Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه نشریات خبری ایرنا؛ ‌ ستاد انتخابات کشور چندی پیش آغاز به کار کرد و از میانه‌های آذرماه نیز ثبت نام نامزدهابه صورت رسمی کلید می‌خورد، در این میان اصلاح‌طلبان هم به دنبال حضور با هویتی کاملا اصلاح‌طلبانه و هم فراهم کردن سازوکار آن هستند.

اصولگرایان نیز می‌کوشند بر انشقاق‌ها و تکروی‌های درون جناحی خود، مانند آنچه پایداری‌ها و نواصولگرایان در پیش گرفتند، فائق آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوگاه اصلاح‌طلبان

وضعیت، موانع و راهبردهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان

به نوشته روزنامه شرق، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای ستاد استان تهران شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه در مقطع فعلی مسئولیت سنگینی بر عهده اصلاح‌طلبان قرار دارد، تأکید کرد: برخی می‌گویند باید به‌دنبال اصلاح اصلاح‌طلبی بود؛ اصلاح‌طلبی که نیاز به اصلاح ندارد، بهتر است بگویم باید به دنبال اصلاح اصلاح‌طلبان باشیم. وی با هشدار به برخی افراد که در زمین طراحی‌شده رقیب بازی می‌کنند، گفت: برخی آیه یأس‌خواندن‌ها در داخل جبهه اصلاحات مطمئنا بازی‌کردن در زمینی است که رقیب ما طراحی کرده است و متأسفانه افرادی هم مأموریت‌شان دامن‌زدن به برخی اختلاف نظرهای طبیعی در داخل خانواده اصلاحات است.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به عملکرد مجلس دهم به‌ویژه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: راهبرد ما در مجلس دهم آرامش و دوری از تنش بوده است و از این راهبرد نتیجه گرفته‌ایم. با سخنان تند و آتشین می‌شود یک‌شبه قهرمان شد، اما آیا نتیجه‌ای برای کشور و گفتمان اصلاحات دارد؟ فراکسیون امید در حد بضاعت خود فعالیت‌هایی در به‌ثمرنشستن طرح‌هایی که دغدغه مردم و همین‌طور جامعه مدنی در آن لحاظ شده بود، انجام داد؛ از جمله طرح کاهش مجازات اعدام که در ارزیابی سازمان ملل در مسائل حقوق بشری ایران تأثیرگذار بود یا طرح کاهش حبس که دو فوریت آن در مجلس به تصویب رسید و نظایر چنین طرح‌هایی که اعضای فراکسیون امید طراح اولیه آن بوده‌اند.

محمد عطریانفر از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره سخنان عارف که گفته بود با سخنان تند و آتشین می‌شود، یک‌شبه قهرمان شد،  به روزنامه اعتماد می‌گوید: هر چند من با این فرمایش آقای عارف موافق هستم که طرح سخنان آتشین به معنای پایان مسوولیت‌ها نیست، اما باید به ایشان بگویم این پاسخ ما نیست. حرف منتقدان به فراکسیون امید این نیست که چرا سخن تند نمی‌گویید؛ بلکه صحبت این است که چرا برون‌داد مناسبی نداشتید و چرا متناسب با انتظاراتی که وجود داشت، آن هم در راستای یک پارلمان موفق عمل نشد؛ بنابراین به نظر می‌رسد این فرمایش آقای عارف بیشتر از آنکه پاسخ به منتقدان باشد، دوری از پاسخگویی است.

محمدحسین شیخ‌محمدی معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا ‌در ارتباط با طرح سرا که توسط شورایعالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان مطرح شده است، اظهار کرد: نفس و کلیات طرح سرا (ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ‌ی رأی ﺳﻨﺠﯽِ اصلاح‌طلبان) مورد تائید ما است. ما از هر گامی که به شفاف، دموکرات و پاسخگو شدن شورای عالی منتهی شود حمایت خواهیم کرد. اجرای طرح سرا را گام ابتدایی برای تحقق دموکراسی و شفافیت در شورای عالی سیاست‌گذاری می‌دانیم.

هدایت‌الله آقایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی نوشته است: در هر جریانی نیاز به نوآوری و ابتکار وجود دارد. طرح سرا طرحی آماری است که بر اساس آن نظرات اشخاصی که از سوی تشکل‌های اصلاح‌طلب معرفی شده‌اند، سنجیده می‌شود. این اشخاص امکان دارد تا یک میلیون نفر نیز برسند و برآیند نظرات آنها می‌تواند خیلی از مسائل را در جریان اصلاحات روشن و مشخص کند. این طرح نوآورانه و خلاقانه باید با استقبال روبه‌رو شود و دیگر جریان‌ها نیز از آن الگو گیرند؛ چرا که دنیای امروز دنیای آمار و تکنولوژی است. طرح سرا وسیله سنجش نظرات بدنه مردمی جریان اصلاحات نیز است و نشان خواهد داد تشکل‌ها و اشخاص در جریان اصلاحات، که خواهان حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی هستند آیا توانایی جذب رأی و نظر مردم را دارند یا خیر.

فیاض زاهد تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در گفت وگو با روزنامه آرمان ملی اظهار داشت: قطار اصلاحات باید در حال حرکت تعمیر شود. خروج همه‌جانبه و یکباره اصلاح‌طلبان از قدرت یک اقدام اشتباه خواهد بود. اگر همه جریان‌های سیاسی نیز انتخابات آینده را تحریم کنند میزان مشارکت در انتخابات ۵۰‌ درصد خواهد بود. دلیل آن نیز حضور افراد حاضر در شهرستان‌ها و روستاهاست. این در حالی است که هر انتخاباتی نیز با ۵۰‌ درصد مشروع می‌شود. اگر اصلاح‌طلبان بتوانند گفت‌وگوی توأمان تعامل و تنش را با مسئولان جلو ببرند راه معقول‌تری به‌نظر می‌رسد. اصلاح‌طلبان باید برخی نهادها را متوجه این نکته کنند که اصلاح برخی رویکردها به انسجام و بقای کشور کمک می‌کند. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان باید برای بحران‌های کنونی جامعه راه‌های عقلایی و منطقی ارائه کنند.

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره استراتژی اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات به روزنامه آفتاب یزد می‌گوید: اصلاح‌طلبان راهبردشان خیلی مشخص است، اینکه اصلاح‌طلبان در دوره گذشته برخی از اصولگرایان معتدل را در لیست خودشان قرار دادند، تصمیمی بود که با توجه به نیاز زمان اتخاذ کردند. بارها نیز اشاره کردیم که در آن زمان چون ما یک مجلس خاص داشتیم که هر روز یک غوغا و مشکلی برای کشور ایجاد می‌کرد و از سویی ردصلاحیت‌ها هم در انتخابات ۹۴ نصیب اصلاح‌طلبان شد، طبیعی بود اصلاح‌طلبان به خاطر اینکه تلاش کنند لا اقل یک مجلس ملایمی شکل بگیرد، در بعضی مناطق از اصولگرایان معتدل پشتیبانی کردند. در حال حاضر مشکل این است که مجلس ما یک مجلس تضعیف شده است. ما مجلس مقتدری با نیروهای شجاع و پاکدست نیاز داریم. اصلاح‌طلبان در این انتخابات ۹۸تنها با نیروهای خودشان خواهند آمد و شاخص‌های شفاف و در عین حال توانمندی خواهند داشت.

به گزارش تارنمای فرارو،  نام شهیندخت مولاوردی در برخی رسانه‌های اصلاح طلب مطرح شده است، تاکنون هیچ یک از اعضای شورای اصلاح‌طلبان در این باره اظهار نظری نکرده اند. اما به نظر می‌رسد او جایگاه مهمی در انتخابات مجلس برای اصلاح‌طلبان خواهد داشت. اخیرا اعلام شده است که او رابط اصلاح طلبان استان البرز با شورای سیاستگذاری است. برخی رسانه‌ها می‌گویند مولاوردی از کرج نامزد انتخابات می‌شود. اما اگر قرار باشد او سر لیست اصلاح‌طلبان شود، باید از تهران در انتخابات شرکت کند.

انتخاب یک زن به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شاید بتواند کمی از مشکلات این جریان سیاسی بکاهد، انتخاب یک زن به عنوان سر لیست اقدامی نادر و سنت‌شکنی آشکار در فضای سیاسی ایران است. با این حال مشخص نیست که این اتفاق ساختارشکنانه نیز بتواند هواداران اصلاح طلبان را به پای صندوق‌ها رای بکشاند.

در جریان مقابل چه می گذرد؟

روزنامه آرمان ملی گزارش داد: باز هم در ماه‌های منتهی به برگزاری انتخابات، چراغ ساختمان شایعه و اتهام‌زنی دلواپسان روشن‌تر از قبل شد؛ آنها دو هدف دارند. هدف نخست آنکه اجازه ندهند بار دیگر نام اصلاح‌طلبان بر برگه‌های رای مردم نوشته شود و هدف دوم اینکه انتقام شکست‌های پیاپی خود را بگیرند. بنابراین هر روز با یک بی‌اخلاقی سعی در بی‌اعتماد کردن جامعه  نسبت به اصلاح‌طلبان دارند.

مخالفان جریان اصلاحات و دلواپسان نقش‌آفرینی محسن آرمین در روند فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان مطابق معمول اقدامات غیراخلاقی را در دستور کار قرار دادند و اقدام به انتشار تصویر دختر محسن آرمین با ادعایی دروغ کردند... اتهام‌زنی هم عادت همیشگی دلواپسان است و برایشان اهمیت ندارد ادعایشان سبب خنده و تفریح دیگران می‌شود چون ذره‌ای صداقت و صحت ندارد مثلا بر چه اساس ادعا کردند دختر آرمین کارمند جان کری است؟ مشخص است که دلواپسان نگران هستند.

بنا به تحلیل این روزنامه از برنامه‌ریزی انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌ترسند که منتهی به پیروزی‌شان شود بنابراین سعی دارند با درگیر کردن ذهن بزرگان جریان اصلاحات مانع از برنامه‌ریزی انتخاباتی آنها شوند و در نهایت هم شاید این ترس را داشته باشند که اظهارات مادر فریدالدین حدادعادل درباره تاسیس مدرسه برای تحصیل فرزندش مانع رای‌آوری جریان اصولگرایی شود پس با اتهام‌زنی به دختر آرمین درصدد پوشاندن حواشی اطراف فرید حدادعادل هستند.

اردوگاه اصولگرایان

وضعیت اصولگرایان و سیاست‌های انتخاباتی این جریان

مرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با نامه نیوز در واکنش به ادعای اخیر پایداری‌ها مبنی بر این که اصولگرایی منسوخ شده و گفتمان نیروهای انقلاب متفاوت است، ‌ تاکید کرد: ما اصولگرایی را یک گفتمان می‌دانیم و نه یک جریان و حزب خاص! وقتی از اصولگرایی حرف می‌زنیم، اتفاقا از یک گفتمان انقلابی سخن می‌گوییم و گفتمان نیروهای انقلاب اتفاقا اصولگرایی است.  آنچه نیروهای انقلابی را دور هم جمع می‌کند، گفتمان اصولگرایی است و به‌نظرم دلیل بیان آن این است که سخنانی از این دست نوعی رد گم کنی است! اصولگرایی گفتمان خود انقلاب اسلامی است و همه اشخاص حقیقی و حقوقی که گرد میز وحدت اصولگرایان نشستند، برای تحقق ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کنند. همچنین برخلاف اظهارات عضو دیگر آن مجموعه، این گروه دنبال سهم‌خواهی نیست و سازوکار انتخاباتی نیز در این شورا به‌نوعی طراحی شده که هیچ گروهی ادعای سهم‌خواهی نداشته باشد. این شورا برمبنای شاخص‌ها و شایسته‌سالاری به سراغ نیروها رفته‌اند.

وی در خصوص نزدیکی جریان پایداری به احمدی نژاد نیز تصریح کرد:‌ ممکن است که پایداری به احمدی‌نژاد نزدیک شود، زیرا اخباری داریم که حاکی از این است که آقای احمدی‌نژاد و جریان ایشان دنبال حضور در انتخابات هستند. این اخبار توسط ایشان تاکنون نیز تکذیب نشد. دوستان جبهه پایداری نیز عموما نزدیک به آقای احمدی‌نژاد بوده و هستند. این امکان وجود دارد که جمع آقای احمدی‌نژاد هم در تشکیل این جریان شرکت کند و فکر نمی‌کنم جبهه پایداری به تنهایی موضوعیتی داشته باشد، زیرا پایداری منهای آقای احمدی‌نژاد فاقد موضوعیت است و تنها شامل چند نفر است و پایداری با احمدی‌نژاد معنا پیدا می‌کند.

امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با نامه نیوز با اشاره به احتمال ایفای نقش احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس، گفت:‌ آقای احمدی‌نژاد یک ظرفیت اجتماعی دارد، اگر این ظرفیت را نادیده بگیرند تبدیل به یک پتانسیل انتخاباتی می‌شود...آقای احمدی‌نژاد از نردبان اصولگرایی بالا آمد اما او همان دوره ریاست‌جمهوری‌اش اعلام کرد «اصولگرا نیستم و تئوری و دیدگاه خودم را دارم» بنابراین بعید می‌دانم ظرفیت اجتماعی‌اش را به اصولگراها وام بدهد؛ به ویژه آنکه برخی اصولگرایان موضع سرسختانه‌ای نسبت به آقای احمدی‌نژاد دارند. در مقابل برخی اصولگرایان نیز موضع حمایتی از آقای احمدی‌نژاد دارند که ممکن است احمدی‌نژاد با آنها به تفاهمی برسد و برنامه اصولگراها را تحت تأثیر قرار دهد.

وی درباره احتمال به تفاهم رسیدن احمدی نژاد با پایداری ها نیز اظهار داشت:‌ پایداری ها در یک مقطعی با احمدی نژاد روابط خوبی داشتند ولی در مقطع دیگری سرسختانه مقابلش موضع گرفتند. من شخصا معتقدم آقای احمدی‌نژاد به طور مستقل وارد صحنه انتخابات مجلس می‌شود.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی مؤتلفه در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا می‌گوید: برای رسیدن به گفتمان انقلابی‌گری طبیعتا اصولگرایی سنتی و بدون توجه به جوان‌گرایی و تغییر روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر در نواصولگرایی دو تغییر را در اصولگرایی مورد تاکید قرار می‌دهد یکی گرایش به جوانان یا جوان کردن عناصر اصلی فعال در کنش سیاسی و دوم تغییر روش‌ها بر اساس شرایط زمان که طبیعتا شیوه‌ها و روش‌هایی که در گذشته برای جذب آحاد جامعه و فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی مورد استفاده قرار می‌گرفته، آن روش‌ها به روش‌های جدیدی که متناسب با علم روز و فضای مجازی باشد باید ارتقاء پیدا کند تا بتواند ما را به آن گفتمان غالب یعنی انقلابی‌گری برساند.

مهدی چمران عضو شورای ائتلاف اصولگرایان در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو دباره نسبت جمنا با شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: شورای ائتلاف حالتی فراتر و گسترده‌تر از جمنا دارد. بنابراین همان جمنا است ولی با دعوت از گروه‌ها و اقشار مردمی سعی کرده مفصل تر باشد.  وی با اشاره به اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، جمعی است که جنبه حزبی آن کمتر و جنبه ائتلافی آن بیشتر مطرح است، تصریح کرد: قرار است همه اقشار مردم در شورا نماینده داشته باشند، بنابراین استمرار و تکمیل شده‌ جمنا محسوب می‌شود؛ البته کارکردش در حال حاضر برای انتخابات است و برای بعد از آن باید تصمیم‌گیری شود، زیرا عده‌ای معتقدند باید استمرار داشته باشد و استمرارش بستگی به نوع عملکردش دارد.

ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصولگرا و دبیر کل حزب ایران زمین در گفت وگو با روزنامه آفتاب یزد اظهار داشت:‌ جمنا از همان ابتدا به لحاظ عدم رعایت اصولی که باید مبتنی بر آن‌ها یک تشکل سیاسی شکل بگیرد، مشخص بود که محکوم به شکست است و این اتفاق هم افتاد. کسانی که جمنا را مهندسی کردند و شخصیت‌هایی که شاخص دراین ارتباط بودند امروز شانا را نیز به وجود آوردند و قطعا سیاست‌ها هم همان سیاست‌های گذشته است، کسانی که این طور سازوکارها را مهندسی می‌کنند هیچ گاه تغییر پیدا نکرده‌اند، بنابراین تفکر و اندیشه موجود در ایجاد شانا همان تفکر و اندیشه‌ای است که در جمنا وجود داشت و تغییری هم در آن ایجاد نخواهد شد...

وی در ادامه با بیان این که پایداری‌ها نشان دادند که هیچ پایگاه اجتماعی ندارند افزود: پایداری‌ها بودند که به اصولگرایی بیشترین آسیب را زدند. همین‌ها با رفتارهای خاص و به دور از اینکه انگیزه اصلاح امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه ما را به عنوان یک هدف تعقیب کنند، سال‌ها دم از اصولگرایی زدند. اصولگرایی به خودی خود هیچ ایرادی ندارد هر ایرادی که هست در رفتارهایی است که به نام اصولگرایان انجام می‌شود.

 دیده بانی از جبهه رقیب

روزنامه کیهان در ستون نگاهی به دیروزنامه های زنجیره ای می نویسد: ناگفته پیداست که حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، امری مبارک و به صلاح است، لیکن تبدیل این امر به صرف ابزار کسب رأی و ایجاد پروپاگاندا حول آن با نیت بهره‌برداری تبلیغاتی؛ امری به غایت فرصت‌طلبانه است.

لزوم جلوگیری از ورود پول های کثیف به انتخابات

ذبیح نیک‌فر نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به برخی مباحث مطرح شده طی هفته‌های اخیر درباره منشأ پول‌های کاندیداهای انتخابات، گفت: یکی از نکات حائز اهمیت برای کاندیداهای انتخابات، منشأ و منبع پول‌هایی است که صرف تبلیغات‌شان می‌کنند، باید منشأ این پول‌ها به طور شفاف مشخص شود.

وی، یکی از تبعات شفاف نبودن منشأ و منبع پول‌های هزینه شده از سوی کاندیداهای انتخابات را ایجاد رانت و فساد دانست و اظهار داشت: وقتی منشأ پول‌های صرف شده برای کاندیداهای انتخابات مشخص نباشد، پول‌های بی حساب و کتاب از سوی منابع قدرت و ثروت برای کاندیداها هزینه می‌شود. به اعتقاد این نماینده مجلس یکی از دلایل رواج پول‌های کثیف در انتخابات را، خلاء قانونی عنوان و خاطرنشان کرد: معتقدم قانون انتخابات می‌بایست در جهت مقابله با پول‌های کثیف اصلاح شود.

برچسب‌ها اصولگرایان رسانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصولگرایان رسانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان اصولگرایان رسانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی

«توانمندی‌های صادراتی ایران»، «ابلاغ ۲قانون برای اجرا»،‌ « نشست خبری کاندیداهای زن تهران برای انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم» و «خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی» از موضوعات مهم خبری هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور سید ابراهمی رئیسی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم  امروز، در نامه‌ای به رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد که عبارتند از:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

****

با توجه به اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود،‌ تبلیغات داوطلبان نمایندگی از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و داوطلبان ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند. انتخابات در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران نیز با اشاره به کشیده شدن انتخابات در برخی حوزه ها به دور دوم، یاداوری کرد که ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ را برگزار کردند.

در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم،‌ نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

زینب قمصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و درباره لزوم مشارکت برای دور دوم انتخابات، آسیب شناسی نوسان مشارکت و اهمیت فضای مجازی سخن گفتند.

از طرف دیگر با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

****

در پی کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط دونده زن ایرانی،‌ سخنگوی دولت این موفقیت را به نازنین‌فاطمه عیدیان تبریک گفت.

علی بهادری جهرمی نوشت: این دختر قهرمان، نمونهٔ جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قلهٔ قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

****

با توجه به شکل گیری موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار توییت‌هایی در صفحات شخصی خود، این اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان دانستند.

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و برخورد شدید با آنها نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

همچنین روح‌الله متفکرآزاد عضو دیگر هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که خیزش دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که جنایات این رژیم برای دنیا غیر قابل پذیرش است و امیدواریم در نهایت این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود.

مهدی باقری از دیگر نمایندگان مجلس نیز با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است