Web Analytics Made Easy - Statcounter

معلمان "ماده ۹۸" که از مهر ۹۸ استخدام شده‌اند به عدم اجرای مصوبه مجلس برای آنها یعنی افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق معترضند، در همین رابطه رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از نامه به دیوان محاسبات برای بررسی این مشکل خبر داد. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ جمعی از معلمان پیمانی "ماده 28" که از مهر 98 به استخدام آموزش‌وپرورش درآمده‌اند در پیام‌های مختلفی با عنوان "افزاش عادلانه حقوق معلمان ماده 28 ورودی 98" خواستار بررسی چرایی عدم اجرای قانون افزایش حقوق مصوب مجلس و قانون بودجه کشور توسط وزارت آموزش و پرورش در صدور احکام جدیدشان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که چرا معلمان ورودی سال 98 مشمول مصوبه مجلس مبنی بر افزایش 400 هزار تومانی حقوق نشدند؟ اظهار‌ کرد : بنده نمی توانم نظر شخصی بدهم که آیا افزایش 400 هزار تومانی باید مشمول حال این گروه از معلمان بشود یا خیر به همین دلیل نامه‌ای را خطاب به وزارت آموزش‌وپرورش نوشتم که رونوشت آن نیز به دیوان محاسبات ارسال شد.

چرا افزایش 400 هزار تومانی حقوق شامل معلمان جدید نشد؟!صفر تا صد اجرای قطعی "رتبه‌بندی معلمان" از زبان معاون وزیر آموزش‌‌و‌پرورش

وی افزود: آموزش‌وپرورش معتقد است، چون این معلمان اول مهر 98 استخدام شدند، مشمول افزایش سنواتی حقوق که ابتدای سال برای کارمندان اعمال شد، نیستند و حقوق آنها نیز براساس قانون مدیریت خدمات کشوری محاسبه شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: به همین دلیل از دیوان محاسابت خواستم تا آنها نیز نظر بدهند که آیا افزایش 400 هزار تومانی حقوق شامل حال این افراد می‌شود یا خیر و اگر آنها هم نظر منفی داشتند، موضوع را برای بررسی بیشتر به هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس ارسال می‌کنیم.


فیش حقوقی یکی از معلمان ماده 28 ورودی 98

در همین رابطه، علی الهیار ترکمن؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش اینگونه توضیح داد: همه معلمان جدید الاستخدام آموزش و پرورش باید با قوانین و مقررات بیشتر آشنا شوند و حقوق قانونی خود را بشناسند در این صورت تصور نمی‌کنند، وزارتخانه‌ای که مسئولیت آنها را بر عهده دارد کار خلاف قانون انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر مصوبه مجلس را بررسی کنید به 400 هزار تومان افزایش سنواتی اشاره دارد و این افزایش حقوق نیست بر اساس سنوات، افزایشی در نظر گرفته‌اند که 400 هزار تومان همان افزایش سنواتی است و معلمان ماده 28 که مهر 98 استخدام شده‌اند چه سابقه و سنواتی دارند که ما 400 هزار تومان را برای آنها اعمال کنیم؟

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط علی الهیار حمیدرضا حاجی بابایی معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمیدرضا حاجی بابایی معلمان حمیدرضا حاجی بابایی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مظفر جمالی‌نژاد، ظهر امروز، در دیدار  با استاندار لرستان گفت: تحقق  شعار سال برای امید و اعتمادآفرینی‌ هرچه بیشتر در جامعه نیازمند همراهی و اهتمام دستگاه‌های اجرایی است.

او با اشاره به اتخاذ سیاست پیشگیرانه و اقدام به‌موقع دیوان محاسبات لرستان در چارچوب اختیارات قانونی، اضافه کرد: استفاده از تهیه تفریغ زودهنگام، تهیه گزارش‌های تحلیلی و آسیب‌شناسی و راه‌اندازی سامانه 198 ازجمله اقدامات این اداره‌کل است.

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان عنوان کرد: رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی، بازدید‌های میدانی، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های  آموزشی و تخصصی از دیگر اقدامات این اداره‌کل بوده‌است.

جمالی‌نژاد با اشاره به کمک به پیشرفت و توسعه لرستان، بیان کرد: دستاوردهای خوبی را در تحقق منابع  و مصارف بودجه،  جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی به‌دست آورده‌ایم.

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، نیز در این نشست گفت: تصمیم‌گیری  مؤثر و اجرای برنامه‌های کلان و راهبردی نیازمند اصلاح و بازنگری در فرآیندها و نظام بودجه‌ریزی فعلی است.

او ورود دیوان محاسبات را به حوزه شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی بسیار مهم دانست و یادآور شد: از ارسال گزارش‌های  تحلیلی و نتایج نظارت برخط ماهانه برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر استقبال می‌کنیم.

انتهتی پیام/645

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است