Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی اختصاصی با ایندیا تودی اظهار کرد که داعش تهدیدی علیه یک کشور نیست بلکه کل منطقه را در خطر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی اختصاصی با ایندیا تودی اعلام کرد که داعش تهدیدی علیه هند، پاکستان، روسیه و چین بوده و این کشورها باید در مبارزه با این گروهک تروریستی متحد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ترجمه ایسنا، ظریف در این زمینه گفت: بازگشت داعش تهدیدی علیه ایران، هند و پاکستان است. این گروهک دارد پایگاه‌های خود از عراق و سوریه را به افغانستان منتقل می‌کند. مناطقی در افغانستان وجود دارد که مایه نگرانی همگی است. داعش تهدیدی علیه یک کشور نیست بلکه تهدیدی علیه کل منطقه است.

ظریف با اشاره به این‌که «گزارش‌هایی حاکی از آن است که عوامل داعش در افغانستان عملیات‌هایی را در تاجیکستان و ارمنستان اجرا کرده‌اند»، گفت: این‌ها تحولاتی جدی هستند. ما در خصوص تغییر مکان داعش و تهدیدات حاصل از این اقدامشان با دوستان هندی‌مان در ارتباط هستیم. ما همچنین با چین، پاکستان و روسیه نیز در ارتباطیم. این مسئله همه ما را با یکدیگر متحد می‌کند.

وی در خصوص نقش آمریکا در مقابله با داعش گفت: آمریکا به کمک‌مان نمی‌آید. ما خود باید به خودمان یاری برسانیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان مساجد کنفرانس وحدت اسلامی شیراز کانون های مساجد وحدت خبرگزاری شبستان محمد جواد ظریف ظریف داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند