Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار آستارا روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان یزد و شهرهای غرب گیلان در سالن اجتماعات شهرداری آستارا گفت: آستارا و یزد شباهت‌های فرهنگی بسیاری دارند و پیوند خواهرخواندگی میان این دو شهر، می تواند باعث افزایش مناسبات شود.

حسن رستم زاد افزود: شهرداری ها در آبادانی نقش مهمی دارند و افزایش تراکم شهری و ساخت و سازهای بدون مناسبات فرهنگی، باید به عنوان آسیب در این نشست ها بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار کرد: تفاوت بافت و شرایط اقلیمی دو استان گیلان و یزد، نقطه قوتی برای تبادل افکار و ایده است و برای تبدیل آستارا به شهر بدون پسماند، باید بسیار تلاش کنیم.

وی بیان کرد: ارتقای درجه شهرداری آستارا بعد از چند سال، نشانگر تلاش های این نهاد در حوزه مدیریت شهری است و در این راستا نگاه وزارت کشور قابل تقدیر است.

فرماندار آستارا ادامه داد: آستارا دروازه طلایی کشور است و توسعه و آبادانی این شهرستان می تواند در سطح استانی و ملی تاثیرگذار باشد و باید مدیران مختلف به توسعه زیرساخت های شهری توجه کنند.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد هم در این همایش گفت: کمبود آب در یزد، معضل بسیار جدی بوده و دولت برای انتقال آب از سرچشمه زاینده رود، عملیات مهمی را انجام داده است.

محمد یارمند افزود: میانگین بارش سالانه در استان یزد، ۵۰ میلیمتر است و برای تامین آب مورد نیاز، چاه هایی با عمق بیش از ۲۰۰ متر در یزد حفر شده است.

وی گفت: یزد ۵۰ درصد نیاز کشور به کالاهایی همچون کاشی و سرامیک را تامین می کند و این استان در کشور، جهت بازآفرینی فضاهای فرهنگی و جذب گردشگر گام های مهمی برداشته است.

 وی بیان کرد: ۷۰۰ هکتار از بافت با ارزش یزد به دلیل ویژگی های سنتی و اقلیمی ثبت جهانی شده و برای باز آفرینی فضای شهری با محوریت اشتغال نیز، اقدامات خوبی انجام گرفته است.

 مشاور امور عمرانی استانداری یزد نیز در این جلسه گفت: تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای شهرداری ها ضروری است و باید برنامه ها متناسب با ظرفیت های بومی باشد.

 احمد آخوندی افزود: چابک‌سازی بدنه کاری برای موفقیت شهرداری ها لازم است و برون‌سپاری و خصوصی‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری‌ها نباید در تأمین حقوق کارکنان، مشکل داشته باشند.

 وی ادامه داد: فعالیت هایی متناسب با فناورهای روز دنیا و گسترش عملکرد شهرداری با ایجاد انگیزه و محیط رقابتی، زمینه رضایت عمومی شهروندان را پدید می آورد.

شهردار آستارا هم گفت: آستارا تنها شهر مرزی کشور است که سه مرز زمینی، ریلی و دریایی دارد و متناسب با این ظرفیت ها باید برای توسعه آن سرمایه گذاری شود.

جواد معیتی افزود: در تابستان امسال ۶ میلیون گردشگر وارد شهرستان آستارا شد و برنامه‌های شهرداری برای جذب گردشگر تدوین شده و برای جلب همکاری سرمایه گذاران آماده است.

وی اظهار کرد: در ایام پربارش با مشکل هدایت آب های سطحی مواجه می شویم و مشکل زباله نیز نظیر دیگر شهرهای استان گیلان، باید در آستارا با برنامه ریزی صحیح برطرف شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

برچسب‌ها آستارا فرهنگی یزد گیلان توسعه پایدار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا فرهنگی یزد گیلان توسعه پایدار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همایش آستارا فرهنگی یزد گیلان توسعه پایدار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان

در نشست رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، بر تحقق عملی شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در نشستی با مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تأکید شورای اسلامی شهر بر حمایت از برنامه‌هایی که امکان رونق و توسعه پایدار شهر اصفهان را فراهم می‌سازد، گفت: تقویت روندهای کارشناسی و فرایندهای تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار مرکز پژوهش‌های شورای شهر قرار دارد و این مرکز از توسعه شبکه نخبگانی شهر حمایت می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم موضوع مشارکت‌محوری و داده‌محوری را در شهرداری پُررنگ کنیم و انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه به این مرکز کمک کنند، چرا که این نگاه باعث جلوگیری از اتلاف منابع و افزایش میزان بهره‌وری در پروژه‌های شهری می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال شورای اسلامی شهر از توسعه پروژه‌های مشارکتی افزود: استفاده از سپرده‌های راکد خرد و کلان مردم، مستند سازی با شاخص‌های ترکیبی و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری اصفهان از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند محرک توسعه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان باشد.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های گسترده شهر اصفهان، برنامه‌هایی مدون همچون بازدید از نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی را دستور کار قرار دهیم تا با شناخت بیشتر امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های شهر اصفهان فراهم شود.

از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کنیم

در ادامه این نشست مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به موضوعات تبیین شده و برنامه‌های مدون سازمان در سال جاری گفت: تبیین راهکارهای عملی شعار سال در دستور کار سازمان قرار دارد و در نظر داریم با استفاده از الگوهای نوین مشارکتی امکان مشارکت حداکثری شهروندان و توسعه فضای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را فراهم سازیم.

وی تاکید کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی برای افزایش مشارکت مردمی و ورود بخش خصوصی، خود را متوقف به پروژه‌های موجود خویش نمی‌کند و از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: به‌منظور افزایش مشارکت شهروندان تعریف پروژه‌های جدید و جذاب را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تسهیل فرایندهای اداری و تلطیف بعضی قوانین و مقررات میزان مشارکت مردم را در پروژه‌های مختلف شهر افزایش دهیم.

کد خبر 747496

دیگر خبرها

  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران