Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل گمرک ایران گفت: کشورهای چین و عراق یکی از شرکای اصلی ایران در حوزه گمرک و مرز بوده و برای کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی میراشرفی ظهر امروز در کارگروه مرز، گمرک و تجارت سی‌ و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای چین و عراق یکی از شرکای اصلی ایران در حوزه گمرک و مرز بوده و برای کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: سال گذشته با حضور استاندار کردستان و فعالان بخش خصوصی در مرز باشماق نشست برگزار کردیم و مشکلات این مرز بررسی شد.

رئیس کل گمرک ایران «عدم ساماندهی مرز باشماق» را یکی از مشکلات بررسی شده در نشست سال گذشته عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های انجام‌ شده، مالکیت مشخص و مشکلات موجود در مرز نیز باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه گله‌مندی‌های زیاد به‌حقی در خصوص نبود مدیریت واحد در مرز باشماق مطرح شده است، گفت: گاهاً تمام امورات لازم برای عبور یک کالا از مرز انجام شده اما محموله توسط برخی از ادارات متوقف و کنترل می‌شود و این کار علاوه بر توقف، نگرانی فعالان اقتصادی را به‌دنبال دارد.

میراشرفی با یادآوری اینکه 95 درصد مبادلات مرزی در باشماق ترانزیتی است، عنوان کرد: باید اجرای مدیریت واحد مرزی جهت کاهش هزینه‌های ورود و خروج کالا از مرز بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

وی به فراهم نبودن شرایط افزایش ساعات کار در مرزهای سیران‌بند و باشماق اشاره و اذعان کرد: به‌دلیل کمبود نیرو، امکان فعالیت 24 ساعته در مرز وجود ندارد اما دو شیفته شدن فعالیت مرز می‌تواند موثر واقع شود.

رئیس کل گمرک ایران از تأمین قطعات و فعالیت مجدد یک دستگاه ایکس‌ری برای تسریع در امور مرز باشماق خبر داد و گفت: ثبت آماری مبادلات بدون سخت‌گیری بانک مرکزی، ترخیص سریع کالاهایی که چند ماه در مرز منتظر ترانزیت مانده و معافیت از سود بازرگانی از جمله مطالبات مطرح شده است، که نیازمند بررسی است.

درخواست استاندار از معاون رئیس‌جمهور؛ تخفیفات گمرکی در مرزهای کردستان اعمال شودگزارش عملکرد خزانه‌داری در مهرماه/سازمان مالیاتی، گمرک و سازمان برنامه بالاترین دریافتی را داشتنداختصاصی| کشف محموله 2120 تنی کاشی در گمرک ساوه؛ صاحب کالا بخشنامه گمرک و وزارت صمت را جعل کرد

مشکلات مرزهای کردستان برطرف شود

محمد هلاکو، نماینده اتاق بازرگانی سنندج نیز در این نشست با بیان اینکه همواره شاهد موانع زیادی در مرز باشماق هستیم، اظهار کرد: عدم اجرای تصویب‌نامه 24 بهمن سال 97 در خصوص بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی خانم شیخان و سیران‌بند از دیگر مشکلات موجود در مرزهای کردستان است.

وی افزود: تسریع در بازگشایی بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی و اصلاح مصوبه هیئت دولت مبنی بر حذف اعزام ثبت سفارش، می‌تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

نماینده اتاق بازرگانی سنندج عدم تصویب نهایی اعلام تخفیف 15 درصدی سود بازرگانی در مرز باشماق همانند سایر مرزها و گمرکات کشور را از دیگر موانع و مشکلات خواند و گفت: تسریع در تصویب کمیته ماده یک در کمیسیون اقتصادی دولت می‌تواند این مشکل را حل کند.

وی خواستار ساماندهی مرز، تعیین یک مدیریت واحد در مرزهای غیررسمی، استقرار ادارات مرتبط با تجارت در مرز با نیرو و پرسنل کافی و برون‌سپاری وظایف برخی از ادارات به بخش خصوصی شد و گفت: این کار در کاهش هزینه صادرکنندگان و رفع نگرانی آنان تأثیرگذار است.

نماینده اتاق بازرگانی سنندج خواستار خدمات‌رسانی بیشتر و اجرای طرح ساماندهی مشکلات مرز باشماق توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود و اذعان کرد: عدم حمایت از خدمات فعالان فنی مهندسی در منطقه اقلیم کردستان از دیگر مشکلات این بخش

هلاکو نبود مراکز تجاری، بازاریابی و خدمات مشاوره‌ای در بازار هدف اقلیم کردستان و نبود شهرک صنعتی بین ایران و عراق در مرز باشماق را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و خواستار رسیدگی به آنها شد.

انتهای پیام/485/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان حوزه ICT کردستان که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان از فعالیت‌های حوزه ارتباطات حمایت می‌کند و باید زیرساخت‌ها و خلاءها بررسی شود تا نیاز استان را بسنجد و بر اساس نیازها کمک کند.

وی افزود: هم مرزی استان کردستان با حضور عراق از مزایای استان است که برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال گذشته در ۱۰ استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام دادیم، افزود: سعی براین است تا امسال در کردستان نیز طرح‌های دیجیتالی با عنوان «ایران دیجیتال» اجرا شود.

عابدی بیان کرد: در شش ماه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و در شش ماه دوم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی شرکت‌ها پرداخت کردیم.

پیش از این جلسه عابدی از مجتمع نوآوری نور سنندج بازدید کرد و در این بازدید از آموزش ۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در حوزه آموزش مهارت‌های دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

کد خبر 6087452

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟