Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بزرگترین قرارداد تجاری جهان در سال ۲۰۲۰ با عنوان مشارکت جامع اقتصادی منطقه‌ای (RCEP)، شامل ۱۰ کشور عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (ASEAN) و ۵ کشور دیگر، از جمله استرالیا، چین، ژاپن، نیوزلند و کره جنوبی است که شرکای اصلی تجاری این انجمن هستند.

بر اساس گزارش رویترز، این ۱۵ کشور نزدیک به یک سوم جمعیت جهان و تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه، این مشارکت بزرگ‌تر از سایر بلوک‌های تجاری منطقه‌ای، مانند اتحادیه اروپا و توافق ایالات متحده ـ مکزیک ـ کانادا (USMCA) است.
جزئیاتی از بزرگترین قرارداد تجاری جهان در سال ۲۰۲۰

در حقیقت، این توافق ابتدا با ۱۶ کشور آغاز شد، اما هند به دلیل نگرانی از آسیب به تولیدکنندگان داخلی آسیای جنوبی تصمیم گرفت تا وارد پیمان تجاری نشود. هند سومین اقتصاد بزرگ آسیا است و بازار وسیعی از مصرف‌کنندگان را در اختیار دارد، اما به هر حال، ۱۵ کشور عضو این قرارداد همچنان انتظار دارند تا هند دوباره به این پیمان تجاری بپیوندد. برخی کشور‌های عضو مانند ژاپن نیز بر این عقیده هستند که مشارکت دهلی نو به دلایل اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد و همچنین می‌تواند در مقابل وزنه سنگین چین به این گروه تجاری تعادل ببخشد.

یوسف خان در مقاله‌ای که «بیزینس اینسایدر» به چاپ رساند، نوشت: “انتظار می‌رود این توافق باعث تقویت تجارت و همکاری‌های منطقه‌ای شود، بدون آنکه در قوانین مربوط به حقوق کاری، فعالیت‌های زیست‌محیطی و حقوق مالکیت معنوی در کشور‌های عضو تغییری ایجاد کند. علاوه بر این، با وجود آن که آمریکا یکی از شرکای عمده تجاری بسیاری از کشور‌های این منطقه، مانند ژاپن و ویتنام، است، اما دیگر با امضای این قرارداد نقش کمرنگ‌تری را بازی خواهد کرد چراکه نفوذ چین به تدریج افزایش خواهد یافت. ”  
این در حالی بود که در سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، آمریکا را از پیمان تجاری اقیانوس آرام خارج کرد و تعرفه‌های جدیدی را بر شرکای تجاری خود اعمال کرد. به ویژه، جنگ تجاری آمریکا و چین به بسیاری از صادرکنندگان آسیایی، با کاهش تقاضا برای کالا‌ها و کند کردن روند پیشرفت‌شان، آسیب وارد کرد. به همین خاطر، ضرورت نتیجه‌گیری در توافق مشارکت جامعه اقتصادی منطقه‌ای بیش از پیش افزایش یافت.

رسانه‌های مختلف و تحلیل‌گران بر این عقیده هستند که توافق جدید به طور عمده برای تجارت کالا‌ها سودمند خواهد بود، زیرا به تدریج تعرفه‌های بسیاری از محصولات را کاهش می‌دهد. همچنین، این پیمان تجاری به اعضای خود اجازه می‌دهد تا کالاهایشان را در بلوک خود به فروش برسانند و نیازی به تشریفات اداری جداگانه برای مقاصد صادراتی مختلف نداشته باشند.

در پایان، توافقنامه تجاری مشارکت جامع اقتصادی منطقه‌ای به تولیدکنندگان آسیایی کمک می‌کند تا محصولات خود را به سایر کشور‌های منطقه نیز به فروش برسانند. حتی شرکت‌هایی که به خارج از محدوده بلوک صادرات دارند، تشویق خواهند شد تا زنجیره‌های عرضه خود را از میان کشور‌های عضو پیمان تجاری عبور دهند. منبع: اقتصاد24 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تولید ناخالص داخلی قرارداد تجاری جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد

سث رالینز قراردادی طولانی‌مدت با WWE امضا کرد

به دنبال افزایش حقوقی قابل توجه، سث رالینز قراردادی چندساله با WWE امضا کرد.

طرفداری | به نقل از Fightful Select سث رالینز قراردادی جدید با کمپانی WWE امضا کرده است. این قرارداد طولانی مدت بوده و قهرمان سابق کمربند سنگین وزن WWE در ازای افزایش حقوق قابل توجهی حاضر به امضای آن شده است.

منابع نزدیک به WWE به شان راس از Fightful select اطلاع دادند که سث رالینز به دنبال امضای یک قرارداد جدید، در سال‌های آینده نیز به همکاری با WWE ادامه خواهد داد. این قرارداد نیز مشابه بیشتر قراردادهایی که به تازگی تمدید شدند، از نوع طولانی مدت بوده و افزایش رقم قابل توجهی را به خود دیده است.

این اتفاق به منزله یک نفس راحت برای مسئولین WWE بود، چرا که بی شک سث رالینز از بدو ورودش به این کمپانی همواره یکی از بزرگترین ستارگان WWE به شمار آمده است. اگرچه این تمدید قرارداد برای مسئولین WWE دستاوردی بزرگ بود، اما کمتر کسی انتظار جدایی رالینز از کمپانی اول کشتی کچ جهان را داشت. ویژنری که از ستارگان برند ماندی نایت راو به شمار می‌رود، پیشتر نیز در مصاحبه با Fightful از تمایل خود به ماندن در WWE خبر داده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است