Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان اینکه از هر طرحی که منجر به تولید مسکن شود استقبال می‌کنیم، گفت: دولت برای سال‌های 98 و 99 تولید 900 هزار واحد مسکونی را هدف‌گیری کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان اینکه از هر طرحی که منجر به تولید مسکن شود استقبال می‌کنیم، گفت: دولت برای سال‌های 98 و 99 در مجموع تولید 900 هزار واحد مسکونی را برای شهرهای مختلف و در نقاطی که در درون محدوده قانونی شهرها زمین در اختیار دولت و یا در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی بوده هدف‌گیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چون شیوه طرح تولید اقدام ملی مسکن، مشارکتی است بنابراین مسکنی که تولید می‌شود مانند مسکن‌های مهر یا برخی مسکن‌های دیگر، ممکن است قیمت آن پایین کف باشد اما تولید 900 هزار واحد مسکونی در شهرهایی که دارای زمین  بودند هدف گیری شده که اقدام خوبی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: در طرح مسکن مهر، زمین‌ها در محدوده قانونی شهرها نبود و زمین‌هایی را در اطراف شهر به محدوده اضافه می‌کردند که در نتیجه در زمینه تاسیسات زیربنایی دچار مشکل می‌شدند و برخی از مسکن‌ها مهر هم اکنون مشکل تاسیسات زیربنایی دارند و دارای سکونت نیستند و یا مقبولیت لازم را برای زندگی ندارند اما در طرح اقدام ملی مسکن، سعی شده مسکن‌ها در درون شهرها باشند.

موسوی بیوکی با بیان اینکه عمده بی مسکن‌های کشور را قشر مستضعف جامعه تشکیل می‌دهند، ادامه داد: اینکه آیا طرح اقدام ملی تولید مسکن می‌تواند نیاز این قشر ضعیف را پاسخگو باشد به صورت مطلق نمی‌توان به این سوال پاسخ مثبت داد.

وی ادامه داد: طبق آماری که برای امسال وجود دارد در حال حاضر به یک میلیون و 700هزار واحد مسکن در کشور نیاز داریم و اگر دولت این 900 هزار واحد مسکونی را تولید کند هنوز تقریبا یک میلیون واحد مسکونی کمبود داریم که امیدواریم در برنامه‌های بعدی دولت این تولید صورت گیرد و به قشر ضعیف بیشتر توجه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر طرح اقدام ملی بر بازار مسکن گفت: قطعا وقتی هر عرضه‌ای به بازار وارد شود قیمت‌ها را تعدیل می‌کند و این محدود به مسکن نیست و این طرح اگر قیمت‌ مسکن را کاهش ندهد حداقل می‌تواند آن را کنترل کند.

موسوی بیوکی با بیان اینکه پیش بینی شده 100 هزار واحد مسکونی در کشور در بافت‌های فرسوده ساخته ‌شوند، ادامه داد: در استان یزد در سفری که معاون وزیر مسکن به یزد داشت از چند زمینی که در بافت‌های فرسوده و قدمی برای ساخت مسکن به مشارکت گذاشته بودند، بازدید شد.

وی با اشاره به انتقاداتی که به طرح اقدام ملی تولید مسکن وجود دارد، گفت: چون این طرح به صورت مشارکتی انجام می‌شود و پیمانکاران و انبوه‌سازان در آن دخیل هستند، بخشی از واحدهای مسکونی سهم پیمانکار می‌شود و در اختیار این انبوه‌سازان قرار می‌گیرد و به دلیل مالکیت انبوه‌سازان بر بخشی از واحدهای مسکونی به آن انتقاد وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از نیمه‌تمام بودن ۲۷۰ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۹ در سی‌سخت خبر داد و گفت: پیگیر اختصاص اعتبار یه این واحدها هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز_ پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در نشست با مدیران بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در سطح کشور ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصد است که نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی با تاکید بر کوتاه شدن زمان پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن به متقاضیان افزود: بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه پنج هزار و ۳۰۰و احد روستایی برای مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل استان معرفی شد که انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند. گفت: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد و چنانچه تسهیلات در جای درست خود هزینه شود دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: در جلسات کارگروه امور زیربنایی طرح‌های گردشگری مصوب می‌شوند و اعتبار دریافت می‌کنند، اما این اعتبارات در جای درست خود هزینه نشدند که حوزه مسکن نباید این‌گونه باشد.

روستا خاطرنشان کرد: تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک‌ها از جمله بانک مسکن و بنیاد مسکن به خوبی رصد می‌شود و انحرافی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده در زلزله سال ۱۳۹۹ شهر سی سخت، گفت: از مجموعه یک هزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله دچار خسارت شد ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است که در حال پیگیری اختصاص اعتبار به این واحدها هستیم.

کد خبر 750009

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود