Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیمی پور، بر لزوم نظارت دولت بر قیمت کالاهای اساسی و خدمات تاکید کرد و گفت: دولت باید نظارت کند تا قیمت سایر اقلام مصرفی مردم به تبع گرانی بنزین، به طور افسار گسیخته گران نشود و قشر آسیب پذیر جامعه تحت فشار قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» امروز (جمعه 24 آبان ماه) در خطبه های عبادی سیاسی این هفنه نماز جمعه آبادان با تبریک سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع)، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: متاسفانه نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه ما بسیار پائین است و اهمیتی به این موضوع نمی دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا ما باید کتاب های مفید که بار علمی، تربیتی، اخلاقی، معنوی و دینی دارند را مطالعه و آنها را وارد سبد زندگی خود کنیم.

 

خطیب نماز جمعه آبادان، ارتقای رشد فرهنگی سطح جامعه را وابسطه به خواندن کتابهای مفید دانست و افزود: دانش آموزان به غیر از کتاب های درسی، کتاب های آموزنده و مفید را مطالعه کنند. آموزش پرورش نیز می تواند در این راستا کتابخانه ای را تاسیس و کتاب های مورد نیاز دانش آموزان را تامین کند و در کلاس های درس معلمین نیز می توانند ده دقیقه از وقت را برای خواندن کتاب  دانش آموزان اختصاص دهند.

 

وی اضافه کرد: مسئول ستاد اقامه نماز جمعه می خواهم در مصلی نماز جمعه آبادان کتابخانه ای را برای مطالعه کتب مفید نمازگزاران تدارک ببینند و راه اندازی کنند. در هر جا که نگاه کنیم اساس، تشویق و ترقیب به کتاب مخصوص کشور ماست اما غربی ها از ما پیشی گرفته اند. این نیز بسیار زیباست که در همه ادارات و ارگان های دولتی و خصوصی به راه اندازی کتابخانه توجه شود و آنرا دائر کنند.

 

وی ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج، تصریح کرد: آن مسئله ای که جامعه را نجات می دهد تفکر بسیجی است. این تفکر نیز فقط شامل یک عده خاص نیست بلکه هر کسی که دلش برای نظام، کشور و انقلابش می سوزد، باری از دوش مردمش بر می دارد تفکر بسیجی دارد. در 8 سال جنگ تحمیلی که در مقابل دنیا قرار گرفتیم و در آن نیز پیروز شدیم، جوانان ما با تفکر بسیجی، انقلابی، جهادی، تکلیف گرایی، ایمان بالا، کم توقع بودن و خود را مدیون نظام دانستن آنها باعث این پیروزی شد.

 

حجت السلام ابراهیمی پور، تفکر بسیجی را عامل شکست دشمنان دانست و گفت: اگر تفکر انقلابی و بسیجی امام در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن و سایر کشورهای درگیر جنگ با ستمگران سرایت نمی کرد اکنون آنها در مقابل دشمنان پیروز نمی شدند و این تفکر امروز نیاز جامعه ماست.

 

وی تاکید کرد: امروز مدیران و مسئولان باید بند کفش هایشان محکم ببنند و پاچه شلوارشان را بلا بزند و با تفکر بسیجی و حضور میدانی مسائل و مشکلات مردم را برطرف کنند. مدیری که پشت میز بنشیند تا مردم به دفتر کار او مراجعه کنند با این تفکر نمی توان کشور را اداره کرد. آن تفکری که کشور را اداره و مشکلات مردم را حل می کند حضور میدانی مدیران است.

 

امام جمعه آبادان  با بیان اینکه با گرانی بنزین نباید اقشار ضعیف و مظلوم زیر دست و پا له شوند ادامه داد: باید نرخ بنزین برای افرادی که از لحاظ مالی توانایی دارند و بر اساس مدل ماشینی که دارند تعیین شود تا به اقشار کم درآمد جامعه آسیبی نرسد. با گرانی بنزین به طور قطع همه اجناس گران خواهند شد.

 

وی یادآور شد: این مصوبه برای جاهایی مثل شمال تهران که مرفهین مخارج چند صد میلیون تومانی دارند خوب است اما برای کسی که در حاشیه آبادان زندگی می کند همخوانی ندارد.

 

وی از دولت خواست تا بر قیمت کالاها و خدمات نظارت کند و تاکید کرد: دولت باید نظارت کند تا قیمت سایر اقلام مصرفی مردم به تبع گرانی بنزین ، بطور افسار گسیخته گران نشود و قشر آسیب پذیر جامعه تحت فشار قرار نگیرد. گرانی بنزین برای افراد مرفه جامعه و کسانی که بی دلیل شب ها تا دیر وقت در خیابان ها پرسه می زنند خوب است اما نباید به قشر ضعیف جامعه فشار وارد شود. آن مرفهینی که یک یا چند ماشین مدل بالا دارند بیشترین سود را از یارانه بنزین می برند.

 

حجت السلام ابراهیمی پور از پاسداران گمنام امام زمان (عج) برای دستگیری مفسدان اقتصادی و سیاسی تشکر و قدردانی کرد و اذعان داشت: دستگیری سر شبکه آمد نیوز و بازگرداندن یکی از مفسدین اقتصادی به کشور کاری بسیار بزرگ بود که مفسدان اقتصادی و سیاسی باید بدانند که اگر به آنسوی مرزها هم فرار کنند هیچ جای کره خاکی برای آنان امن نخواهد بود.

 

وی اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدین اقتصادی و سیاسی را نشانه ای عملی در برخورد جدی نظام با مفسدان و دشمنان مردم برشمرد و بیان داشت: برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و سیاسی نشان دهنده این است که این برخوردها نه شعار بلکه اقدامی عملی در مبارزه با فساد است.

 

وی اضافه کرد: آیت الله رئیسی انگشتان خود را بر روی گوش کسانی که مثل زالو به جان این نظام و مردم افتاده اند گذاشته است. مردم هوشیارند و از قوه قضاییه انتظار دارند با مفاسد اقتصادی و سیاسی محکم برخورد کند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان از کمبود امکانات در برخی مناطق آبادان خبردا و گفت: متاسفانه در برخی مناطق آبادان مانند علوانیه و ذوالفقاری شدیدا مشکل فاضلاب وجود دارد. بطوریکه حتی یک دستگاه مکش نیز برای حل این معضل در شهر آبادان وجود ندارد.

 

وی افزود: بیشتر مناطق آبادان به ویژه مناطق حاشیه‌ای همچون منطقه ذوالفقاری و علوانیه به مدت ۱۰ تا ۲۰ روز با معضل سرریز شدن فاضلاب روبه رو بوده و با وجود تماس مردم با سامانه ۱۲۲ به هیچ نتیجه‌ای نمی رسند.

 

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی و انتقال مشکلات مردم آبادان از طریق سامانه ۱۲۲ مرکز اهواز، تاکید کرد: این سامانه تماس های مردم آبادان را منتقل نمی کند. لذا مسئولان نیز باید به فکر سامانه دیگری برای آبادان باشند. مردم آبادان از اینکه با این سامانه زنگ زدند و نتیجه ای نگرفته‌اند خسته شده‌اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور خطاب به سازمان منطقه آزاد اروند، استانداری  و اداره آب و فاضلاب خوزستان، بیان داشت: همه کمک کنند و امکانات زیرساختی را برای مردم آبادان فراهم کنند. البته منطقه آزاد اروند در حال کمک کردن هست اما دولت دست آنها را نیز بسته و هیچ کمکی به این سازمان نمی کند.

 

وی در بخشی از سخنان خود به مشکل تیم صنعت نفت آبادان اشاره کرد و از وزیرنفت و سایر مسئولان خواست تا مشکلات این تیم را برطرف کنند و تصریح کرد: تیم صنعت نفت، از دل خوشی های مردم آبادان است که مدتی پولی در اختیار آن قرار نمی‌گرفت و نیاز است وزارت نفت نسبت به برطرف کردن مشکلات این تیم اقدام کند.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه عدهای می خواهند فضای انتخابات آینده را دو قطبی کنند، توصیه کرد: باید هوشیار باشیم برخی در آستانه انتخابات به دنبال دو قطبی کردن این فضا هستند و اگر می‌خواهیم در کنار قوه قضاییه، یک مجلس مستقل، پاک، مومن و انقلابی قرار گیرد حمایت‌های انقلابی باید باشد تا بتوانند با متخلفان برخورد کنند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد اصفهان مساجد کنفرانس وحدت اسلامی اردبیل هفته کتاب و کتابخوانی کنترل نرخ کالاهای اساسی قشر مرفه پاسداران گمنام امام جمعه آبادان شکست دشمنان گرانی بنزین افزایش نرخ بنزین حمایت از اقشار آسیب پذیر اقشار آسیب پذیر منطقه آزاد اروند مبارزه با فساد برخورد با متخلفان آبادان قوه قضائیه تفکر بسیجی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد

در شرایط فعلی که موضوع تغییر قیمت خودروهای داخلی مطرح است مسئولان مربوطه باید به روشنی با مردم صحبت کنند که دلیل تغییرات قیمتی چیست نه اینکه هر بخش با شانه خالی کردن از مسئولیت خود، دیگری را متولی تصمیمات جدید خودرویی بداند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اواخر فروردین ماه امسال ایران خودرو از افزایش قیمت یکی از محصولات پرتقاضای خود که از سال گذشته تولید آن حاشیه های بسیاری داشت خبرداد که براساس آن
قیمت پژوپارس با دریافت مجوز 445 میلیون و 742 هزارو 300 تومان تعیین شده است و متقاضیان می بایست برای تکمیل وجه قیمت های جدید را در قراردادهای خود لحاظ کنند.
 
البته با صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر باید منتظر افزایش قیمت‌ کارخانه ای سایر انواع خودروهای داخلی بود و طی روزهای آینده قیمت جدید سایر خودروهای داخلی هم توسط شرکت ها اعلام شود.
نکته مهم اینجاست وزیر صنعت در واکنش به تغییر قیمت خودرو اعلام کرده است در مورد قیمت پژو پارس شورای رقابت مسئول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.
این در حالی که براساس مصوبه 54٣ شورای رقابت مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری، مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و به وزارت صمت اعلام می‌شود.
 طبق این مصوبه تولیدکنندگان خودرو مستندات و صورت‌های مالی خود در هزینه‌های تولید را به سازمان حمایت ارائه خواهند کرد و این سازمان نیز بر اساس صورت‌های مالی دریافت شده، درخواست خودروسازان مبنی بر به روزرسانی قیمت محصولات را به دلیل تغییرات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و قیمت نهاده‌های تولید، را مورد بررسی قرار داده و در نهایت طبق چارچوب مصوبات شورای رقابت، به خودروساز اجازه افزایش قیمت محصول خود را خواهد داد.

البته توکلی سخنگوی مرکزی ملی رقابت هم در این رابطه گفته است: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند.

به نظر می رسد در شرایط فعلی که موضوع تغییر قیمت خودروهای داخلی مطرح است مسئولان مربوطه باید به روشنی با مردم صحبت کنند که دلیل تغییرات قیمتی چیست نه اینکه هر بخش با شانه خالی کردن از مسئولیت خود، دیگری را متولی تصمیمات جدید خودرویی بداند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد