Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:47:33 GMT

جشنواره اقوام فرصتی برای تبادل فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۵۰۵۹

جشنواره اقوام فرصتی برای تبادل فرهنگی است

حبیب‌الله خجسته‌پور عصر جمعه در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: مردم این استان با برگزاری این جشنواره با فرهنگ و آداب ‌و رسوم دیگر استان‌های کشور آشنا شدند.

وی با اشاره به اقدام‌های مطلوب دولت تدبیر و امید در برگزاری جشنواره‌های ملی، بیان کرد: دولت تمام تلاشش را به‌منظور بسترسازی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و آئینی در کشور به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته‌پور به قدمت و تاریخ کهن سمنان اشاره و تاکید کرد: با وجود مکان‌های تاریخی در این استان می‌توان با اجرای این‌گونه جشنواره‌ها در راستای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری گام برداشت.

معاون استاندار سمنان خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ بوم‌گردی این استان از تغییر کاربری و احیاء مکان‌های باستانی و خانه‌های روستایی حاصل می‌شود که با استقبال مطلوب مردم مواجه شد.

وی ابرازداشت: رونق بوم‌گردی از برنامه‌های اصلی برای توسعه گردشگری است و تسهیلات ارزان قیمت نیز به همین منظور در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: چند برابر شدن بوم‌گردی‌ها در چند سال گذشته نتیجه اجرای برنامه‌های کارآمد دولت تدبیر و امید است.

ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت شامگاه جمعه در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان با معرفی گروه‌های برتر در سه بخش، بازی‌های بومی و محلی، آیینی و عشایری با حضور معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی،  رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و جمعی از مسوولان استانی پایان یافت.

برچسب‌ها جشنواره ملی سمنان فرهنگی دولت تدبیر و امید گرمسار هفته وحدت ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره ملی سمنان فرهنگی دولت تدبیر و امید گرمسار هفته وحدت ورزشی جشنواره ملی سمنان فرهنگی دولت تدبیر و امید گرمسار هفته وحدت ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همایش بزرگ «پهلوان ایرانی» از برنامه‌های شاخصی است که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و هفته فرهنگی اصفهان، روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.
علیرضا خاکسار افزود: این همایش در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای به عنوان آئین کهن ملی و مذهبی ایران برگزار می‌شود.
وی، هدف از توسعه ورزش پهلوانی را آشنایی عموم مردم با این رشته ورزشی دانست و افزود: در همین راستا در ایام سال، همایش‌های شهری در بوستان‌ها و اماکن عمومی شهر برگزار می‌شود تا بستر معرفی این ورزش کهن به عموم مردم فراهم شود.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، هدف از برگزاری عمومی رویداد‌های ورزش پهلوانی را نهادینه کردن این رشته در فرهنگ عامه برشمرد وگفت: مهمترین رویداد‌هایی که برای توسعه ورزش پهلوانی در نظر داریم در هفته فرهنگ پهلوانی برگزار می‌شود که امسال با هفته فرهنگی اصفهان مصادف شده است.
وی با بیان اینکه رویداد «پیران گود» با محوریت تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای روز ۵ اردیبهشت‌ماه در زورخانه دخانیات برگزار شد، گفت: رویداد دیگر این هفته، تجلیل از قهرمانان و نام آوران کشتی استان اصفهان در سال ۱۴٠۲ است که با حضور مسئولان این رشته روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار شهروند برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد