Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: ۱۵۰ عنوان کتاب در سال های اخیر با موضوع حضرت خدیجه (س) چاپ شده که ۷۵ کتاب در بررسی های اولیه تایید نشد و از ۷۵ کتاب باقی مانده سه کتاب انتخاب شد.

سیده مرضیه شفاپور افزود: کتاب های برگزیده در این همایش شامل، خدیجه(س) همتای بی همتا، سایبان آفتاب و نگاهی نو به زندگی درخشان حضرت خدیجه(س) به ترتیب نوشته مرضیه محمدزاده، محمد محمدپور و علی کرمی فریدونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به دلیل جایگاه مهم حضرت خدیجه(س) در دین اسلام شورای سیاست گذاری راه اندازی و طی جلسات متعدد طرح اولیه در ۳ ماه و بررسی و منجر به برگزاری این همایش شد.

دبیر این همایش اظهار کرد: چنیپن مراسم هایی باید با محتوای شخصیت شناسی حضرت خدیجه(س) هر سال برگزار شود.

ابعاد مختلف شخصیت حضرت خدیجه(س) تبیین شود

استاندار هرمزگان بیان کرد: باید ابعاد مختلف شخصیت حضرت خدیجه(س) در جامعه تبیین شود زیرا ترویج دین اسلام بسیار مهم و تاثیرگذار است. فریدون همتی افزود: برگزاری چنین همایشی اقدامی ارزنده در هفته وحدت محسوب می شود که هرمزگان افتخار میزبانی آن را داشته است.

وی اظهار داشت: حضرت خدیجه علاوه بر شناخته شدن به عنوان بانوی بزرگ اسلام، همسر و مادری فداکار و مهربان برای خانواده اش بوده است.

استاندار هرمزگان ابراز کرد: زنان جامعه باید برای رسیدن به سعادت و رستگاری، حضرت خدیجه را الگوی خود قرار دهند.

حضرت خدیجه(س) الگوی مناسب زنان مسلمان در جهان است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام الگوی صبر و استقامت برای زنان مسلمان در جهان اسلام هستند.

فاطمه ذوالقدر با اشاره به نقش زن در اجتماع قبل از اسلام خاطر نشان کرد: در زمانی که دختران را زنده به گور و یا از ارث محروم می کردند، حضرت خدیجه(س) با انتخاب پیامبر اهمیت جایگاه زنان در جامعه را اثبات کرد.

وی تصریح کرد: امروزه در چنین شرایطی که دشمنان امت اسلامی را مورد هدف نابودی قرار داده اند، همه زنان و مردان در کنار یکدیگر وظیفه دارند با پیروی از پیامبر(ص) و حضرت خدیجه (س), توطئه ها را از بین ببرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شناخت حضرت خدیجه(س) می تواند خانواده امروز را به آرامش رسانده و تربیت فرزندان دینی را آسان کند.

ذوالقدر عنوان کرد: زمان انقلاب نیز زنان با ورود به صحنه های مدیریت در خط مقدم مبارزه با دشمنان نظام، مشوق اصلی مردان به صورت مستقیم و غیر مستقیم قرار گرفتند.

شخصیت حضرت خدیجه(س) مورد احترام همه مذاهب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: حضرت خدیجه مورد احترام همه مذاهب است و با ثروت، جسم و قلب خود پیامبر را برگزید.

رضا کمالی زرکانی یادآور شد: این بانوی گرانقدر عاشق ایمان، مهربانی و خصوصیات اخلاقی پیامبر اسلام شد و در بین اعراب جاهلیت جایگاه خود را ماندگار کرد.

در پایان این همایش از سه نویسنده برگزیده کتاب های سایبان آفتاب، خدیجه (س) همتای بی همتا و نگاهی نو به زندگی درخشان آن حضرت تقدیر شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداری هرمزگان هرمزگان بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداری هرمزگان هرمزگان بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداری هرمزگان هرمزگان بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،شجاعی در این کتاب نظر به اهمیتی که برای این فراز از نهج‌البلاغه به عنوان منشور و آئین‌نامه حکومت اسلامی قائل بوده‌ است، آن را به صورت مجزا در قالب کتابی آورده است.

شیوه ترجمه این متن ارائه همزمان متن با ترجمه است. شجاعی در صفحات این کتاب متن فارسی و به دنبال آن و در کنارش، متن عربی این نامه را قرار داده است و سعی کرده با استفاده از ساده‌ترین و شیواترین عبارات از عهده ترجمه این اثر برآید. نکته قابل توجه در این ترجمه آهنگین بودن آن و تلاش برای ارائه متنی است که بی‌آنکه به دنبال روایتی شاعرانه در ترجمه باشد توانسته آهنگی حماسی به خود بگیرد و به شکلی خاص عبارات را در پی هم و به منظور ترجمه قرار دهد.

شجاعی که پیش از این نیز در حوزه ترجمه آثاری همچون ترجمه برخی از ادعیه را در قالب کتاب عرضه کرده است، در این اثر تازه به تناسب و اقتضای محتوا سعی کرده تا اثری را پدید بیاورد که همانند متن عربی آن، صلابت یک نامه و در عین حال شورانگیزی توصیه‌های دنیوی و اخروی آن را در خود دارا باشد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این کتاب مقدمه‌ای است که شجاعی برای این اثر تالیف کرده است. او در مقدمه خود به نوعی هدف از حکومت در اسلام و آنچه به عنوان خلافت و حکمرانی در این آئین بر مسلمانان رفته را مرور و در ادامه از زبان خود درباره منشور حکومت علوی و اسلامی که برگرفته از نهج البلاغه است و در نامه حضرت امام علی(ع) به مالک اشتر متبلور می‌شود نکاتی را بیان کرده است.

شجاعی در این مقدمه که برای فهم محتوای این نامه، متنی کارساز و دقیق به شمار می‌رود، نخست تقسیم بندی حکومت اسلامی به دو شیوه حکومت برگرفته از اسلام علوی و حکومت برگرفته شده از اسلام اموی را معرفی و ترسیم می‌کند و برای هر یک از آنها نیز شاهد مثالی را برمی‌شمارد. در ادامه شجاعی با بیان مختصر ویژگی‌های هر یک از دو شکل از آیین مسلمانی و حکومت داری، به بایسته‌های و ضرورت‌های قواعد حکومت از منظر اسلام حقیقی اشاره کرده و ‌نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را نماد و سمبل خلق این قواعد معرفی می‌کند و از مخاطب می‌خواهد این فرمان را به عنوان شاخصی برای بررسی رفتارهای دولت‌مردان مورد استفاده قرار دهند و با آن دست به شناسایی و واکاوی کارنامه عمل آنها بزنند.

شجاعی همچنین از این عهدنامه در بخشی از مقدمه خود به عنوان مهمترین سند در حمایت از حقوق بشر در تمامی دنیا یاد کرده است و تاکید دارد که از ابتدای خلق بشریت تا کنون هیچ سندی به مانند این به تعریف حدود رابطه میان مردم و حکومت نپرداخته است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901728

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت