Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@17:19:28 GMT

ورود پدیده نادر سردچال قطبی به کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۲۹۲

ورود پدیده نادر سردچال قطبی به کشور

شرایط جوی که طی امروز، فردا و روز دوشنبه، شهرها و مناطق شمالی کشورمان تجربه خواهند کرد و با "بارش سنگین برف" همراه خواهد بود، پدیده‌ای نادر طی یک دهه گذشته است که مردم کشورمان را شگفت‌زده خواهد کرد!

به گزارش مشرق، کاهش محسوس و شدید دما از صبح روز جمعه 24 آبان ماه اکثر مناطق نیمه شمالی کشورمان را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این پدیده جوی به‌دلیل ورود یک "سردچال قطبی" از نواحی شمالی به کشورمان بوده است که نتیجه آن، بارش سنگین و غیرمنتظره برف در اکثر مناطق شمالی کشورمان است و از شب گذشته، بارش برف در بسیاری از مناطق کشورمان آغاز شده به‌گونه‌ای که در حال حاضر در ارتفاعات محور هراز، چالوس، فیروزکوه، محور کیاسر ــ سمنان و گردنه کوهین قزوین شاهد بارش برف هستیم.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت بارش برف و باران در کشور

همچنین شدت بارش برف در برخی از مناطق مانند محور جُوین ــ سبزوار در خراسان رضوی و آزادشهر ــ شاهرود در استان گلستان به‌حدی بوده که تردد در این مناطق فقط با "زنجیرچرخ" امکان‌پذیر است!

اما ورود "سردچال قطبی" به کشورمان بنابر برخی پیش‌بینی‌ها باعث رقم خوردن پاییزی بسیار نادر طی یک دهه گذشته در کشورمان خواهد شد به‌گونه‌ای که به‌تدریج از امروز دامنه بارش‌ها همراه با ریزش هوای سرد زمستانی به دامنه‌ها و شهرهای البرز جنوبی امتداد می‌یابد و بارش برف و سرما در روز دوشنبه به اوج خود خواهد رسید.

برف و کولاک باعث انسداد برخی از مسیرهای اصلی و فرعی در استان‌های تهران، البرز و قزوین می‌شود!

اگر شدت بارش‌ها طی امروز و فردا ادامه یابد، "تعطیلی مدارس" در روزهای یکشنبه و دوشنبه در بسیاری از شهرها و روستاهای شمالی کشور از جمله تهران دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط جوی که طی امروز، فردا و روز دوشنبه، شهرها و مناطق شمالی کشورمان تجربه خواهند کرد و با بارش سنگین برف همراه خواهد بود، پدیده‌ای نادر طی یک دهه گذشته است که مردم کشورمان را شگفت‌زده خواهد کرد!

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین زنجیر چرخ سمنان تهران بارش برف اخبار حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد

مدیرکل هواشناسی استان کردستان از ورود سامانه بارشی قوی خبر داد و گفت: در شهرستان سروآباد ۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شده است. - اخبار استانها -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به بارش‌های اخیر اظهار داشت: در روز گذشته سلین اورامان با 38.1 میلیمتر بیشترین و هزارکانیان با 0.5 میلیمتر کمترین بارش را در سطح استان داشته است. در سنندج نیز 13.6 میلیمتر بارش ثبت شد.

وی گفت: متوسط بارش استان به صورت پهنه‌ای از اول مهر ماه 1402 تا 14 اردیبهشت ماه 1403 حدود 421 میلیمتر بوده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: این مقدار نسبت به دوره مشابه بلند مدت در استان یک درصد افزایش داشته و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: در این مدت شهرستان سروآباد با 973 میلیمتر بیشترین و شهرستان بیجار با 217 میلیمتر کمترین بارش را داشته است.

صدیقی با اشاره به اینکه برای امروز تا اوایل شب در نیمه جنوبی و غربی استان شرایط رگبار و رعد و برق پراکنده وجود دارد، عنوان کرد: از اواسط شب تا بعدازظهر فردا میزان ناپایداری کاهش پیدا کرده اما همچنان برای شهرستان‌های بانه، سقز، دیواندره و ارتفاعات استان وقوع بارش دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی قوی به آسمان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه سامانه بارشی فعال وارد منطقه شده و در برخی نقاط نیز بارش تگرگ وجود دارد. بارش‌های این سامانه در نیمه جنوب استان قابل توجه بود ه و سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب موقت خواهد شد.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟