان پریرا سریلانکایی سپرده شد.
این مسابقه در شرایطی برگزار می‌شود که ایران پس از پیروزی 2-0 برابر هنگ کنگ و 14-0 مقابل کامبوج، بازی سوم خود در بحرین را 1-0 به میزبان خود واگذار کرد تا اولین باخت خود در این دوره از رقابت‌ها را تجربه کند. در آن سو، عراق پس از تساوی 1-1 برابر بحرین، مقابل هنگ کنگ 2-0 و کامبوج 4-0 به برتری دست یافت . با این نتایج، عراق و بحرین با 7 امتیاز به ترتیب در رده‌های اول و دوم گروه قرار گرفته‌اند و ایران هم با 6 امتیاز در رتبه سوم جای گرفته است و همین امتیازات نزدیک باعث شده تا رقابت بین ایران، عراق و بحرین بالا بگیرد و حالا تیمی که بتواند در بازی ایران و عراق به پیروزی برسد، می‌تواند وضعیت بهتری را برای خود در جدول دست و پا کند. مساوی هم که به سود بحرین است.  زیرا دو تیم هنگ کنگ و کامبوج شانسی برای صعود به مرحله بعدی نخواهند داشت.
تیم ملی در حالی خود را مهیای این مسابقه می‌کرد که اعتراض مارک ویلموتس به پرداخت نشدن مطالباتش و نیامدنش به ایران، بازی با عراق را تحت الشعاع خود قرار داد. با این حال، فدراسیون فوتبال بخشی از طلب گذشته و آینده سرمربی بلژیکی تیم ملی را پرداخت کرد تا او به تهران بیاید و کارش را از سر بگیرد و حالا دیگر ظاهراً بهانه ای بر سر راه موفقیت تیم ملی در بازی پیش رو نباید وجود داشته باشد اما باید به این نکته هم توجه داشت که عراق در سال های اخیر یک رقیب سرسخت برای تیم ملی بوده و به گربه سیاه فوتبال ایران تبدیل شده است که نتوانسته ایم مقابل آن به پیروزی برسیم.
ایران و عراق از سال 1341 تاکنون ۲۸ بار در دیدارهای رسمی و دوستانه مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن، ۱۶ پیروزی برای ایران، ۵ پیروزی برای عراق و ۷ تساوی بوده‌ است. دو تیم 3 بار در مقدماتی جام جهانی با هم دیدار کرده‌اند که 2 بار ایران پیروز شده و یک بار هم بازی به تساوی کشیده است. در این بازی‌ها ۵۸ گل به ثمر رسیده‌ که ایران ۳۸ گل و  عراق ۲۰ گل زده . با این حال، نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در 3 بازی قبل خود مقابل عراق به پیروزی نرسیده و 2 تساوی و یک باخت مقابل همسایه غربی خود به دست آورده است. آخرین بازی رسمی ما با عراق در جام ملت‌های آسیا 2019 ( امارات)بود که با تساوی بدون گل در مرحله گروهی به پایان رسید. آخرین بردمان هم برابر عراق در 14 دی ماه 93 و در بازی دوستانه پیش از جام ملت‌های آسیا 2015 (استرالیا) بود که تیم کارلوس کی روش با گل سردار آزمون و پنالتی‌ای که یونس محمود کاپیتان سابق عراق از دست داد، 1-0 به سود ایران به پایان رسید. اتفاقاً آن مسابقه هم در زمین بی طرف و در شهر بندری ولونگونگ استرالیا برگزار شد و حالا شاید این بازی در زمین بی طرف هم به سود یوزهای ایرانی تمام شود.
البته تیم ملی از نظر بازیکن و نیروی انسانی بسیار برتر از حریف است. از علیرضا بیرانوند در درون دروازه تا سردار آزمون و مهدی طارمی که کریم انصاری فرد هم کنار آنها در خط حمله قرار دارد. البته ویلموتس در این بازی، احسان حاج صفی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و مهدی ترابی جایگزین او شده و باید دید در نهایت چه نفراتی در ترکیب 11 نفره تیم ملی قرار می‌گیرند. در آن سوی میدان عراق هم بازیکنان سرشناسی را در اختیار دارد که آشناترین‌شان برای فوتبالدوستان ایرانی بشار رسن‌ هافبک پرسپولیس و طارق همام بازیکن سابق استقلال هستند. ستاره خط حمله این تیم مهند علی است که در تیم الدحیل قطر بازی می‌کند. این دیدار برای عراقی‌ها هم بسیار مهم است و سرچکو کاتانچ سرمربی اسلونیایی این تیم امیدوار است تیمش به موفقیت برسد. دیداری که در واقع 6 امتیازی و جنگ صدرنشینی گروه خواهد بود و باید امیدوار بود که وعده ویلموتس مبنی افتخارآفرینی ملی‌پوشان فوتبال ایران تحقق پیدا کند.‌

منبع: روزنامه ایران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!

تیم ملی فوتبال دختران ایران به سومین پیروزی خود در تورنمنت کافا دست یافت.

طرفداری | تیم ملی فوتبال دختران ایران در رده سنی زیر ۱۸ سال، سومین دیدار خود در رقابت‌های آسیای مرکزی (کافا) را مقابل تاجیکستان برگزار کرد و در ادامه روند پیروزی‌های پر گل خود، توانست این تیم را نیز با نتیجه ۵-۰ از پیش رو بردارد.

تیم ملی دختران ایران پیش از این ازبکستان را با حساب ۴-۲ و ترکمنستان را با حساب ۷-۰ شکست داده بود تا با احتساب دیدار امروز، به آمار سه برد در رقابت‌های کافا دست یابد.

رقابت‌های فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا با شرکت تیم‌های ایران، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان در حال برگزاری است.

علاوه بر تیم زیر ۱۸ سال دختران ایران، تیم داوری کشورمان نیز متشکل از مهناز ذکایی و آتنا لشنی در این رقابت‌ها حضور دارد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • گواردیولا: مقابل ناتینگهام فارست خوش‌شانس بودیم؛ فقط با مالکیت توپ دوام آوردیم
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره
  • پیروزی شاهین‌طبع در جدال مهران‌های بسکتبال/ استیونس همچنان می‌درخشد
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق