Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@19:43:31 GMT

مشارکت ۸۰۰ حامی در طرح اکرام ایتام وفرزندان محسنین

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۲۲۰

مشارکت ۸۰۰ حامی در طرح اکرام ایتام وفرزندان محسنین

حافظ کمال از مشارکت ۸۰۰ حامی در طرح اکرام ایتام وفرزندان محسنین شهرستان فراهان خبر داد.

«غلامرضا حافظ کمال» ضمن تقدیر از مشارکت و همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران این شهرستان با کمیته امداد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: خیرین و نیکوکاران همواره یار و یاور امداد در رسیدگی به نیازمندان و محرومین هستند و این مهم سبب کمک هر چه بیشتر به این عزیزان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراهان با اشاره به اجرای طرح های اکرام ایتام و محسنین افزود: این طرح ها با مشارکت گسترده مردم دلیجان روبرو بوده است که از ابتدای سال جاری تا کنون 800 حامی در این طرح حمایت از کودکان ایتام و محسنین را به عهده گرفتند.

 

وی به فعالیت های حوزه مشارکت های مردمی در 6ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: مبلغ 329میلیون تومان از مشارکت های مردمی جمع آوری شده که شامل 240میلیون تومان نقد و 89میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این مبلغ اهدایی 871 نفرحامی از همشهریان گرامی و ارجمند شهرستان فراهان  بوده که به منظور کمک و حمایت از 281 نفر ایتام و فرزندان محسنین خانواده های تحت حمایت جذب شده است.

 

حافظ کمال با اشاره به اینکه این میزان کمک نسبت به برنامه مصوب سالجاری که حدود 622میلیون تومان می باشد،53درصد تحقق برنامه و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ک 50 درصد رشد داشته است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراهان تعداد حامیان طرح اکرام ایتام ومحسنین در پایان سال گذشته را 781 نفر عنوان کرد و ادامه داد:  امسال با افزایش 12 درصدی به 871 نفر رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس تراز مالی 6ماهه اول 1398سرانه طرح اکرام ایتام برای هر یتیم فراهانی ماهانه 377 هزار تومان و سرانه طرح محسنین برای فرزندان محسنین فراهانی نیز ۱15 هزار تومان ماهانه می‌باشد که در سطح استان از بالاترین سرانه ها است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: طرح اکرام ایـتام از نیمه دوم سال ۷۸ باهدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و.... آغاز شد.

 

حافظ کمال ادامه داد: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و ... اقدام می‌نمایند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فراهان اضافه کرد: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام(ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.

 

وی با اشاره به یانکه مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام(ره) محل سکونت یتیم با شناسه واریز مخصوص یتیم واریز می‌کند، ادامه داد: حامیان می‌توانند با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از محل سکونت ایتام موردنظر بازدید کرده و نسبت به رفع دیگر مشکلات آنان نیز اقدام کنند.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت مساجد اصفهان اردبیل فراهان کمیته امداد امام خمینی ره استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین