Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر هنربر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اوج گیری تلاش امدادگران برای اسکان موقت زلزله زدگان روستایی به علت سرمای هوا، گفت: واحدهای پیش ساخته در روستاهای زلزله زده استان در حال آماده سازی است و در ۱۰ روز آینده به آسیب دیدگان تحویل داده می‌شود.

وی اظهار کرد: فونداسیون (پی) واحدهای پیش ساخته در روستای «تیرشاب»  سراب توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ریخته شده است و در سه روستای آسیب دیده دیگر نیز به زودی اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هنربر همچنین با اشاره به اینکه اسکان موقت زلزله زدگان در کانکس ها(اتاقک) یا به صورت استیجاری یا اسکان در واحدهای احداثی و بازسازی شده خواهد بود، گفت: ۱۰ میلیون تومان تسهیلات به زلزله زدگانی که واحدهای مسکونی آنها تخریب شده است در سه قسط ۳.۳ میلیون تومانی پرداخت می شود و البته افرادی که در اتاقک اسکان یابند دیگر شامل این تسهیلات بلاعوض نخواهند شد.  

وی افزود: نصب اتاقک ها در ورنکش و روستاهای سراب آغاز شده و تا کنون ۳۰ اتاقک توسط شهرداری تبریز نصب شده و ۵۰ اتاقک اهدایی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز به صورت اردوگاهی به زودی در اختیار زلزله زدگان حایز شرایط قرار می گیرد.   

مدیر کل بحران آذربایجان شرقی همچنین گفت: ۵۰ واحد اتاقک اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  به صورت تجمیعی در روستاهای زلزله زده میانه و سراب نصب می شود و بر اساس تصمیم گیری های انجام شده ۲۰ واحد از این اتاقک ها در ورنکش و ۳۰ واحد در روستاهای سراب در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

هنربر اظهارکرد: در کنار این مجموعه نگهبان گمارده می شود، سرویس های بهداشتی ایجاد و امنیت اردوگاه نیز توسط نیروی انتظامی تامین می شود.  

وی ادامه داد: زنان بی سرپرست، زنان باردار، زنان و مردان پیر یا بیمار در اولویت اسکان در اتاقک های اهدایی هستند و اسکان اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را دستگاه های مربوطه متولی شده اند.  

مدیر کل بحران آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۱۰۰ کانکس اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در راه است که پس از رسیدن در منطقه نصب و در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.  

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در حدود پنج هزار واحد مسکونی هم بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مدیریت بحران میانه زلزله پروندهٔ خبری زلزله در آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مدیریت بحران میانه زلزله آذربایجان شرقی مدیریت بحران میانه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان از افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار منصور شوقانی، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در آئین افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح روستاهای استان سمنان اظهار کرد: یکی از عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳، جهاد سازندگی است.‌

وی افزود: امروز و در این مراسم ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در گام اول افتتاح خواهد شد و تا پایان سال، ۳۵۰ نیروگاه خورشیدی دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس طی تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایجاد خواهد شد.

شوقانی تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی آمادگی دارد تا با تمام شرکت‌های تولیدی که امکان تأمین برق مورد نیاز خود را داشته باشند، تفاهم‌نامه همکاری در راستای ایجاد نیروگاه منعقد کند.‌

وی ادامه داد: در سال جاری برای ایجاد شش نیروگاه در کارخانجات استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

کد خبر 751520

دیگر خبرها

  • تجلیل از تولیدکنندگان برتر و دهیاران نمونه در مهربان
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی