Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در این نشست اظهار داشت: خداوند متعال می فرماید که انسانهای بزرگ را به عنوان پیشوا و ائمه قرار داده است و باید از آنها الگو بگیریم.

وی با بیان این مطلب گفت:علمای مقاومت همه جزء پیشوایان امت اسلامی هستند؛ عالم اسلامی عالمی است که بتواند فرهنگ مقاومت را در درون خود داشته باشد، چنین عالمی می‌تواند پیشوای مسلمانان باشد و در برابر طاغوت و شیطان ایستادگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله اراکی ادامه داد: علما باید فرهنگ مقاومت را در جامعه خود تسریع بخشند، امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و  در راه دین خدا جانفشانی کنند، چنین علمایی علمای مقاومت هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به این‌که در عصر حاضر جبهه علمای مقاومت متشکل از علمای بسیار پاکی است که هر کدام می‌توانند الگوی خوبی برای امت اسلامی باشند، گفت:امیدواریم تمامی امت اسلامی بتوانند از چنین علمایی الگو بگیرند و بتوانند تمامی مشکلات خود را حل کنند.

آیت الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه، علما، جانشین خداوند در زمین هستند، اظهار کرد:عالم و اندیشمند مسلمان زمانی می‌توانند، مسئولیت و نقش واقعی خود را انجام دهند که راه انبیا را تبیین کنند.

وی بیان داشت: مسئولیت امت اسلامی، پس از نبی اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) بر دوش علما و فرهیختگان نهاده شده است؛ علما فرمانده عملی و حتمی هدایت مردم پس از انبیا و اوصیا هستند.

آیت الله تسخیری خاطرنشان ساخت: امروزه جنبش مقاومت به دست علمای بزرگواری سپرده شده که مسیر شهادت را طی می‌کنند.
 
حاضرین در این نشست بر جایگاه ویژه علمای مقاومت در هدایت جامعه اسلامی تأکید و از شخصیت‌های تقریبی همانند امام راحل، آیت‌الله بروجردی، شیخ شلتوت، امام موسی صدر، سید محمدباقر صدر و... یاد کردند.

شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت اسلامی هم در پیام ویدئویی به نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت، گفت:این ‌که هر حزب و گروهی حرف خود را بزند وحدت ایجاد نمی‌شود؛ متأسفانه یکی از مشکلات ما این است که هر گروه و حزبی نسبت به فعالیت‌ها و ایده‌های خود دچار نوعی تکبر شده و به سخن دیگر احزاب و گروه‌ها توجه ندارد.

شیخ حمود، دوره‌های جهان اسلام در عصر حاضر را به دو نوع پیش از انقلاب اسلامی و پس از انقلاب اسلامی تقسیم کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی سیاست اسلامی‌ را زنده کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نشان داد که دیانت ما عین سیاست و سیاست ما عین دیانتمان است؛ این انقلاب دین و سیاست را در مسیر صحیح خود قرار داد و نشان داد که دین می‌تواند سبب عزت، استقلال و... ملت‌ها شود.

شیخ حمود در ادامه با بیان این‌که جبهه مقاومت با دستاوردهای خود دنیا را شگفت زده کرده است و دوست و دشمن بر این مسأله اعتراف می‌کنند، گفت:ایران اسلامی با ایجاد جبهه مقاومت نشان داد که شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی تنها یک شعار پوچ است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با تحریم‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند و دشمنان در تلاش هستند تا مسئولان ایرانی را در افکار عمومی تخریب کند، اما ما باید واقعیت‌های ایران اسلامی را برای ملت‌ها تبیین کنیم.

شیخ حمود در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ما حوادث عراق و لبنان را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که برخی به دنبال ایجاد اغتشاشات هستند و علما باید نسبت به چنین مسائلی دقت نظر ویژه‌ای داشته باشند؛ البته ما برای هر آن چه که در منطقه رخ می‌دهد،  باید با محور فلسطین را  در نظر بگیریم؛ فلسطین باید محور تمامی فعالیت‌های ما باشد.

وی  دامه داد: متأسفانه برخی از علما به سبب ترس واقعیت‌ها را درباره دشمن نمی‌گویند، حال آنکه ما باید چهره واقعی دشمن را به مسلمانان نشان داده و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم

حمود یادآور شد:متأسفانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در برخی از جنبش‌های اسلامی نفوذ و رخنه کرده‌اند، به همین دلیل شاهدیم که برخی از علما به دروغ خود را مدافع اسلام معرفی می‌کنند در حالی که در جهت اهداف دشمن قدم بر می‌دارند.

شیخ محمد نمر از علمای مبارز فلسطین نیز در این نشست با اشاره به روایت نبی اکرم(ص) که علما وارث انبیا هستند، گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم که علمای زیادی در برابر دشمن ایستادگی کرده و در برابر آن‌ پیروز شده‌اند.

وی ادامه داد: امام راحل از جمله علمایی بودند که در برابر استکبار ایستادگی کردند، امروز نیز نمونه و الگوی زنده آیت‌الله خامنه ای هستند که با رهنمودهای روشن خویش، خطر آمریکا و رژیم صهیونیستی را به ملت‌های مسلمان تبیین می‌کنند.

شیخ عادل الترکی، عضو تجمع علمای مسلمان لبنان نیز با بیان این‌که مقاومت در جبهه‌های مختلف شایستگی خود را نشان داده است، یادآور شد: باید تلاش کنیم این جبهه را گسترش دهیم؛ ایران اسلامی رهبر محور مقاومت هم در میان شیعه و اهل سنت است و جای دارد از این کشور تشکر کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • فیلم/ نان‌آورانی که جان می‌بخشند
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال