Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:50:33 GMT

ترغیب مردم به مطالعه با برگزاری نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۰۵۸۶

ترغیب مردم به مطالعه با برگزاری نمایشگاه کتاب

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه فرهنگی، مطالعه و کتاب است، گفت: تشویق و ترغیب مردم به مطالعه یکی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه کتاب است.

حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان در حاشیه برگزاری چهاردمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: باعث افتخار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کتاب می‌تواند خدماتی به جامعه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مسیر تولید کتاب یک چرخه بزرگ را شامل می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای کار که صاحب قلم، اندیشه را به نوشتار تبدیل می‌کند، سپس چاپ کتاب و توزیع این کالای فرهنگی، در تمامی این مراحل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد به بهترین شکل ممکن به بهبود روند و رفع مشکلات احتمالی کمک کند.


وی با اشاره به اینکه در اصفهان ناشران زیادی فعالیت دارند، عنوان کرد: ترغیب و تشویق مردم به مطالعه یکی از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و یکی از راه‌ها برای تحقق این هدف، برگزاری نمایشگاه کتاب است.

 

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه کتاب یک کالای ارزشمند فرهنگی است، گفت: بر اساس گزارشات، استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه کتاب شکل گرفته که جای خوشحالی دارد.


وی گفت: در نمایشگاه جمع زیادی از ناشران در یک مکان قرار دارند و دسترسی به کتب آسان‌تر است و تخفیفاتی نیز برای خریداران در نظر گرفته می‌شود که به تحقق اهداف کمک زیادی می‌کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: نمایشگاه می‌تواند فضاسازی خوبی برای جلب توجه جامعه به سمت کتاب باشد، در بسیاری از کشورها نمایشگاه کتاب با هدف ایجاد فضای علاقه‌مندی و معرفی کتاب برگزار می‌شود، نمایشگاه در فضاسازی هم تاثیرگذار است و امیدواریم این موضوع در اصفهان نیز تاثیرگذار باشد.


وی اضافه کرد: قطعاً یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه فرهنگی، موضوع مطالعه و کتاب است، برای اینکه مردم به سمت کتاب رغبت پیدا کنند و کتب مناسب در اختیار آنها قرار گیرد، یکی از راه‌ها برگزاری نمایشگاه کتاب است، البته روش‌های مختلف دیگری نیز در این مسیر وجود دارد که باید از آنها بهره جست.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان مساجد کنفرانس وحدت اسلامی هفته کتاب و کتابخوانی کانون های مساجد شیراز اردبیل حجت الاسلام محمدعلی انصاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نمایشگاه کتاب اصفهان نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر از ۲۴ شاعر متعلق به شهرستان سلماس است.

رامین پورعباس با بیان اینکه ۲۴ شاعر اهل سلماس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

پورعباس گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی امسال ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری شهرستان سلماس میزبان این جشنواره خواهد بود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است