Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@13:18:44 GMT

آخر هفته کجا بریم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۲۰۶۳

آخر هفته کجا بریم؟

با رسیدن به روزهای آخر هفته این سوال پیش می آید که آخر هفته با خانواده خود کجا برویم، پیشنهاد ما به شما جمعه بازار پروانه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دستفروشان منظر شهر را بر هم ریختند و با سد معبر راه را بر مردم بسته اند اما ساماندهی می تواند منجر به رونق کار دستفروشان و مجموعه زیبای گردشگری شود که بازار پروانه از این دست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقیقا رو به روی ساختمان سوخته پلاسکو مجموعه ای با نام بازار پروانه است. اما این بازار پارکینگ است. پارکینگی که تمام طول هفته مکان پارک خودرو است ولی در روزهای جمعه به جایی جذاب برای گشتن و خرید انواع عتیقه‌ها، محصولات، پوشاک و… تبدیل می‌شود و دیگر خبری از ماشین‌های پارک شده در آن نیست.

این پارکینگ بزرگ، چندین سال است که در آخرین روز هفته، به جمعه بازاری پرطرفدار، خصوصا برای گردشگران خارجی، تغییر کاربری داده است. جمعه بازار پارکینگ پروانه پنج طبقه دارد که هر طبقه از این بازار جذاب و متفاوت، محل عرضه یک نوع محصول است که می‌توانید بر اساس نیاز یا علاقه‌مندیتان آن را انتخاب کنید

می‌توان گفت که بیشتر افرادی که به اشیای قدیمی از آلبوم‌های قدیمی تمبر و صفحه‌های قدیمی گرامافون گرفته تا ظروف برنجی و … علاقمندند، دست کم یک مرتبه در ماه به جمعه بازار پروانه مراجعه می‌کنند.

برای این افراد، اگر بودجه‌شان به خرید اشیای قدیمی و قیمتی این بازار هزار رنگ نرسد، تماشای این اجناس خالی از لطف نیست.

طبقه اول این مجموعه شامل عتیقه‌جات و آنتیک فروشی، طبقه دوم صنایع دستی و سنتی و طبقه سومبه بعد لباس و و هر آنچه می خواهید.

در این پارکینگ یک رستوران کوچک وجود دارد که انواع فلافل و سمبوسه‌ را عرضه می کند . همچنین غرفه‌هایی که آبمیوه، بستنی و فالوده عرضه می‌کنند، محل مناسبی برای چند دقیقه استراحت است.

در جمعه بازار پروانه، خدمات پزشکی و اورژانس نیز در نظر گرفته شده است تا در صورت احتیاج به پزشک و رفع مشکلات احتمالی، سریعا در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرند.

در هنگام خرید اجناس عتیقه، آنتیک و خصوصا دست دوم، حتما از سلامت وسیله اطمینان پیدا کنید.

بسیاری از غرفه‌های این بازار، محل درآمد افراد تازه‌کار، مهاجرانی که برای کار از شهرهای دیگر به پایتخت آمده‌اند و تولیدکنندگان ایرانی است. خرید و حمایت شما از این افراد، می‌تواند به کسب و کارهای کوچک رونق ببخشد و باعث پیشرفت آن‌ها شود.

فراموش نکنید اگر در ساعات شلوغی جمعه بازار پروانه به آنجا می‌روید، مراقب کودکان خود باشید و تا جایی  که امکان دارد، از کارت‌های اعتباری به جای پول نقد برای پرداخت هزینه خریدهایتان استفاده کنید.

توصیه دیگر ما به شما این است که اگر به این بازار مراجعه کردید، اشیای قیمتی خود را همراه نبرید؛ زیرا ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت، دست خالی به خانه بازگردید.

این مجموعه تنها جمعه ها از ساعت 9 الی 5 پذیرای مشتریان خود است

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بین چهار راه استانبول و لاله‌زار، پارکینگ طبقاتی پروانه

 

بیشتر بخوانید: مردم انتظار جوان گرایی از مدیریت شهری فعلی داشتند/ لزوم ارائه گزارش جوان گرایی اجرایی از سوی شورای شهر تهران/ حوزه های شهرسازی و توسعه ای نیاز به مدیریت جوانان دارد بحران آلودگی هوا و علل ناکارآمدی قوانین در کنترل آن

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاری برنا پارکینگ پروانه کجا بریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا، به معنای سرمایه‌ای بودن طلا از نگاه مصوبه اخیر مجلس است؛ اما به واقع جامعه‌ای که برای حفظ اندک سرمایه‌های خود در مقابل تورمی که دولت در ایجاد آن بی تاثیر نبوده است، با این سوال مواجه شده که چرا باید چنین مالیاتی پرداخت کند؟ برخی در این بین مدعی اند که اجرای این مصوبه اولین ضرر بزرگ را به بازار طلا خواهد زد.

انتخاب در گزارشی نوشت: محمدولی، کارشناس صنعت طلا، درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا گفت: این مصوبه فعالیت بازار را کند می‌کند و مصرف‌کننده دیگر تمایلی ندارد به سمت طلا بیاید. الان هم اگر مردم طلا می‌خرند، خواهان حفظ ارزش پول خود هستند و بعضا این خرید را مورد استفاده شخصی نیز قرار می‌دهند. این اتفاق که بیفتد، دیگر به سمت خرید طلا هم نمی‌آید و رونق بازار بسیار کم می‌شود. مردم به سمت و سوی طلای آبشده و دست دوم می‌روند که در آن صورت تولید طلا در کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه درباره ابهام اخذ مالیات از طلا اشاره کرد: مشخص نیست منظور از مالیات بر طلا چیست؛ آیا منظور متقاضیان عادی است؟ یا اینکه مالیات بر همکاران ما در واحدهای صنفی بر روی حجم قابل توجه اخذ می‌شود؟ مالیات مشخص نیست بر چه بخشی اعمال می‌شود. اگر بر واحدهای صنفی باشد، همکاران ما در حوزه شفافیت باید فعال باشند و در مقابل قانون اطاعت کنند، اما همکاران ما بحث مالیات را همین الان هم پرداخت می‌کنند؛ چه مالیات بر مشاغل و چه مالیات بر ارزش افزوده که عموماً پرداخت می‌کنند. ممکن است برخی مالیات واقعی را پرداخت نکنند، اما بیش از نود درصد مالیات پرداخت می‌کنند. اگر مالیات برمصرف‌کننده است، سازمان امورمالیاتی باید به طور شفاف بگوید که مردم در این بین چه کنند؟

ولی درباره راهکار مناسب برای مالیات بر طلا گفت: راهکار حل مشکل دست ما نیست، اما در نهایت ما به عنوان پیشنهاد می‌گوییم که بهتر است خرید و فروش طلا مثل گذشته جریان داشته باشد. حالا اگر یک فرد بخواهد یک گوشواره و انگشتر ۲ گرمی بخرد دیگر قدرت ندارد و تمایلی هم ندارد. رونق هر بازار و شهری، چراغ‌های طلا فروش هاست. مجلس بهتر است شرایط به قبل برگرداند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899745

دیگر خبرها

  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه